Skocz do zawartości




- - - - -

[r170] Falujące obroty


6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   koder


  • Postów: 35
  • Na forum od: 08 mar 2009
  • Miejscowość: Będzin

Napisano 09 lutego 2010 - 13:27

Może przewrażliwiony jestem.

Po odpaleniu r170/200 (M111.946), gdy na dworze mróz siarczysty (poniżej -5 w każdym razie) czasami obroty przez chwilę falują, tak gdzieś w zakresie 700-900. Po chwili, gdy się silnik rozgrzeje rusza do trochę powyżej ~1500 (zawsze tak robi gdy jest zimny), a pod dalszej minucie-dwóch już pracuje normalnie. Innych efektów nie zauważyłem, auto jeździ normalnie. Przy ciepłym silniku chodzi jak zegarek.

Aha: automat, benzyna, a gaz to do kuchenki a nie auta :>

Martwić się tym?



#2 Offline   sek60


  • Postów: 92
  • Na forum od: 07 gru 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 lutego 2010 - 22:38

Sprawdził bym czujniki temp. cieczy i zewnetrzny skoro usterka wystepuje tylko na zimnym. Albo miałem przypadek ze byly problemy z przepustnicą bo była w dolocie woda szlam itd. Po rozgrzaniu lod sie rozpuszczał nagary robily sie plastyczne i bylo ok. Trzeba zerknąć czy przepustnica nie jest usyfiona ;-)
Diagnoza komputerowa powinna też coś wykazać ;-)

#3 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 11 lutego 2010 - 09:12

Ostatnio czyściłem przepustnice w C230K. Banalna czynność. Łącznie 4 śrubki i wszystko na wierzchu.

Czyszczenie przepustnic, filtra powietrza i masy na pewno nie zaszkodzi.

koder, a jak z napięciem w akumulatorze?

#4 Offline   koder


  • Postów: 35
  • Na forum od: 08 mar 2009
  • Miejscowość: Będzin

Napisano 11 lutego 2010 - 09:27

EssiRS napisał:

koder, a jak z napięciem w akumulatorze?
O, dobry trop. Co prawda jeszcze nie sprawdzałem w warunkach, gdy występuje problem, ale faktycznie zdarzyło mi się go już odpalać z kabli tej zimy. No i przypomniałem sobie, że gdy ten problem występuje to rozrusznik ciężej pracuje.

Kurcze, dotychczas tylko D/TD miałem i zapomniałem całkowicie, że benzyniaki po odpaleniu też prądu potrzebują :-|

Dzięki za pomoc.

#5 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 11 lutego 2010 - 09:55

koder napisał:

zapomniałem całkowicie, że benzyniaki po odpaleniu też prądu potrzebują
No potrzebują i gdy mają za mało to podciągają obroty by doładować ;-)

#6 Offline   sek60


  • Postów: 92
  • Na forum od: 07 gru 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 lutego 2010 - 11:34

No to chyba usterka znaleziona ;-) W zasadzie nie powinno się kręcić gdy mamy rozładowany akumulator no ale z reguły dowiadujemy sie o tym jak juz przekręcimy kluczyk , siada napięcie i rozprogramowuje się wszystko. Nie jest to zdrowe dla elektroniki. Sprawdź koniecznie ładowanie a jak masz cęgi to dodatkowo możesz pomierzyć sobie wydajność alternatora.

#7 Offline   koder


  • Postów: 35
  • Na forum od: 08 mar 2009
  • Miejscowość: Będzin

Napisano 11 lutego 2010 - 11:44

Ładowanie mam chyba w porządku (14.4V, OIDP), ale to autko przez ostatnie 11 lat prawie nigdy zimą nie jeździło i przez to akumulator nie jest pierwszej nowości (poprzedni właściciel nie widział potrzeby wymiany). Sprawdzę jak z tym napięciem będzie gdy mi owe objawy wystąpią ponownie. A na to mogę poczekać trochę, bo chłodna noc trafić się musi.

Dzięki w każdym razie za pomoc.








Podobne tematy Zwiń