Viater, ten wtryskiwacz rozruchowy tak działa ,kilka sekund czy 5 sek jest
ale zobacz tu na tabelce podane stopnie i sekundy
http://images.google.com/imgres?imgurl= ... n%26um%3D1
2
[w201] wtryskiwacz rozruchowy i czujnik termiczo-czasowy
Rozpoczęty przez Viater, lut 06 2010 23:03
115 odpowiedzi w tym temacie
#11
Napisano 10 lutego 2010 - 21:37
#12
Napisano 10 lutego 2010 - 23:31
Szymtro, dobrze zrozumiałem, że czujnik nr 2 (4 pinowy z okrągłą wtyczką) jest czujnikiem termiczno-czasowym? On odpowiada za sterowanie wtryskiem rozruchowym?
Nie ma na nim oznaczeń temperatury i czasu wyłączenia wtryskiwacza :sad:
Pomierzyłem jego rezystancję i jest dużo większa, niż w tabeli podanej przez melfio1 (od 1450 omów przy temp.35 oC do 195 omów przy 95 oC)
Nie ma na nim oznaczeń temperatury i czasu wyłączenia wtryskiwacza :sad:
Pomierzyłem jego rezystancję i jest dużo większa, niż w tabeli podanej przez melfio1 (od 1450 omów przy temp.35 oC do 195 omów przy 95 oC)
#13
Napisano 10 lutego 2010 - 23:49
Viater napisał:
dobrze zrozumiałem, że czujnik nr 2 (4 pinowy z okrągłą wtyczką) jest czujnikiem termiczno-czasowym?
Epoka czujników czasowych ( raczej było to zrobione na zasadzie bimetalu - a nie czasu) skończyła się w Mercedesie na modelu 123. Czujnik czteronogowy (jak napisałem powyżej) zawiera wewnątrz dwa identyczne termistory: jeden na potrzeby modułu zapłonowego, drugi dla modułu wtrysku.
Viater napisał:
On odpowiada za sterowanie wtryskiem rozruchowym?
#14
Napisano 11 lutego 2010 - 00:15
Dzięki Gerri Teraz już chyba zrozumiałem jaka jest funkcja tego czujnika
Sygnał z czujnika idzie do sterownika, a on poprzez przekaźnik steruje wtryskiwaczem rozruchowym.
Wtryskiwacz rozruchowy powinien podawać paliwo aż do momentu osiągnięcia odpowiedniej temperatury silnika (czytaj: podania sygnału z czujnika temperatury). Co w takim razie powoduje, że mój wtryskiwacz przestaje podawać paliwo po 5 sekundach, gdy silnik nadal jest zimny?
Sygnał z czujnika idzie do sterownika, a on poprzez przekaźnik steruje wtryskiwaczem rozruchowym.
Wtryskiwacz rozruchowy powinien podawać paliwo aż do momentu osiągnięcia odpowiedniej temperatury silnika (czytaj: podania sygnału z czujnika temperatury). Co w takim razie powoduje, że mój wtryskiwacz przestaje podawać paliwo po 5 sekundach, gdy silnik nadal jest zimny?
#15
Napisano 11 lutego 2010 - 09:29
Viater napisał:
mój wtryskiwacz przestaje podawać paliwo po 5 sekundach, gdy silnik nadal jest zimny?
#16
Napisano 11 lutego 2010 - 10:00
Gerri napisał:
Podaję z pamięci - proszę na te wartości "przymknąć oko"
Pamiętasz dobrze. Kiedyś poruszaliśmy podobny temat i z tego co kojarzę ( a sprawdzałem to wtedy w knigach) czas otwarcia wtryskiwacza oraz temperatura przy której jest otwarty są różne, dla różnych typów silników. Pamiętam, że można spotkać dwie wersje sterowania: do +15* oraz do +60*. Owy wtryskiwacz zaczyna pracę przy od +5* w dół. Przy - 20* praca wtryskiwacza o którym mowa trwa około 12s.
I jeszcze jedno, czas pracy wtrysku zmienia się o około 1,5s na każde 5* (+5* = 0s. 0*=1,5s itd)
Tyle pamiętam z pały na żywca ;-)
#17
Napisano 11 lutego 2010 - 12:14
Wygląda na to, że z moim wtryskiwaczem rozruchowym wszystko jest w porządku i przyczyna gaśnięcia zaraz po odpaleniu leży gdzie indziej
Z tego co ustaliłem do tej pory, to wtryski leją i potencjometr klapy spiętrzającej ma wytartą w jednym miejscu ścieżkę (pokazuje głupoty przy pomiarze rezystancji) :sad:
Dzięki wszystkim za informacje :mrgreen:
Z tego co ustaliłem do tej pory, to wtryski leją i potencjometr klapy spiętrzającej ma wytartą w jednym miejscu ścieżkę (pokazuje głupoty przy pomiarze rezystancji) :sad:
Dzięki wszystkim za informacje :mrgreen:
#18
Napisano 11 lutego 2010 - 14:48
Viater napisał:
Problem z silnikiem jest taki, że ciężko odpala i po około 1-2 sekundach gaśnie :cry:
Gaśnie na zimnym i gorącym?
#19
Napisano 11 lutego 2010 - 15:05
Gaśnie po sekundzie od odpalenia na zimnym i nie zdąża się nawet zagrzać.
Do tej pory jeździłem z odłączonym EHA (w serwisie stwierdzili, że uszkodzony i zrobili podobno jakieś obejście) - auto ciężko, ale zapalało i dało się go utrzymać na wysokich obrotach, i jak złapał temperaturę, to chodził normalnie, a od niedawna nie daje się wkręcić na obroty i jeszcze gorzej odpala :sad:
Świece po wykręceniu są mokre.
Do tej pory jeździłem z odłączonym EHA (w serwisie stwierdzili, że uszkodzony i zrobili podobno jakieś obejście) - auto ciężko, ale zapalało i dało się go utrzymać na wysokich obrotach, i jak złapał temperaturę, to chodził normalnie, a od niedawna nie daje się wkręcić na obroty i jeszcze gorzej odpala :sad:
Świece po wykręceniu są mokre.
#20
Napisano 11 lutego 2010 - 15:14
Viater napisał:
Gaśnie po sekundzie od odpalenia na zimnym i nie zdąża się nawet zagrzać.
A układ wzbogacenia mieszanki po uruchomieniu zimnego silnika, może warto to sprawdzić...
Sterownik główny dostaje sygnał o temperaturze silnika i odpowiednio steruje nastawnikiem ciśnienia rozdzielacza paliwa.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W201] Czujnik temperatury płynu chłodzącego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | MarcinCIE |
|
||
[W201] czujnik załączający wentylator |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | MarcinCIE |
|
|
|
[W124] czujnik temperatury do świec żarowych |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
[W124] Czujnik IrDA padł i nie mogę odpalić |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kubojakubo |
|
||
[OM601] Problem z wtryskiwaczami |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Dulson |
|
|