Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Regeneracja/wymiana wiązki elektrycznej silnika



21 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   pudelasio


  • Postów: 8
  • Na forum od: 12 cze 2016
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 sierpnia 2017 - 09:43

Ok, dziękuje już jesteśmy w kontakcie z Kubaszem.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk



#22 Offline   mixx


  • Postów: 483
  • Na forum od: 07 sty 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W 201 2.0E 122KM 1991r.

Napisano 17 września 2017 - 08:40

Podepnę się pod temat, choć dotyczy W201 2.0 KE. U mnie wiązka od momentu jak wchodzi nad silnik była zmasakrowana niemalże. Zesztywniała główna koszulka, w której idą przewody oraz tu i ówdzie poruszyła się izolacja poszczególnych przewodów oraz wtyczki. Mam drugą wiązkę w bardzo dobrym stanie (trochę już zdekompletowaną, ale ogólnie o.k.) z wtyczkami i z jej pomocą odbudowuję wiązkę w moim aucie. Pierwsze była próba rozlutowania mas (te przykręcane oczkami do kolektora). Same oczka nie dały się bez szwanku otworzyć (szukałem takich samych i nie znalazłem). Trzy przewody masy da się wymienić w całości, na pozostałe naciągnąłem koszulkę termokurczliwą też brązową). Podobnie robiłem z innymi kablami. Każdą rozbieralną wtyczkę otwierałem, rozlutowywałem końcówki, a przewody chowałem w czarnej koszulce termokurczliwej odpowiednio większej, aby po skurczeniu pełniła funkcję koszulki ochronnej. Udało się to w wiązką do regulatora biegu jałowego, wtrysku, gniazda pośredniego przepustnicy, czujnika temperatury powietrza i mikrowyłącznika fazy hamowania. Udało się też odtworzyć wiązkę do czujnika temperatury płynu chłodzącego, załączania wentylatora i czujnika 60st od włączania listwy grzejnej kolektora dolotowego (ta wyszła "jak z fabryki"). Największy problem to koszulka ochronna wiązki - wzdłuż pokrywy zaworów wykorzystałem koszulkę termokurczliwą 40mm (przechodziła przez nią nawet wtyczka z modułu zapłonowego), która kurczy się do średnicy 20mm. Niestety od momentu odejścia od silnika jest już za gruba (bo kabli mniej). Nie wiem, co tutaj zrobić, bo nie chcę odcinać wspomnianej wcześniej wtyczki. Ogólnie zabawy od groma - jedną wtyczkę robi się ok. godziny (ze wszystkim), a największy problem to nierozbieralne wtyczki czujnika czterostykowego i modułu zapłonowego. Silnik odpaliłem (dla sprawdzenia czy nic nie po...liłem) i pracuje poprawnie.

Użytkownik mixx edytował ten post 17 września 2017 - 08:55









Podobne tematy Zwiń