Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[w124] Stacyjka zablokowana. Pilne.


15 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   MaczuS


  • Postów: 124
  • Na forum od: 16 sty 2008
  • Miejscowość: Radomsko
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inny samochód:firmowe ;)

Napisano 08 luty 2010 - 17:11

Witam

oto mamy kolejny problem typu stacyjka.

Pokrótce przedstawię całą sytuacje. Dziś rano jak to zwykle siadam sobie do :hahaha: odpalam i jadę do sklepu po pieczywko i mleczko i inne pierdoły. Staje na sklepowym parkingu i gaszę silnik. Wyjmuje kluczyk i słyszę pstyk ze stacyjki. (nigdy wcześniej nie słyszałem tego dzwieku w tym aucie, u brata czy w moim drugim aucie jest on zawsze gdy się wyjmuje kluczyk a w tym go nie było) Wychodzę ze sklepu otwieram drzwi kluczykiem i wsadzam go do stacyjki.
:shock: Kluczyka nie da się przekrecić !!! po około 5 minutach kombinowania dałem sobie spokój bo akurat kolega był w tym samym sklepie i mnie odwiózł do domu.
Po pracy wróciłem na sklepowy parking z innym kolegom i stacyjki dalej nie dało sie przekrecić. Ja nabawilem sie odcisków a kolege aż reka bolala. Probowalismy okolo godziny ale nic sie nie dało zrobić.
Proszę o jakieś pilne porady bo auto stoi na parkingu pod sklepem także sprawa jest PILNA!

Dodam jeszcze tylko ze posiadam tylko jeden kluczyk :ok:

#2 Offline   Tomaczyk


  • Postów: 93
  • Na forum od: 26 maj 2009
  • Miejscowość: Toruń

Napisano 08 luty 2010 - 17:15

Obawiam sie ze szlak trafil bebenek i bedzie trzeba ciac ...

#3 Offline   Biały


  • Postów: 4966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 08 luty 2010 - 17:18

próbowałeś ruszać kierownicą w lewo i prawo? może blokada zaskoczyła. jak sie kolumna oprze w skrajnym punkcie przy zablokowaniu to tez nie można przekręcić kluczyka

#4 Offline   MaczuS


  • Postów: 124
  • Na forum od: 16 sty 2008
  • Miejscowość: Radomsko
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inny samochód:firmowe ;)

Napisano 08 luty 2010 - 17:25

Tomaczyk toś mnie pocieszył ciekawe jak to zrobię pod sklepem :coto:

Bialy nie na poczatku nie było blokady to tj rano blokada nie załapała po pracy jak probowalismy przekrecic też jej nie było potem sami jak zablokowaliśmy myślać ze moze tak bedzie łatwiej cos przeskoczy. Tak ruszalismy w lewo i prawo jeden probował przekrecić kluczyk drugi ruszał kierownica

#5 Offline   Tomaczyk


  • Postów: 93
  • Na forum od: 26 maj 2009
  • Miejscowość: Toruń

Napisano 08 luty 2010 - 17:29

O ile panowie w niebieskich czapeczkach sie nie czepia to jak nie masz mozliwosci lawety to jedyna opcja ja bylem zmuszony tak rozkuwac auto na parkingu dluto w reke mloteczek i jazda... ale mam nadzieje ze mozesz znalezc jakas lawete i sie scholowac do domu i na spokojnie pogrzebac... bo z tego co wiem to bebenka przy zapietej blokadzie nie wyjmiesz.

PS nie chce podawac tu na forum wiecej szczególów bo nigdy nie wiadomo gdzie czychaja "amatorzy cudzej wlasnosci" :hahaha:

#6 Offline   MaczuS


  • Postów: 124
  • Na forum od: 16 sty 2008
  • Miejscowość: Radomsko
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inny samochód:firmowe ;)

Napisano 08 luty 2010 - 18:01

znalazlem jeszcze taki post:

Tomek:

Cytat

Jakby komus sie zablokowala stacyjka ze nie idzie przekrecic nawet kluczem wyzszym albo nowym - niech napisze na priv. Mozna ja spokojnie wyciagnac bez robierania kolumny itp z czym jest troche roboty.

P.s. Aby nie bylo watpliwosci ja takie rzeczy naprawialem.

http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... &&start=30

Może ma ktoś konto na tym forum i mogłby spytać Tomka o ta złotą wskazówke i wysłać mi na PW lub przedstawić tutaj jesli mod nie bedzie miał nic przeciwko

#7 Offline   lukaszstas


  • Postów: 2021
  • Na forum od: 01 sie 2008
  • Miejscowość: Łódź/Wieluń
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Inny samochód:Opel Astra II

Napisano 08 luty 2010 - 19:52

MaczuS - sprawdź priv. Mam nadzieję że pomogę :hahaha:

#8 Offline   Patryk23


  • Postów: 115
  • Na forum od: 01 paź 2009
  • Miejscowość: Wyszków
  • Drugi Mercedes:W123-sedan 2.0D 1979r. x2
  • Trzeci Mercedes:W124 3.0D 1990r-sedan.
  • Inny samochód:Ford Galaxy 1.9 TDI 1996r

Napisano 09 luty 2010 - 00:49

Witam,
Mialem taki sam problem. Jak bylem nad Morzem stalo mi sie takie cos ale po 3 minutach udalo sie odpalic, pozniej byl spokoj. Za kilkanascie dni Problem sie powtorzyl, tylko, ze juz meczylem sie pol godziny, musialem " przegiac " kluczykiem w lewo i dopiero w prawo tak jak bym normalnie odpalal a wszystko przez wytarty kluczyk, wzialem zapasowy i dziala jak trzeba do tej pory. Pozdrawiam

#9 Offline   kuboxxx


  • Postów: 658
  • Na forum od: 14 mar 2008
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:S210 420 TE 1996

Napisano 09 luty 2010 - 00:58

Jak takie coś się zdarzy i uda się po tym przekręcić kluczyk to według mnie trzeba koniecznie wymienić wkład stacyjki. Bo następnym razem może się już nie udać i będzie problem i niepotrzebne nerwy :roll:

#10 Offline   7scorpion7


  • Postów: 59
  • Na forum od: 22 gru 2009
  • Miejscowość: Koszalin

Napisano 09 luty 2010 - 12:07

przerabiałem to miesiac temu...

mozliwosci jest kilka:

1. Próboj do skutku przekrecic kluczyk. Jak ci sie uda niewyciagaj go bo juz wiecej moze ci sie nieudac ( tak jak u mnie). do wymiany bebenka stacyjki musisz przekrecic kluczyk , instrukcje wymiany bebenka znajdziesz na forum.

2. nie udało c i sie przekrecic kluczyka:

opcja 1: rozbebeszenie układu kierowniczego wyciagniecie kolumny i z nia do klucznika, bardzo pracochłonne ale nieuniknione jesli niechcesz nic uszkodzic. Ja sobie odpusciłem.

USUNIETO - zbyt szczegolowy opis.


Pozdrawiam i przepraszam za błedy. Wyższośc informacji nad ortografią.

#11 Offline   vietrzyk


  • Postów: 754
  • Na forum od: 21 maj 2008
  • Miejscowość: Konin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 09 luty 2010 - 12:33

kuboxxx,
Mnie roxa wystraszył w tamtym roku bo też miałem już takie blokady, i dobrze że go posłuchałem bo po wymianie zapomniałem o problemie, a mógłby być spory np. na wakacjach. Polecam wymieniać przy takich objawach

#12 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 09 luty 2010 - 12:51

MaczuS napisał:

Wyjmuje kluczyk i słyszę pstyk ze stacyjki. (nigdy wcześniej nie słyszałem tego dzwieku w tym aucie, u brata czy w moim drugim aucie jest on zawsze gdy się wyjmuje kluczyk a w tym go nie było)
U mnie było podobnie -była jak wygłuszona, a do tego na mrozie słyszałem ciche "wziuuut"i czułem leciutki opór gdy szczyt koła kierowniczego(koła na wprost) przechodził przez ok. 10tą -11tą.
Napakowałem WD-40, pogoniłem je kompresorem w stacyjce, pobełtałem kluczykiem, wydmuchałem powietrzem ile dałem radę WD-40, a potem wpakowałem Militeca-1(sprawdzony do smarowania np. anteny, szyberdachu, osi, zamków itp. itd). Znowu kompresor i....
....Ty mi przypomniałeś, ze miałem kiedyś problem ze stacyjką. "Klaska" jak nowa niemal, zero zacięć, czy ocierania nawet przy -27*C, kiedy niektóre oleje i większość smarów potrafi stężeć :admin: . Koledze powiedziałem, że wymieniłem i stwierdził "od razu różnice czuć". Pośmiałem się potem z jego winy.
Ale niekoniecznie Ty masz taki fart -spróbować czyszczenia możesz, lecz w razie wątpliwości wymiana...Bo problem stacyjka potrafi zrobić i to niemały.

#13 Offline   Gerri


  • Postów: 1739
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inny samochód:203 Kompressor

Napisano 10 luty 2010 - 01:10

USUNIETO - zbyt szczegolowy opis

#14 Offline   7scorpion7


  • Postów: 59
  • Na forum od: 22 gru 2009
  • Miejscowość: Koszalin

Napisano 10 luty 2010 - 10:45

Aha Porada klucznika:

BROŃ BOŻE ZADNYCH WD40 ITP DO ZAMKÓW..... WD40 I TYM PODOBNE SPECYFIKI WYPŁUKUJA SMAR Z ZAMKÓW I SZYBCIEJ SIE ZUZYWAJA I ZACINAJA....

#15 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 10 luty 2010 - 18:15

7scorpion7 napisał:

BROŃ BOŻE ZADNYCH WD40 ITP DO ZAMKÓW..... WD40 I TYM PODOBNE SPECYFIKI WYPŁUKUJA SMAR Z ZAMKÓW I SZYBCIEJ SIE ZUZYWAJA I ZACINAJA...

Masz rację -więc niech w zamkach siedzi brud i syf naniesiony przez lata kluczykiem(w tym pył utarty) plus kurz i ewentualne resztki smaru(dopakowanego przez poprzednich właścicieli), który mając dwadzieścia lat potrafi się zestalić nawet :/ . A zresztą wiele zamków w starych autach jest wyłącznie błotem smarowanych...
A jak zamek unieruchamia Ci auto pod sklepem, czy gdzieś na parkingu wzywamy ślusarza -niech sobie chłop zarobi, a WD-40, nafta, czy co tam mamy w bagażniku niech sobie leżą. W końcu służą do niczego :-P
Zamki na zimę zawsze zapuszczam jakimś środkiem. Sąsiad mi odradzał... Jak było "szroniasto" i kluczyka nie mógł wbić w zamek to zgadnij, gdzie mu doradziłem go wsadzić celem rozgrzania :E

Odkąd jeżdżę autami(coś koło 20 lat) zamki najpierw czyściłem, płukałem, przedmuchiwałem, a następnie lekko(lekko! A nie wiadro smaru, zresztą smarem rzadko) smarowałem -bo jak każesz im na sucho pracować...robi tak ktoś? I żeby mnie pogięło jak choć jeden zamek musiałem wymienić ;-) . Bo stara prawda znana każdemu, kto mechaniki się dotknął -czasem wystarczy...wyczyścić i działa :P A jak jeszcze posmarujesz lekko.... :/

#16 Offline   Charlie9


  • Postów: 7791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 luty 2010 - 18:26

Panowie, z uwagi na fakt zbyt dokladnego opisu dzialania jestem zmuszony do zamkniecia tematu i usuniecia zbyt szczegolowych opisow. Porady prosze kierowac na PW do autora watku.