ktory to przekaznik i gdzie go szukac?
0
[w124] Wycieraczka szyby-awaria
Rozpoczęty przez dzony.pzn, lut 16 2010 15:59
152 odpowiedzi w tym temacie
#41
Napisano 23 stycznia 2011 - 19:03
#42
Napisano 23 stycznia 2011 - 19:53
Goku napisał:
Albo przypalone styki przekaznika, 15min roboty i będzie działało
niestety nie. zaden przekaźnik nie pośredniczy w zasilaniu silnika (tylko w pracy przerywanej i przy spryskiwaniu szyb silnik załacza srebrny przekaźnik). Możesz przeczyścić wtyczkę albo przełącznik zespolony ale ja obstawiam coś w silniku albo ciężko chodzący mechanizm. Sam przerabiam problem silniczka w w201
#44 Gość__
Napisano 21 lutego 2011 - 09:59
Hej, potrzebuję pomocy odnośnie wycieraczki. Miałem masę problemów z autem ostatnio, wycieraczka to ostatni do wyeliminowania.
Otóż zaczęło się od tego, że wycieraczka się zatrzymała, było to na trasie, więc "rozruszałem" ją na chama i działała. Ale działała coraz wolniej, jakby miała spore opory. Czasem też się zatrzymała - wyłączenie i włączenie pomagało jej powoli (z trudem) wrócić na swoją pozycję.
Pojechałem do mechanika. Wyciągnął cały mechanizm i powiedział, że nic nie da się zrobić - silnik za słaby, do wymiany. Wywalił jeden trybik odpowiadający za pracę teleskopu - wycieraczka pracowała idealnie, ale się nie wysuwała.
Kupiłem inny mechanizm z silnikiem, cały zestaw, wyciągnięty z auta na części, tam działała idealnie. Pojechałem do tego samego warsztatu, założyli i - ku mojemu zdziwieniu, znów się zatrzymuje w losowych miejscach, albo raczej zwalnia. Piórka zmieniałem, szyba mokra, tak samo.
I tu moje pytanie - czy zaśniedziały bezpiecznik może to powodować? Nie sprawdzałem skrzynki szczerze mówiąc, ale jako informatyk wyciągnąłem wniosek, że to zasada 0/1 - działa albo nie działa w ogóle.
A może gdzieś jakiś kabelek się nadpalił i moc "ucieka"? (o ile to w ogóle możliwe). Bo bez obciążenia na teleskop śmigała aż miło... (nie wiem, czy to ma jakieś znaczenie, ale napiszę, że mam założony alternator od mojej starej 2.0 benzyna, z konieczności, bo innego nie miałem, a mi się rozsypał, może na om602 za słabo?)
Otóż zaczęło się od tego, że wycieraczka się zatrzymała, było to na trasie, więc "rozruszałem" ją na chama i działała. Ale działała coraz wolniej, jakby miała spore opory. Czasem też się zatrzymała - wyłączenie i włączenie pomagało jej powoli (z trudem) wrócić na swoją pozycję.
Pojechałem do mechanika. Wyciągnął cały mechanizm i powiedział, że nic nie da się zrobić - silnik za słaby, do wymiany. Wywalił jeden trybik odpowiadający za pracę teleskopu - wycieraczka pracowała idealnie, ale się nie wysuwała.
Kupiłem inny mechanizm z silnikiem, cały zestaw, wyciągnięty z auta na części, tam działała idealnie. Pojechałem do tego samego warsztatu, założyli i - ku mojemu zdziwieniu, znów się zatrzymuje w losowych miejscach, albo raczej zwalnia. Piórka zmieniałem, szyba mokra, tak samo.
I tu moje pytanie - czy zaśniedziały bezpiecznik może to powodować? Nie sprawdzałem skrzynki szczerze mówiąc, ale jako informatyk wyciągnąłem wniosek, że to zasada 0/1 - działa albo nie działa w ogóle.
A może gdzieś jakiś kabelek się nadpalił i moc "ucieka"? (o ile to w ogóle możliwe). Bo bez obciążenia na teleskop śmigała aż miło... (nie wiem, czy to ma jakieś znaczenie, ale napiszę, że mam założony alternator od mojej starej 2.0 benzyna, z konieczności, bo innego nie miałem, a mi się rozsypał, może na om602 za słabo?)
#45
Napisano 21 lutego 2011 - 11:26
tklich, Napisaleś, że mechanik wywalił tryb, który odpowiadał za wysuwanie się teleskopu ramienia wycieraczki. Z tego wynika, że może być zatarty teleskop. Gdzieś już chyba było na forum, jak to "ruszyć". Jak dobrze pamiętam, to trzeba zatrzymać ramię wycieraczki w pozycji, kiedy teleskop jest wysunięty i przesmarować, używając np.oleju do układu wspomagania kierownicy, dozując strzykawką z igłą. Tak to chyba było - w skrócie -pozdrawiam-
#46 Gość__
Napisano 21 lutego 2011 - 11:35
antaba, wywalił przy starej wycieraczce, kupiłem całkiem inny zestaw silniczek + mechanizm, nadal to samo..
#47
Napisano 21 lutego 2011 - 12:10
tklich, Jeżeli sprawdzałeś, jak to określiłeś - inny zestaw, i działało Sprawdzałeś bezpiecznik czy dobrze łączy, jak masz zaśniedziałe lub lużne styki.to też może być przyczyną takiego zachowania się wycieraczki. A jak nie, to może coś ze sterowaniem prądami lub przełącznik zespolony po kierownicą. Posprawdzaj, zacznij od skrzynki z bezpiecznikami.
#48 Gość__
Napisano 21 lutego 2011 - 12:36
Sprawdzę po pracy.
Ale dziwi mnie to, że z mniejszym obciążeniem ta stara wycieraczka chodziła jak burza (po wywaleniu trybu od teleskopu). I teraz jest tak samo.
Ale dziwi mnie to, że z mniejszym obciążeniem ta stara wycieraczka chodziła jak burza (po wywaleniu trybu od teleskopu). I teraz jest tak samo.
#49
Napisano 21 lutego 2011 - 14:01
tklich napisał:
czy zaśniedziały bezpiecznik może to powodować
#50 Gość__
Napisano 21 lutego 2011 - 15:48
Rozumiem, że chodzi o bezpiecznik nr 20?
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w201] Wycieraczka działa tylko na pierwszym biegu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | MercPO |
|
||
Przednia wycieraczka działa razem z tylną |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | frantz |
|
||
Wycieraczka przedniej szyby. |
Mercedes SL, SLK | Pzd23 |
|
||
[w201] Wycieraczka się zacina |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | matrix_44 |
|
|
|
[W124] Wycieraczka nie działa na 1 trybie |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | DirtyBoyz |
|