kuboxxx,
Mnie roxa wystraszył w tamtym roku bo też miałem już takie blokady, i dobrze że go posłuchałem bo po wymianie zapomniałem o problemie, a mógłby być spory np. na wakacjach. Polecam wymieniać przy takich objawach
0
[w124] Stacyjka zablokowana. Pilne.
Rozpoczęty przez MaczuS, lut 08 2010 17:11
15 odpowiedzi w tym temacie
#11
Napisano 09 lutego 2010 - 12:33
#12 Gość__
Napisano 09 lutego 2010 - 12:51
MaczuS napisał:
Wyjmuje kluczyk i słyszę pstyk ze stacyjki. (nigdy wcześniej nie słyszałem tego dzwieku w tym aucie, u brata czy w moim drugim aucie jest on zawsze gdy się wyjmuje kluczyk a w tym go nie było)
Napakowałem WD-40, pogoniłem je kompresorem w stacyjce, pobełtałem kluczykiem, wydmuchałem powietrzem ile dałem radę WD-40, a potem wpakowałem Militeca-1(sprawdzony do smarowania np. anteny, szyberdachu, osi, zamków itp. itd). Znowu kompresor i....
....Ty mi przypomniałeś, ze miałem kiedyś problem ze stacyjką. "Klaska" jak nowa niemal, zero zacięć, czy ocierania nawet przy -27*C, kiedy niektóre oleje i większość smarów potrafi stężeć . Koledze powiedziałem, że wymieniłem i stwierdził "od razu różnice czuć". Pośmiałem się potem z jego winy.
Ale niekoniecznie Ty masz taki fart -spróbować czyszczenia możesz, lecz w razie wątpliwości wymiana...Bo problem stacyjka potrafi zrobić i to niemały.
#13
Napisano 10 lutego 2010 - 01:10
USUNIETO - zbyt szczegolowy opis
#14
Napisano 10 lutego 2010 - 10:45
Aha Porada klucznika:
BROŃ BOŻE ZADNYCH WD40 ITP DO ZAMKÓW..... WD40 I TYM PODOBNE SPECYFIKI WYPŁUKUJA SMAR Z ZAMKÓW I SZYBCIEJ SIE ZUZYWAJA I ZACINAJA....
BROŃ BOŻE ZADNYCH WD40 ITP DO ZAMKÓW..... WD40 I TYM PODOBNE SPECYFIKI WYPŁUKUJA SMAR Z ZAMKÓW I SZYBCIEJ SIE ZUZYWAJA I ZACINAJA....
#15 Gość__
Napisano 10 lutego 2010 - 18:15
7scorpion7 napisał:
BROŃ BOŻE ZADNYCH WD40 ITP DO ZAMKÓW..... WD40 I TYM PODOBNE SPECYFIKI WYPŁUKUJA SMAR Z ZAMKÓW I SZYBCIEJ SIE ZUZYWAJA I ZACINAJA...
Masz rację -więc niech w zamkach siedzi brud i syf naniesiony przez lata kluczykiem(w tym pył utarty) plus kurz i ewentualne resztki smaru(dopakowanego przez poprzednich właścicieli), który mając dwadzieścia lat potrafi się zestalić nawet . A zresztą wiele zamków w starych autach jest wyłącznie błotem smarowanych...
A jak zamek unieruchamia Ci auto pod sklepem, czy gdzieś na parkingu wzywamy ślusarza -niech sobie chłop zarobi, a WD-40, nafta, czy co tam mamy w bagażniku niech sobie leżą. W końcu służą do niczego :-P
Zamki na zimę zawsze zapuszczam jakimś środkiem. Sąsiad mi odradzał... Jak było "szroniasto" i kluczyka nie mógł wbić w zamek to zgadnij, gdzie mu doradziłem go wsadzić celem rozgrzania
Odkąd jeżdżę autami(coś koło 20 lat) zamki najpierw czyściłem, płukałem, przedmuchiwałem, a następnie lekko(lekko! A nie wiadro smaru, zresztą smarem rzadko) smarowałem -bo jak każesz im na sucho pracować...robi tak ktoś? I żeby mnie pogięło jak choć jeden zamek musiałem wymienić ;-) . Bo stara prawda znana każdemu, kto mechaniki się dotknął -czasem wystarczy...wyczyścić i działa A jak jeszcze posmarujesz lekko....
#16
Napisano 10 lutego 2010 - 18:26
Panowie, z uwagi na fakt zbyt dokladnego opisu dzialania jestem zmuszony do zamkniecia tematu i usuniecia zbyt szczegolowych opisow. Porady prosze kierowac na PW do autora watku.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W124 2.5d] Problemy z odpaleniem na ciepłym (stacyjka albo podciśnienie) |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | RAF1 |
|
|
|
[W201] Lewarek ASB a stacyjka i pedał hamulca. Zależności. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
||
[W140] Zablokowana kierownica czy wyjechana stacyjka? |
Mercedes S, CL i SEC | Buleczka |
|
||
W124 Zablokowana Stacyjka Proszę o pomoc. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Tomiko |
|
||
[W201] zablokowana stacyjka - wymiana wkładu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | panczo12d |
|