Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] wtryskiwacz rozruchowy i czujnik termiczo-czasowy


115 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 10 lutego 2010 - 21:37

Viater, ten wtryskiwacz rozruchowy tak działa ,kilka sekund czy 5 sek jest ;) ;)
ale zobacz tu na tabelce podane stopnie i sekundy

http://images.google.com/imgres?imgurl= ... n%26um%3D1



#12 Offline   Viater


  • Postów: 14
  • Na forum od: 28 sty 2010
  • Miejscowość: Legnica

Napisano 10 lutego 2010 - 23:31

Szymtro, dobrze zrozumiałem, że czujnik nr 2 (4 pinowy z okrągłą wtyczką) jest czujnikiem termiczno-czasowym? On odpowiada za sterowanie wtryskiem rozruchowym?

Nie ma na nim oznaczeń temperatury i czasu wyłączenia wtryskiwacza :sad:
Pomierzyłem jego rezystancję i jest dużo większa, niż w tabeli podanej przez melfio1 (od 1450 omów przy temp.35 oC do 195 omów przy 95 oC)

#13 Offline   Gerri


  • Postów: 2 644
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 10 lutego 2010 - 23:49

Viater napisał:

dobrze zrozumiałem, że czujnik nr 2 (4 pinowy z okrągłą wtyczką) jest czujnikiem termiczno-czasowym?
NIE JEST ŻADNYM CZUJNIKIEM CZASOWYM!
Epoka czujników czasowych ( raczej było to zrobione na zasadzie bimetalu - a nie czasu) skończyła się w Mercedesie na modelu 123. Czujnik czteronogowy (jak napisałem powyżej) zawiera wewnątrz dwa identyczne termistory: jeden na potrzeby modułu zapłonowego, drugi dla modułu wtrysku.

Viater napisał:

On odpowiada za sterowanie wtryskiem rozruchowym?
Nie odpowiada bezpośrednio! Sygnał temperatury jest przekazany do sterownika - ze sterownika wychodzi impuls do przekaźnika sterującego wtryskiem. Przecież wszystko jest na schemacie, do którego link podałem powyżej! Ideologia połączenia jest taka sama - tylko zamiast czujnika zielonego z dwoma kabelkami jest czujnik czteropinowy.

#14 Offline   Viater


  • Postów: 14
  • Na forum od: 28 sty 2010
  • Miejscowość: Legnica

Napisano 11 lutego 2010 - 00:15

Dzięki Gerri ;) Teraz już chyba zrozumiałem jaka jest funkcja tego czujnika :)
Sygnał z czujnika idzie do sterownika, a on poprzez przekaźnik steruje wtryskiwaczem rozruchowym.
Wtryskiwacz rozruchowy powinien podawać paliwo aż do momentu osiągnięcia odpowiedniej temperatury silnika (czytaj: podania sygnału z czujnika temperatury). Co w takim razie powoduje, że mój wtryskiwacz przestaje podawać paliwo po 5 sekundach, gdy silnik nadal jest zimny? ;)

#15 Offline   Gerri


  • Postów: 2 644
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 11 lutego 2010 - 09:29

Viater napisał:

mój wtryskiwacz przestaje podawać paliwo po 5 sekundach, gdy silnik nadal jest zimny?
W tej chwili nie mam WIS-a, ale temperatura wyłączania była bardzo niska. Wtrysk się nie włączy, jeżeli temperatura silnika będzie wyższa niż 23 stopnie. Maksimum czasu jego działania to 20 sekund. Podaję z pamięci - proszę na te wartości "przymknąć oko"

#16 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 11 lutego 2010 - 10:00

Gerri napisał:

Podaję z pamięci - proszę na te wartości "przymknąć oko"

Pamiętasz dobrze. Kiedyś poruszaliśmy podobny temat i z tego co kojarzę ( a sprawdzałem to wtedy w knigach) czas otwarcia wtryskiwacza oraz temperatura przy której jest otwarty są różne, dla różnych typów silników. Pamiętam, że można spotkać dwie wersje sterowania: do +15* oraz do +60*. Owy wtryskiwacz zaczyna pracę przy od +5* w dół. Przy - 20* praca wtryskiwacza o którym mowa trwa około 12s.
I jeszcze jedno, czas pracy wtrysku zmienia się o około 1,5s na każde 5* (+5* = 0s. 0*=1,5s itd)

Tyle pamiętam z pały na żywca ;-)

#17 Offline   Viater


  • Postów: 14
  • Na forum od: 28 sty 2010
  • Miejscowość: Legnica

Napisano 11 lutego 2010 - 12:14

Wygląda na to, że z moim wtryskiwaczem rozruchowym wszystko jest w porządku i przyczyna gaśnięcia :/ zaraz po odpaleniu leży gdzie indziej :hmm:
Z tego co ustaliłem do tej pory, to wtryski leją i potencjometr klapy spiętrzającej ma wytartą w jednym miejscu ścieżkę (pokazuje głupoty przy pomiarze rezystancji) :sad:

Dzięki wszystkim za informacje :mrgreen: :pub:

#18 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 11 lutego 2010 - 14:48

Viater napisał:

Problem z silnikiem jest taki, że ciężko odpala i po około 1-2 sekundach gaśnie :cry:

Gaśnie na zimnym i gorącym?

#19 Offline   Viater


  • Postów: 14
  • Na forum od: 28 sty 2010
  • Miejscowość: Legnica

Napisano 11 lutego 2010 - 15:05

Gaśnie po sekundzie od odpalenia na zimnym i nie zdąża się nawet zagrzać.
Do tej pory jeździłem z odłączonym EHA (w serwisie stwierdzili, że uszkodzony i zrobili podobno jakieś obejście) - auto ciężko, ale zapalało i dało się go utrzymać na wysokich obrotach, i jak złapał temperaturę, to chodził normalnie, a od niedawna nie daje się wkręcić na obroty i jeszcze gorzej odpala :sad:
Świece po wykręceniu są mokre.

#20 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 11 lutego 2010 - 15:14

Viater napisał:

Gaśnie po sekundzie od odpalenia na zimnym i nie zdąża się nawet zagrzać.

A układ wzbogacenia mieszanki po uruchomieniu zimnego silnika, może warto to sprawdzić...
Sterownik główny dostaje sygnał o temperaturze silnika i odpowiednio steruje nastawnikiem ciśnienia rozdzielacza paliwa.








Podobne tematy Zwiń