Skocz do zawartości




- - - - -

Hamulce w MB-100


2 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   cyrkk


  • Postów: 132
  • Na forum od: 12 wrz 2008
  • Miejscowość: Bielsk Podlaski
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 lutego 2010 - 21:53

Witam wszystkich

Zimą w moim MB-100 2,4D 1991r pojawił się problem z hamulcami, pedał hamulca zrobił się twardy, auto zaczęło hamować gorzej od malucha, żeby zahamować trzeba było użyć dużej siły nacisku na pedał.
Postawiłem na pompę Vacum. Została zregenerowana zestawem naprawczym firmy Meyle (kilka zaworków zwrotnych, membrana, uszczelniacze). Dziś odebrałem auto z warsztatu i jest poprawa, ale nie jest tak jak być powinno, za pierwszym razem pedał pracuje jak powinien (w połowie drogi twardy opór), jednakże gdy na włączonym silniku podpompuje kilka razy to pedał robi się twardy (można go wtedy wdusić najwyżej o 1/5). Po czym przytrzymam na nim nogę ze średnią siłą, on zaczyna się powoli wduszać do połowy gdzie uzyskuje pełną sztywność. Dodam że jak podczas takiego zabiegu dodam gazu, pedał chowa się szybciej.
Natomiast jeżeli wduszam i puszczam pedał w odstępach 3-4 sekundowych – pedał nie sztywnieje, wszystko działa normalnie.
Nie wiem czy to ma znaczenie ale pół roku temu wymieniałem regulator siły hamowania, próbowałem odpowietrzyć układ tylnych kół ale niestety urwały się odpowietrzniki. Także tylne koła nie zostały odpowietrzone, ale hamowały jak trzeba.
Sprawdzałem, że podczas stwardnienia pedału żadne koło nie jest blokowane (przewody nie pęcznieją), układ podciśnienia jest szczelny, auto tak samo się zachowuje na załączonym i wyłączonym ABS.

Proszę pomóżcie :-|



#2 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 20 lutego 2010 - 09:44

cyrkk napisał:

Dodam że jak podczas takiego zabiegu dodam gazu, pedał chowa się szybciej.

Czy po regeneracjo vacum ktoś zadał sobie trud by zmierzyć jej wydajność, tzn jakie wytwarza podciśnienie? Po drodze podciśnienia do serwa powinien być zaworek, często się zatyka powodując kepskie, nierówne wspomaganie hamowania.

Możemy sobie pisać, ale ja bym postawił auto na klockach, a jeszcze lepiej na podnośniku, zerwał wszystkie koła i zdemontował, przeczyścił, obejrzał, wymienił co trzeba w zaciskach ham przód/tył. Następnie poprawne odpowietrzenie i dopiero szukanie dalej.

#3 Offline   cyrkk


  • Postów: 132
  • Na forum od: 12 wrz 2008
  • Miejscowość: Bielsk Podlaski
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 lutego 2010 - 20:11

Rob napisał:

zaworek, często się zatyka
właśnie dziś go wyjąłem, działa tak jak trzeba. Tak jak radziłeś teraz sprawdze jakie podciśnienie wytwarza pompa Vacum. Jaką powinno mieć ono wartość?
Jak się ociepli (stopnieje śnieg) zrobię przegląd układu hamulcowego...dam znać jak tam wyniki :slinka:

[ Dodano: Sro Lut 24, 2010 20:11 ]

Rob napisał:

jakie wytwarza podciśnienie
dziś sprawdziłem podciśnienie 81kPa, a więc bardzo poprawne, wszystkie koła przejżałem, odpowietrzone i nadal to samo. Dziwna sprawa jest taka, że jak jadę i wcisne 1/3 pedał hamulca i przytrzymam w tej pozycji to auto z chwili na chwile hamuje coraz mocniej bez ruszania pedału. Po takiej akcji na chwilę jakby zakleszczały się koła (hamują przez około sekundę po puszczeniu hamulca). Mogłoby to wskazywać na elastyczne przewody przy kołach, ale one są drożne (dwa z nich wymieniane pół roku temu, bo zblokowały mi koło na amen).
Na liście podejrzanych jest pompa hamulcowa, ale czy ona mogłaby się tak zachowywać?

Pomóżcie :zeby:








Podobne tematy Zwiń