Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Wycieraczka szyby-awaria


152 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   alfasamiec


  • Postów: 69
  • Na forum od: 26 wrz 2009
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 stycznia 2011 - 19:03

ktory to przekaznik i gdzie go szukac?



#42 Offline   swampshark


  • Postów: 969
  • Na forum od: 19 cze 2008
  • Miejscowość: Biłgoraj
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Golf lll 1.8, Bora 2.0, V40

Napisano 23 stycznia 2011 - 19:53

Goku napisał:

Albo przypalone styki przekaznika, 15min roboty i będzie działało :(

niestety nie. zaden przekaźnik nie pośredniczy w zasilaniu silnika (tylko w pracy przerywanej i przy spryskiwaniu szyb silnik załacza srebrny przekaźnik). Możesz przeczyścić wtyczkę albo przełącznik zespolony ale ja obstawiam coś w silniku albo ciężko chodzący mechanizm. Sam przerabiam problem silniczka w w201

#43 Offline   Goku


  • Postów: 990
  • Na forum od: 26 mar 2009
  • Miejscowość:
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:CLS
  • Trzeci Mercedes:SLS
  • Inne auto:A 45 AMG

Napisano 23 stycznia 2011 - 21:56

http://www.w210.pl/v...pic.php?t=12123
:(

#44 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 21 lutego 2011 - 09:59

Hej, potrzebuję pomocy odnośnie wycieraczki. Miałem masę problemów z autem ostatnio, wycieraczka to ostatni do wyeliminowania.

Otóż zaczęło się od tego, że wycieraczka się zatrzymała, było to na trasie, więc "rozruszałem" ją na chama i działała. Ale działała coraz wolniej, jakby miała spore opory. Czasem też się zatrzymała - wyłączenie i włączenie pomagało jej powoli (z trudem) wrócić na swoją pozycję.

Pojechałem do mechanika. Wyciągnął cały mechanizm i powiedział, że nic nie da się zrobić - silnik za słaby, do wymiany. Wywalił jeden trybik odpowiadający za pracę teleskopu - wycieraczka pracowała idealnie, ale się nie wysuwała.

Kupiłem inny mechanizm z silnikiem, cały zestaw, wyciągnięty z auta na części, tam działała idealnie. Pojechałem do tego samego warsztatu, założyli i - ku mojemu zdziwieniu, znów się zatrzymuje w losowych miejscach, albo raczej zwalnia. Piórka zmieniałem, szyba mokra, tak samo.

I tu moje pytanie - czy zaśniedziały bezpiecznik może to powodować? Nie sprawdzałem skrzynki szczerze mówiąc, ale jako informatyk wyciągnąłem wniosek, że to zasada 0/1 - działa albo nie działa w ogóle.
A może gdzieś jakiś kabelek się nadpalił i moc "ucieka"? (o ile to w ogóle możliwe). Bo bez obciążenia na teleskop śmigała aż miło... (nie wiem, czy to ma jakieś znaczenie, ale napiszę, że mam założony alternator od mojej starej :ok: 2.0 benzyna, z konieczności, bo innego nie miałem, a mi się rozsypał, może na om602 za słabo?)

#45 Offline   antaba


  • Postów: 58
  • Na forum od: 04 maj 2008
  • Miejscowość: Otwock
  • Inne auto:scania irizar new century

Napisano 21 lutego 2011 - 11:26

tklich, Napisaleś, że mechanik wywalił tryb, który odpowiadał za wysuwanie się teleskopu ramienia wycieraczki. Z tego wynika, że może być zatarty teleskop. Gdzieś już chyba było na forum, jak to "ruszyć". Jak dobrze pamiętam, to trzeba zatrzymać ramię wycieraczki w pozycji, kiedy teleskop jest wysunięty i przesmarować, używając np.oleju do układu wspomagania kierownicy, dozując strzykawką z igłą. Tak to chyba było - w skrócie :ok: -pozdrawiam-

#46 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 21 lutego 2011 - 11:35

antaba, wywalił przy starej wycieraczce, kupiłem całkiem inny zestaw silniczek + mechanizm, nadal to samo..

#47 Offline   antaba


  • Postów: 58
  • Na forum od: 04 maj 2008
  • Miejscowość: Otwock
  • Inne auto:scania irizar new century

Napisano 21 lutego 2011 - 12:10

tklich, Jeżeli sprawdzałeś, jak to określiłeś - inny zestaw, i działało :ok: Sprawdzałeś bezpiecznik czy dobrze łączy, jak masz zaśniedziałe lub lużne styki.to też może być przyczyną takiego zachowania się wycieraczki. A jak nie, to może coś ze sterowaniem prądami lub przełącznik zespolony po kierownicą. Posprawdzaj, zacznij od skrzynki z bezpiecznikami.

#48 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 21 lutego 2011 - 12:36

Sprawdzę po pracy.

Ale dziwi mnie to, że z mniejszym obciążeniem ta stara wycieraczka chodziła jak burza (po wywaleniu trybu od teleskopu). I teraz jest tak samo.

#49 Offline   kristransmed


  • Postów: 636
  • Na forum od: 30 cze 2008
  • Miejscowość: Katowice
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ex-W124 250TD 1991r.

Napisano 21 lutego 2011 - 14:01

tklich napisał:

czy zaśniedziały bezpiecznik może to powodować
oczywiście,że tak.Wyczyść gniazdo bezpiecznika odpowiedzialnego za pracę wycieraczki i przesmaruj teleskop-to podstawa.U mnie co jakieś dwa lata występuje problem złego styku bezpieczników,najczęściej wycieraczki lub szybra.Wymień bezpiecznik na nowy i wyczyść jego styki (gniazdo i blaszkę dociskającą,którą lekko dognij aby mocniej dociskała bezpiecznik do gniazda.)

#50 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 21 lutego 2011 - 15:48

Rozumiem, że chodzi o bezpiecznik nr 20?








Podobne tematy Zwiń