Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[w124] wymiana wiązki elektrycznej


14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Andrut22


  • Postów: 4
  • Na forum od: 14 gru 2008
  • Miejscowość: Kęty

Napisano 10 luty 2010 - 16:07

Witam, w mojej pojawił się poważny problem bo spalił mi się komputer który steruje wtryskami (drugi raz zdarzyła mi się taka katastrofa ). Za Pierwszym razem dowiedziałem się ze mam ten komputer spalony zaraz po zakupie w Monchium... Dałem wtedy auto do mechanika usunął zwarcie (było gdzieś bo cała wiązka jest sparciała) ja w tym czasie wysłałem ten sterownik do naprawy kosztowała mnie ta zabawa 500pln, za naprawę tej przypalonej wiązki mechanik nie wziął dużo bo coś 200pln ale nie powiedział mi o tym ze wiązka jest w tak beznadziejnej kondycji. Powiedział tylko ze już była czarowana bo były porobione mostki (4 wtryski sterowane przez 2 wejścia z komputera) to mi poprawił założyłem komputer i cieszyłem się samochodem do zeszłego miesiąca. Mam znowu spalony komputer i dodatkowo jakiś problem z przepływomierzem. Ale co chciałem powiedzieć mam teraz u innego mechanika i dowiedziałem się ze naprawiał już 15 innych mercedesów w124 (wymieniał w nich cała wiązkę elektryczną) ale woła sobie za to 1500 zł a mnie nie stać bo dochodzi do tego koszt naprawy komputera i kupno przepływomierza. Dlatego mam zamiar naprawić te wiązkę samemu już dzisiaj prawią ją wymontowałem robię przy tym dużo fotek. jak będę miał więcej czasu zrobię mała fotorelacje z naprawy. Ale mam pytanie czy robił już ktoś podobne rzeczy jestem otwarty na rady i propozycje . Pozdrawiam

#2 Offline   Biały


  • Postów: 4966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 11 luty 2010 - 14:11

roxa napisał:

Mogę podpowiedzieć, żebyś wiązkę ( montaż) robił na jakiejś desce, troszke dłuższej niż długośc kabli. Początek kabli należy zakotwić(żeby się nie przesuwały), a w miejsca rozgałęzień wbijaj gwóźdz/ wkret, itp. Z tej wiązki wyjdzie jakby drzewo( pień i odnogi). To tyle.

w ten posób robi się fabryczne wiązki :/

#3 Offline   kuboxxx


  • Postów: 658
  • Na forum od: 14 mar 2008
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:S210 420 TE 1996

Napisano 11 luty 2010 - 21:39

Wypadałoby, żeby te kable były odporne na wysoką temperaturę ;-)

#4 Offline   maciejowy78


  • Postów: 33
  • Na forum od: 08 lip 2008
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inny samochód:audi a4 2003r.1.9tdi

Napisano 12 luty 2010 - 00:09

ja u siebie przy komputerze ucinałem wiązke i każdy kabel pojedyńczo ciołem i lutowałem odrazu nowy i tak po kolei najwięcej roboty było przy kostkach,bo je musiałem rościnać żeby wpiąć nowe przewody i zwróć uwagę na wiazke przepustnicy tęż lubi się sypać,Ja zrobiłem ponad 60tyś.km a silnik nawet nie zadrgnie .mi to zajeło na spokojnie ok.30 godz.robiąc jak dla siebie bez pośpiechu

#5 Offline   Andrut22


  • Postów: 4
  • Na forum od: 14 gru 2008
  • Miejscowość: Kęty

Napisano 18 luty 2010 - 22:02

Wszystko dobrze mi koledzy radzą co do tej wiązki jak to lutować na desce czy na kartonie żeby mieć dobrze rozłożone łączówki. Ale ja cały czas mam problemy jeszcze z wyciąganiem tej wiązki z samochodu, a po drodze pełno zagadek na przykład wtyczki od wtrysków przyklejone na silikonie, polowa tej mojej wiązki była już naprawiana (bardzo miernie) i tak po prostu widzę obraz nędzy i rozpaczy. Powiedzcie mi jedną rzecz jak rozpiąłem całość od silnika i od strony komputera to w którą stronę jest to lepiej wyciągać w stronę bezpieczników czy komputera ? dzięki za rady, powiem szczerze ze wiele się nie dowiedziałem ale teraz przynajmniej wiem ze komuś się to już udało ;-) . Pozdro

#6 Offline   maciejowy78


  • Postów: 33
  • Na forum od: 08 lip 2008
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inny samochód:audi a4 2003r.1.9tdi

Napisano 18 luty 2010 - 23:19

ja u siebie nprawiłem bez wyjmowania wiązki poprostu ok.10cm od komputera pojedyńczo ucinałem kabele i lutując z kostkami na samochodzie nie jestem elektrykiem ale jakoś poradziłem .wtyczki od wtrysków da się rozebrać i wlutować nowy przewód.większość wtyczek to rozcinałem .wkładałem kabel i sklejałem klejem wtyczke ,marudna robota ale zadnych kosztów jak sam zrobisz

#7 Offline   kuboxxx


  • Postów: 658
  • Na forum od: 14 mar 2008
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:S210 420 TE 1996

Napisano 19 luty 2010 - 01:30

Andrut22, ja wyjąłem całą wiązkę z silnika i wypiąłem z pod wycieraczki i doszedłem do bezpieczników tyle, że ta wiązka gdzieś wchodzi głębiej do wnętrza samochodu, a jako, że nie wiedziałem gdzie się zatrzymam jak zacznę iść dalej odpuściłem i dałem magikowi od elektryki. I nadal nie wiem gdzie ona się kończy :E Powodzenia życzę i napisz gdzie się kończy ta wiązka :mrgreen:

#8 Offline   Andrut22


  • Postów: 4
  • Na forum od: 14 gru 2008
  • Miejscowość: Kęty

Napisano 22 luty 2010 - 23:01

Dzisiaj udało mi się wyciągnąć te nieszczęsną wiązkę z mojej :jump: . Jest dużo gorzej niż myślałem, po prostu jest tak źle ze zwarcie mogło powstać wszędzie :sad: . Ale Ciesze się że mam już cała wiązkę od wtrysków i wszystkie kable zdjęte i są na moim stole ;-) Mam kolejne pytanko wie ktoś może czy można kupić wtyczki do wtrysków KE JET, bo stare ma w fatalnym stanie, i czy inne potrzebne wtyczki można gdzieś dostać (nie pytam o szroty) w końcu jutro będę może miał więcej czasu to wrzucę fotki.

#9 Offline   MAGNUM-DXi12


  • Postów: 1327
  • Na forum od: 15 sie 2008
  • Miejscowość: Limanowa
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 luty 2010 - 23:10

Andrut22 napisał:

Mam kolejne pytanko wie ktoś może czy można kupić wtyczki do wtrysków KE JET
Ty nie masz KE - Jeta :jump:
A wtyczki myślę że są do kupienia w ASO. Chciałem popatrezć w EPC i podasć Ci nr części ale w tej chwili EPC jest nie dostępne.

#10 Offline   mdymczyk


  • Postów: 270
  • Na forum od: 13 paź 2008
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 luty 2010 - 01:17

O ile pamiętam nie wszystkie wtyczki są dostępne luzem. Dlatego przygotuj się, że części trzeba będzie zrobić "trepanację" jak to jeden z kolegów ładnie na tym forum napisał i udokumentował.

Ach, problem dotyczy również wiązki przepustnicy (przewody w czarnej, silikonowej izolacji), nierozbieralna wtyczka, a z drugiej strony kabel zaciśnięty w korpusie przepustnicy. Najlepiej chyba otworzyć tę czarną pokrywkę (śruby torx z dziurką + plastikowy nit-plomba do odcięcia) i zerknąć, w jakim stanie jest izolacja. U mnie wyraźnie widać pęknięcia.

#11 Offline   kuboxxx


  • Postów: 658
  • Na forum od: 14 mar 2008
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:S210 420 TE 1996

Napisano 24 luty 2010 - 22:36

Andrut22, jak doszedłeś do skrzynki bezpieczników to gdzie dalej prowadzi wiązka ? Skoro wyjąłeś całą mam nadzieję, że mi odpowiesz :mrgreen:

#12 Offline   mały miś W124CE


  • Postów: 4
  • Na forum od: 26 lut 2008
  • Miejscowość: Tczew

Napisano 28 luty 2010 - 21:48

to może ja odpowiem-wiązka idzie do wtyczki zakopanej pod bezpiecznikami (8 albo nawet 10 pinów-nie pamiętam dokałdnie) a przewody z gniazdka od kompletu rozchodzą się pod cyferblat, stacyjkę, bezpieczniki, a jak masz klimę to jeden z nich jest od sprzężarki.

#13 Offline   kuboxxx


  • Postów: 658
  • Na forum od: 14 mar 2008
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:S210 420 TE 1996

Napisano 01 marzec 2010 - 10:36

Czyli to jest na zasadzie wtyczki ? A nie, że potem przewody rozgałęziają się na odpowiednie bezpieczniki ? Jaki gamoń ze mnie! A doszedłem tam i się zatrzymałem bo myślałem, że już tego nie poskładam nigdy jeśli bym rozmontował :mlot:

#14 Offline   mały miś W124CE


  • Postów: 4
  • Na forum od: 26 lut 2008
  • Miejscowość: Tczew

Napisano 01 marzec 2010 - 13:15

dokładnie jak mówisz, całą wiązkę silnika możesz wypiąć w tej wtyczce. Niestety łączy się w niej nie tylko wiązka silnika-tak jak pisałem wcześniej idzie tamtędy jeszce klima, jest tam też wszechidący czarny kabel z czerwonym paskiem-na wspólnym pinie jest łączenie wiazek kilku odbiorników-podgrzewanie spryskiwaczy, komputer i coś jeszcze. Jak robiłem przekładkę silnika to miałem to wszystko rozprute i prawie na pamięć to znałem.
Swoją szosą jak chcesz poprawiać wiązke silnika to dojdziesz tylko od silnika do komputera (pod warunkiem że masz taki komputer jak ja) bo komoputer jest o tyle mądrze zrobiony, że wszystko od silnika wchodzi do niego jedną wtyczką a od strony "reszty samochodu" drugą.

#15 Offline   kuboxxx


  • Postów: 658
  • Na forum od: 14 mar 2008
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:S210 420 TE 1996

Napisano 01 marzec 2010 - 13:28

Nie nie, ja już mam to zrobione tylko, że przez elektryka, a musiałem iść dalej bo się przypaliły też te przewody które szły w stronę bezpieczników i tam niestety poległem. :mlot: