Cytat
szukałem opinii na temat siłowników. I okazuje się że Węgierskie firmy Gaysan mają całkiem dobrą opinię po 2 letniej eksploatacji. Zakupiłem takie za 120 zeta para, i w ten weekend zakładałem. Klapa idzie w górę że zęby może wybić nie trzaska przy zamykaniu, a nawet trzeba ją lekko docisnąć żeby zamek domknął. Wada tych amorków to brak amortyzacji wysuwu na samym końcu i trzeba zawsze ją do końca ręką odprowadzić żeby nie robiła podskoków na końcu.
ponieważ ostatnio połamała mi się wiązka elektryczna idąca do tylnej klapy, więc przy okazji postanowiłem wymienić też od razu te sprężyny gazowe. Kupiłem we Wrocławiu w Auto-Zatoce na Pestalozziego, firmowane przez Febi i zachwują się identycznie jak te węgierskie z opisu - brak wyhamowania ruchu na końcu podnoszenia. Koszt - 125zł za sztukę minus rabat, czyli wyszło ok. 112,50 zł za sztukę. Oryginały były Stabilusa.
Dla potomnych - elektryka idzie do klapy lewą stroną, prawą idą wężyki podciśnienia i płynu do spryskiwacza. Główna kostka zaciskowa elektryki tylnej klapy znajduje się po lewej stronie na podsufitce w kabinie, blisko zawiasu i sprężyny gazowej. Za zasilanie mechanizmu dociągania tylnej klapy odpowiada bezpiecznik C i obwód ten jest cały czas pod napięciem, co w przypadku połamania przewodów i zwarcia moze narobić kłopotów.