Witam wszystkich
Zimą w moim MB-100 2,4D 1991r pojawił się problem z hamulcami, pedał hamulca zrobił się twardy, auto zaczęło hamować gorzej od malucha, żeby zahamować trzeba było użyć dużej siły nacisku na pedał.
Postawiłem na pompę Vacum. Została zregenerowana zestawem naprawczym firmy Meyle (kilka zaworków zwrotnych, membrana, uszczelniacze). Dziś odebrałem auto z warsztatu i jest poprawa, ale nie jest tak jak być powinno, za pierwszym razem pedał pracuje jak powinien (w połowie drogi twardy opór), jednakże gdy na włączonym silniku podpompuje kilka razy to pedał robi się twardy (można go wtedy wdusić najwyżej o 1/5). Po czym przytrzymam na nim nogę ze średnią siłą, on zaczyna się powoli wduszać do połowy gdzie uzyskuje pełną sztywność. Dodam że jak podczas takiego zabiegu dodam gazu, pedał chowa się szybciej.
Natomiast jeżeli wduszam i puszczam pedał w odstępach 3-4 sekundowych – pedał nie sztywnieje, wszystko działa normalnie.
Nie wiem czy to ma znaczenie ale pół roku temu wymieniałem regulator siły hamowania, próbowałem odpowietrzyć układ tylnych kół ale niestety urwały się odpowietrzniki. Także tylne koła nie zostały odpowietrzone, ale hamowały jak trzeba.
Sprawdzałem, że podczas stwardnienia pedału żadne koło nie jest blokowane (przewody nie pęcznieją), układ podciśnienia jest szczelny, auto tak samo się zachowuje na załączonym i wyłączonym ABS.
Proszę pomóżcie :-|
0
Hamulce w MB-100
Rozpoczęty przez cyrkk, lut 19 2010 21:53
2 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 19 lutego 2010 - 21:53
#2
Napisano 20 lutego 2010 - 09:44
cyrkk napisał:
Dodam że jak podczas takiego zabiegu dodam gazu, pedał chowa się szybciej.
Czy po regeneracjo vacum ktoś zadał sobie trud by zmierzyć jej wydajność, tzn jakie wytwarza podciśnienie? Po drodze podciśnienia do serwa powinien być zaworek, często się zatyka powodując kepskie, nierówne wspomaganie hamowania.
Możemy sobie pisać, ale ja bym postawił auto na klockach, a jeszcze lepiej na podnośniku, zerwał wszystkie koła i zdemontował, przeczyścił, obejrzał, wymienił co trzeba w zaciskach ham przód/tył. Następnie poprawne odpowietrzenie i dopiero szukanie dalej.
#3
Napisano 24 lutego 2010 - 20:11
Rob napisał:
zaworek, często się zatyka
Jak się ociepli (stopnieje śnieg) zrobię przegląd układu hamulcowego...dam znać jak tam wyniki
[ Dodano: Sro Lut 24, 2010 20:11 ]
Rob napisał:
jakie wytwarza podciśnienie
Na liście podejrzanych jest pompa hamulcowa, ale czy ona mogłaby się tak zachowywać?
Pomóżcie
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w124]tylne hamulce nie działają, pedał opada do podłogi |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | jan0s |
|
||
tylne hamulce w w201 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | koksmen |
|
||
[w124] Hamulce - tarcze wentylowane |
Modyfikacje,Tuning | wieloryb |
|
||
[W124] hamulce z W210 2.2cdi do W124 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | paweu |
|
|
|
[W201] Hamulce nie odpuszczają |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | strzeniu |
|