Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] wtryskiwacz rozruchowy i czujnik termiczo-czasowy


115 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   mariuszpoc


  • Postów: 545
  • Na forum od: 19 sty 2009
  • Miejscowość: Bochnia
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 30 listopada 2011 - 12:39

saturnin, a czy wiesz jaki sygnał podaje ECU na przekaźnik pompy gdy silnik jest zimny? Bo u mnie wtryskiwacz nie działa gdy zimny i nie wiem jak sprawdzić czy to ECU nie daje sygnału czy przekaźnik nie reaguje na sygnał :hmm:



#42 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 01 grudnia 2011 - 02:00

sygnał z ECU na moduł N16 TF pin 2 od 3 do 5volt, ważny jest też sygnał rozrusznika 50 pin 12 większy od 9volt - jak uruchamiasz rozrusznik. Z modułu N16 wychodzi napięcie na wtryskiwacz pin 4 ,+ 12V. Sprawdż jeszcze czujnik temperatury , w 10 stopniach C ma 3,7 kilooma,przekażnik w N16, i wtryskiwacz nawet na krótko zasil +12 sprawdż czy cyka, powodzenia.

#43 Offline   mariuszpoc


  • Postów: 545
  • Na forum od: 19 sty 2009
  • Miejscowość: Bochnia
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 01 grudnia 2011 - 08:40

saturnin, ok, sam wtryskiwacz jest sprawny bo sprawdzałem, sygnał z rozrusznika jest bo podczas kręcenia wtryskiwacz się otwiera tylko po odpaleniu się wyłącza. Czujnik temp też sprawny. A zatem przyjrzę się temu sygnałowi z ECU. Przy 0*C ma on niecałe 3V. Zobaczę czy się zmienia po nagrzaniu silnika do 5V. Jeśli sygnał się zmieni to obstawiam że z przekaźnikiem pompy coś nie tak bo nie reaguje na sygnał.

#44 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 01 grudnia 2011 - 12:02

Przy 0*C wtryskiwacz działa około 1,5 sek, przy -20*C 12sek. Sygnał z ECU od 3v do 5V jest , albo go niema on nie rośnie w tym przedziale. Jeżeli wtryskiwacz otwiera się to jest OK. Możesz go wykręcić podstawić jakieś naczynie i sprawdzisz czy daje PB podczas rozruchu. Ważne jest też EHA ,sprawdż prąd musi być minusowy , podczas wzbogacania paliwa. Spotykałem również samochody w których wtryskiwacz rozruchowy był uruchamiany dodatkowym włącznikiem na desce , samodzielne przeróbki.

#45 Offline   mariuszpoc


  • Postów: 545
  • Na forum od: 19 sty 2009
  • Miejscowość: Bochnia
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 01 grudnia 2011 - 17:08

saturnin, posprawdzałem dziś też na ciepłym. Sygnał przy 80*C ma 0,3V czyli tak jak by go nie ma. A na zimnym tak jak już wcześniej pisałem około 3V. A zatem rozglądnę się za nowym przekaźnikiem. Bo wtryskiwacz na 100% działa. Też zrobiłem sobie tymczasową opcję na przycisk ale nie chcę druciarstwa w swoim aucie.

#46 Offline   Gasior


  • Postów: 246
  • Na forum od: 29 maj 2014
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 lutego 2015 - 19:18

Witam

Odkopię trochę temat gdyż mam mały szkopuł.

Problem jest taki, że wtryskiwacz rozruchowy odpala mi się za każdym razem. Bez względu na temp. otoczenia i temp. chłodziwa. Czujnik temp. chłodziwa sprawdzony (posiada odpowiednie rezystancję przy 20 i 80 st. C). Załącza się zawsze (obojętnie jaka temp. chłodziwa) na ok 15 sec więc to chyba trochę za dużo (wedle z tego co napisane w postach wyżej). Przy osiągnięciu przez silnik temp. roboczej odpiąłem wtyczkę z wtryskiwacza rozr. odpaliłem auto a mimo to ssanie się załączyło. Dlaczego tak się dzieje? Co może być przyczyną takie stanu rzeczy?
Dodam, że jak odpalam z lekko wciśniętym gazem (zamykam zestyk biegu jałowego) to wtryskiwacz rozr./ssanie też się załącza. Wyczytałem, że wtedy nie powinien się załączać.
O co kaman?

#47 Offline   szymtro


  • Postów: 530
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 04 lutego 2015 - 22:03

Czujnik temperatury jest podłączony bezpośrednio do cis-e. Z tąd na innym pinie wychodzi do przekaźnika pompy paliwa.
Jeżeli wtryskiwacz rozruchowy działa za każdym razem max czasu to przekaźnik pompy nie widzi temperatury.
Jeżeli do tego masz "ssanie" zawsze to znaczy że cis-e nie widzi temperatury.
Jaka jest rezystancja czujnika jak zimny i ciepły?
Jakie jest napięcie na obu pinach w powyższych przypadkach?

#48 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 04 lutego 2015 - 22:09

Z tego co pamiętam to czujnik temperatury zasysanego powietrza ,może załączać ssanie przy takich tem.jak są teraz bo on podaje tem.z zewnątrz do ECU ,ale jak zapalasz z wciśniętym pedałem to powinien nie załączać ssania ,albo zaraz po odpaleniu wcisnąć pedał gazu i też powinien przerwać ssanie ..

#49 Offline   Gasior


  • Postów: 246
  • Na forum od: 29 maj 2014
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 lutego 2015 - 07:31

Wyświetl postUżytkownik szymtro dnia 04 lutego 2015 - 22:03 napisał

Czujnik temperatury jest podłączony bezpośrednio do cis-e. Z tąd na innym pinie wychodzi do przekaźnika pompy paliwa.
Jeżeli wtryskiwacz rozruchowy działa za każdym razem max czasu to przekaźnik pompy nie widzi temperatury.
Jeżeli do tego masz "ssanie" zawsze to znaczy że cis-e nie widzi temperatury.
Jaka jest rezystancja czujnika jak zimny i ciepły?
Jakie jest napięcie na obu pinach w powyższych przypadkach?

Rezystancja na zimnym wyniosła z tego co pamietam 5,4 kohm na zimnym i na rozgrzanym 270 ohm. Notatki zostawiłem w domu ale odchylenie nie jest spore.
Miałem taką sytuację, że padł mi chyba przekaźnik pompy (takie czarne pudełeczko.fajek za aku) i wtedy ciężko odpalało się auto. Po wymianie owej "paczki fajek" wtrysk. rozr. już działa i auto odpala ale jest jak napisałem wcześniej.
Poprawcie mnie proszę jeśli się mylę i sieję herezje.

Użytkownik Gasior edytował ten post 05 lutego 2015 - 07:49


#50 Offline   Gasior


  • Postów: 246
  • Na forum od: 29 maj 2014
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 lutego 2015 - 07:43

Wyświetl postUżytkownik melfio1 dnia 04 lutego 2015 - 22:09 napisał

Z tego co pamiętam to czujnik temperatury zasysanego powietrza ,może załączać ssanie przy takich tem.jak są teraz bo on podaje tem.z zewnątrz do ECU ,ale jak zapalasz z wciśniętym pedałem to powinien nie załączać ssania ,albo zaraz po odpaleniu wcisnąć pedał gazu i też powinien przerwać ssanie ..

Też to wyczytałem o czujniku pow. zasysanego. Padła mi uszczelka pod nim (ta taka gąbczasta) więc dorobiłem nową i jest szczelne. Jestem tylko ciekaw czy ten czujnik działa. Czy wiecie w jaki sposób mogę to sprawdzić?
Jak odpalę auto i lekko wcisne gaz (dokładniej, dodam gazu delikatnie) to faktycznie wyłącza się i wchodzi auto na jałowe i jest git. I tak sobie obecnie radze.









Podobne tematy Zwiń