Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Dociąganie klapy bagażnika - kombi


27 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   mbaszyns


  • Postów: 310
  • Na forum od: 27 gru 2007
  • Miejscowość: był Wrocław, Kraków, teraz okolice Wieliczki..
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Kia Sorento 3.3 V6 2007

Napisano 10 sierpnia 2010 - 14:57

Cytat

szukałem opinii na temat siłowników. I okazuje się że Węgierskie firmy Gaysan mają całkiem dobrą opinię po 2 letniej eksploatacji. Zakupiłem takie za 120 zeta para, i w ten weekend zakładałem. Klapa idzie w górę że zęby może wybić :hmm: nie trzaska przy zamykaniu, a nawet trzeba ją lekko docisnąć żeby zamek domknął. Wada tych amorków to brak amortyzacji wysuwu na samym końcu i trzeba zawsze ją do końca ręką odprowadzić żeby nie robiła podskoków na końcu.

ponieważ ostatnio połamała mi się wiązka elektryczna idąca do tylnej klapy, więc przy okazji postanowiłem wymienić też od razu te sprężyny gazowe. Kupiłem we Wrocławiu w Auto-Zatoce na Pestalozziego, firmowane przez Febi i zachwują się identycznie jak te węgierskie z opisu - brak wyhamowania ruchu na końcu podnoszenia. Koszt - 125zł za sztukę minus rabat, czyli wyszło ok. 112,50 zł za sztukę. Oryginały były Stabilusa.

Dla potomnych - elektryka idzie do klapy lewą stroną, prawą idą wężyki podciśnienia i płynu do spryskiwacza. Główna kostka zaciskowa elektryki tylnej klapy znajduje się po lewej stronie na podsufitce w kabinie, blisko zawiasu i sprężyny gazowej. Za zasilanie mechanizmu dociągania tylnej klapy odpowiada bezpiecznik C i obwód ten jest cały czas pod napięciem, co w przypadku połamania przewodów i zwarcia moze narobić kłopotów.



#22 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 11 sierpnia 2010 - 07:26

mbaszyns, mógłbyś udzielić kilku rad jak wymienić siłowniki? Wiem że trzeba zdjąć osłony słupków, podsufitkę i uchwyty na siatkę. Na tym etapie skończyła się moja próba wymiany (nowe siłowniki leżą już dwa miesiące).

#23 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 11 sierpnia 2010 - 08:26

Odkręcasz tapicerkę na suficie z tyłu auta, odpinasz materiał (tylko uważaj, żeby nie połamać plastykowych "prowadnic"). Tam znajdziesz mocowania tych siłowników - takim bolcem na wcisk. Musisz wyciągnąć ten bolec, ale rób to przy zamkniętej klapie, bo Ci na łeb zleci w chwili, gdy uda Ci się go wreszcie (a to nie będzie łatwe) wyjąć :mrgreen: Potem z drugiej strony robisz to samo. Otwierasz klapę i albo ktoś ją trzyma (jest ciężka) albo podpierasz ją czymś, ale solidnie. Wtedy odpinasz takie zapinki uniemożliwiające wysunięcie się mocowania siłownika z uchwytu tylnej klapy i wyciągasz (nie pamiętam już w którą stronę) stary siłownik. W odwrotnej kolejności montujesz nowe, zapinasz, przykręcasz co trzeba :jem: To jest bardzo łatwe, ja to zrobiłem z marszu (z pomocą mojej kochanej żony), ale w tej chwili mogę już nie pamiętać dokładnie, co i jak, więc proszę o wyrozumiałość, jeśli coś pomyliłem, pominąłem :ok:

#24 Offline   mbaszyns


  • Postów: 310
  • Na forum od: 27 gru 2007
  • Miejscowość: był Wrocław, Kraków, teraz okolice Wieliczki..
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Kia Sorento 3.3 V6 2007

Napisano 11 sierpnia 2010 - 10:48

ja z braku czasu i osoby do pomocy poszedłem na łatwiznę ;) - odstawiłem samochód do warsztatu elektromechanicznego w celu wymiany wiązki i poprosiłem przy okazji o wymianę siłowników. Samemu wymieniając bardzo uważaj na palce..

#25 Offline   Piotra


  • Postów: 108
  • Na forum od: 31 sie 2010
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Ford Capri

Napisano 01 listopada 2012 - 19:40

Mam pytanie dotyczące mechanizmu zamykającego klapę w kombi. Czym ją smarujecie. Czy wpsikać tam coś w rodzaju np. Ballistolu (służy do smarowania broni) czy może jakiś zwykły smar (a może miedziowy bo ma własności antyzapieczeniowe) czy coś innego. Zauważam, że coraz głośniej mi to działa i pewnie troszkę smarowania by nie zaszkodziło. Tylko czym?

#26 Offline   inutile


  • Postów: 1 449
  • Na forum od: 18 kwi 2015
  • Miejscowość: lorem ipsum
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 lipca 2015 - 22:16

Witam, podłączam się pod temat aby nie zakładać kolejnego o podobnym zagadnieniu; ponadto nie znalazłem w wyszukiwarce podobnego problemu.

Wymieniłem wszystkie bezpieczniki w aucie, ponieważ miałem podejrzenia co do ich wieku i stanu (wszystkie były zaśniedziałe). Po włożeniu bezpiecznika C palą się lampki z tyłu i jest dociąganie klapy. Fajnie.
Krótka runda po okolicy, gaszę auto i słyszę buczenie. Jak się okazało - pompka centralnego zamka pod kanapą buczy ok. minutę i ustaje. Idę do bagażnika, otwieram, zamykam i klapa cały czas próbuje się dociągnąć, choć już jest dociągnięta. Otwieram - dalej próbuje. Ponownie zamykam - to samo. Ponadto centralny buczy. Permanentne dociąganie klapy ustaje dopiero po wyjęciu bezpiecznika C. Wkładam bezpiecznik z powrotem - sytuacja się powtarza.

Nie używam centralnego zamka - wszystko zamykam z kluczyka/przyciskiem w drzwiach. Wszystko działało zaraz po kompleksowej wymianie bezpieczników, problem pojawił się po krótkiej przejażdżce. Pytania brzmią: co zepsułem? tudzież: co było zepsute i nie działało z powodu wywalonego bezpiecznika, zaś ja wskrzesiłem usterkę wkładając nowy bezpiecznik?
Dodam, że podłoga pod pompką centralnego zamka jest słaba i często zbiera się tam wilgoć.

Przepraszam jeśli problem jest prozaiczny - w temacie elektryki samochodowej jestem zupełnie zielony i dopiero się jej uczę.

#27 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 lipca 2015 - 07:37

inutile, nie miałem kombi i nie wiem jak wygląda ten mechanizm, ale wygląda jak by nie docierała do niego informacja, że klapa jest zamknięta i cały czas próbuje ją dociągnąć. Coś w zamku klapy musiało paść.

Zobacz temat: http://mb201-124.eu/...ria-dociagania/

#28 Offline   poolski


  • Postów: 14
  • Na forum od: 27 lis 2016
  • Miejscowość: Złotów
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 stycznia 2017 - 18:45

Witam
W moim musiałem rozpiąć kostkę zasilającą siłownik dociągania klapy ponieważ próbowała się zamknąć 24h na dobę obojętnie czy klapa zamknięta czy otwarta aż akumulator się rozładował. Mam drugi kompletny zamek wyglądający jak nowy i dopiero jak się ociepli to będę robił podmiankę i też pytanie czym zawczasu go nasmarować ?
Pozdrawiam :star:








Podobne tematy Zwiń