Skocz do zawartości




- - - - -

[r129] SL300, SL320, SL280 - Opinie, porady, spalanie


15 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Macieju CLK


  • Postów: 16
  • Na forum od: 05 sty 2010
  • Miejscowość: Chojna

Napisano 12 lutego 2010 - 23:59

Witajcie od kilku dni jezdzi mi po glowie R 129 ale interesuje mnie tylko 3,2 3,0 2,8 wiec prosba do was o opinie na temat tych silnikow ile pala najlepiej szczegolowe opisy byly by mile widziaane wiem juz ze przy zakupie trzeba zwracac uwage na dach

Po rozmowie z kilkoma osobami wiem je prawdopodobnie pala one okolo 12 na trasie i 15 w miescie

Interesuje mnie cena do 7500 euro obserwuje kilka ofert odraz mowie ze nie kupuje Sl jutro czy dzisiaj narazie prosze tylko o bezstronna opinie na temat tych silnikow i ogolnie awaryjnosci tych aut ioczywiscie spalanie jak juz wczesniej napisalem

Pozdrawiam



#2 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 13 lutego 2010 - 00:30

Bierz V8 i nie marudź :)


swoją drogą to troche małe fundusze

#3 Offline   sek60


  • Postów: 92
  • Na forum od: 07 gru 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 lutego 2010 - 00:57

Biały dobrze mowi :mrgreen:
3.2 pali jak 5.0 i sporomniej mocy a i dzwięk bezcenny :)
2.8 nie jedzie :-P
Z tymi funduszami szukając ładnego auta zachowując w miare ekonomie i jakąkolwiek moc brał bym 3.0 24V. To taki naciągany kompromis.

#4 Offline   Macieju CLK


  • Postów: 16
  • Na forum od: 05 sty 2010
  • Miejscowość: Chojna

Napisano 13 lutego 2010 - 12:56

Jako ze mieszkam na stalem w niemczech i od lat spedzam wiele godzin na roznych portalach samochodowych i wiem ze mercedesy zwlaszcza troche lepsze takie jak choc by SL sa w polsce drozsze i to nie o 100 zl mysle ze 7500 8000 euro to jest dosc dobra cena zeby wydac na sl V8 to V8 5 litrow napewno pali okolo 20 litrow a na tyle to juz mnie nie stac

A chcial bym jeszcze was prosic o jakie porady na temat tego auta jakies wnioski narazie wiem tylko tyle ze 5 litrow bylo by najlepsze ale mimo to jednak chcial bym prosic o jeszcze kilka opini na temat tych 3 litrowych silnikow

#5 Offline   Mikoś


  • Postów: 70
  • Na forum od: 24 wrz 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 lutego 2010 - 14:36

spalanie w SLu to chyba najmniejszy koszt na jaki powinieneś być przygotowany :E

#6 Offline   Macieju CLK


  • Postów: 16
  • Na forum od: 05 sty 2010
  • Miejscowość: Chojna

Napisano 13 lutego 2010 - 17:08

Jezeli spalanie jest najmniejszym problemem to znaczy ze koszty utrzymania sa ogromne?

#7 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 14 lutego 2010 - 14:45

Macieju CLK napisał:

V8 5 litrow napewno pali okolo 20 litrow
Tyle to pali, gdy ostro starujesz spod świateł i zatrzymujesz się na następnych ;-)

Miałem wcześniej w124 300TE 24V, czyli właśnie silnik M104 3.0 24V R6. Spalanie w mieście silnika 3.0 24V jest o jeden litr mniejsze niż przy silniku M119 5.0 V8 :ok: Na trasie spalanie jest takie samo lub nawet na korzyść silnika 5.0, ponieważ nie trzeba go tak "wciągać na obroty". Silnik M104 ma niski zapas momentu obrotowego/mocy przy niskim zakresie obrotów. Ten silnik dopiero zaczyna "odżywać" powyżej 3,5tys obr/min, co przy skrzyni automatycznej równa się z ciągłym "pedałem gazu w podłodze".
Silnik M119 ma zupełnie inną charakterystykę przebiegu krzywej momentu i mocy. Ciągnie już od samego dołu, co jest charakterystyczne dla większości silników V8, co przy skrzyni automatycznej daje wręcz idealne połączenie.

Silniki 2.8 i 3.2 są w tej kwestii identyczne do 3.0 24V.

Macieju CLK napisał:

narazie wiem tylko tyle ze 5 litrow bylo by najlepsze ale mimo to jednak chcial bym prosic o jeszcze kilka opini na temat tych 3 litrowych silnikow
Silniki 3.0 są bardzo trwałe (jak chyba wszystkie stare konstrukcje MB). Części do tego silnika kosztują bardzo podobnie do tych od silnika M119. Np świece są takie same (oczywiście o dwie mniej ;-) ).
Plusem na pewno przemawiającym na korzyść M104, jest niższa cena samochodu z tym silnikiem w zakupie. Kolejnym atutem, jest niższa cena silników oraz skrzyń biegów na rynku wtórnym.

Macieju CLK napisał:

od lat spedzam wiele godzin na roznych portalach samochodowych i wiem ze mercedesy zwlaszcza troche lepsze takie jak choc by SL sa w polsce drozsze i to nie o 100 zl
Większość części jest jednak taka sama, bez względu na silnik.
Ja myślę, że głównym problemem w Polsce z kupnem tego typu samochodu (z resztą innych też) jest zupełnie inna kultura sprzedaży samochodów. Generalizując szukając samochodu w Polsce musisz się liczyć z tym, że zanim znajdziesz dobry samochód, będziesz musiał obejrzeć wiele odpicowanych na sprzedaż egzemplarzy. Cena też może wynikać z tego, że te samochody u nas są znacznie mniej popularne niż w krajach zachodnich.

Lorenzo napisał:

spalanie w SLu to chyba najmniejszy koszt na jaki powinieneś być przygotowany
Najmniejszy to na pewno nie, ale niektóre części zamienne i problematyczna wymiana potrafią przysporzyć ból głowy, co przekłada się na cenę. Najdroższe są te części, które albo są typowe tylko dla tego modelu, albo niezwykle rzadko się psują. Dla przykładu podam, że chłodnica płynów, chłodnica klimy, parownik, nagrzewnica - te wszystkie elementy kosztują po 500zł, więc wymiana wszystkich 2000zł + wymiana w specjalistycznym zakładzie, który podejmie się wymiany w tak rzadkim modelu jak R129.

O jakich minusach by nie pisać, to i tak jazda tym samochodem rekompensuje wszystkie minusy (których moim zdaniem jest niewiele) :star:

#8 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 lutego 2010 - 15:17

EssiRS napisał:

Silniki 3.0 są bardzo trwałe
jesli mowa o M103 to zalezy od poprzednich wlascicieli. Jesli nie dbali odpowiednio to czesta przypadloscia jest "wycieranie sie" walka rozrzadu.

#9 Offline   Macieju CLK


  • Postów: 16
  • Na forum od: 05 sty 2010
  • Miejscowość: Chojna

Napisano 14 lutego 2010 - 19:26

Po bardzo ciekawym wykladnie EssiRS-a widze ze jednak mit wkolo 5 litrowego silnika i ogolnie SL na zawsze sie sprawdza w praktyce koszty przedstawione we wpisie nie zbyt duze tu w Niemczech za byle pierdole placi sie 100 euro

Spalanie wychodzi ze jest bardzo podobne co w 3 litrowych silnikach a V8 to V8 bajeczny silnik,a co do ceny to jest kolejna sprawa ile trzeba by wydac za dosc dobra sztuke,bardzo podoba mi sie http://szort.pl/TA sztuka jest ze szwajcarji no i wyglada na zadbana ale ja nie potrafie ocenic co jest orginbalne w niej a co nie wiec w tym przypadku zdaje sie na was

tu pozwolilem sobie wam pokazac kilka aut dodatkowo
Numer 1 http://szort.pl/re8xw
Numer 2 http://szort.pl/mxzai wyglada na troche zaniedbanego ale pozory czasem myla

Ocene tych pojazdow zostawaiam wam

Pozdrawiam

#10 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 14 lutego 2010 - 20:03

Macieju CLK napisał:

Po bardzo ciekawym wykladnie EssiRS-a widze ze jednak mit wkolo 5 litrowego silnika i ogolnie SL na zawsze sie sprawdza w praktyce
Cieszę się, że mogłem pomóc ;)

Pozwoliłem sobie założyć nowy wątek na poszukiwania R129 za naszą zachodnią granicą, po to by w tym wątku móc dalej prowadzić dyskusję na temat 300SL 12V, SL300 24V, SL280 i SL320 ;) Nowy wątek tutaj:
r129-poszukiwania-mobilede-autoscoutch-ebay-vt14191.htm

Charlie9 słuszna uwaga odnośnie silnika M103 3.0 12V :ok:








Podobne tematy Zwiń