Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Niska temperatura silnika - wiatrak cały czas kręci.


90 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   rogales


  • Postów: 10
  • Na forum od: 06 lis 2013
  • Miejscowość: Jeżewo
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 listopada 2016 - 00:11

Pozwolę sobie dopisać swój problem tutaj.
Otóż mam 190d, 86r.
Temperatura jaką jestem w stanie uzyskać to ok 60*C, przecież to cholernie za mało.
Termostat (z tego co wyczytałem), znajduję się pod kolektorem wydechowym- stojąc przed silnikiem po lewej stronie, koło alternatora, prawda?
Tam sprawdzam ręką wąż - jest zimny, więc prawidłowo tak?
Co może być problemem niedogrzanego silnika?, czy może jest jakiś drugi termostat, pod kolektorem wydechowym - (wąż który idzie z góry do chłodnicy?)
Przy zakrytej chłodnicy tekturą dostanę 80+ stopni, ale na logikę, przecież powinno to się wydarzyć bez kombinowania z zakryciem.
Proszę o pomoc.



#22 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 01 listopada 2016 - 22:04

Termostat pewnie jest ciągle otwarty i puszcza duży obieg. Sprawdź też czy wentylator nie kręci się na dużych obrotach. Ty masz OM602 więc masz wisco.

#23 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 02 listopada 2016 - 03:26

Wyświetl postUżytkownik rogales dnia 01 listopada 2016 - 00:11 napisał

Tam sprawdzam ręką wąż - jest zimny, więc prawidłowo tak?
Nie. Markslew ma rację- termostat do wymiany.

#24 Offline   rogales


  • Postów: 10
  • Na forum od: 06 lis 2013
  • Miejscowość: Jeżewo
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 listopada 2016 - 22:46

Wyświetl postUżytkownik Sawyer dnia 02 listopada 2016 - 03:26 napisał

Nie. Markslew ma rację- termostat do wymiany.
Hola, hola, gdyby był cały czas otwarty, to wąż na dole nie byłby zimny prawda? a jest! Więc w moim przekonaniu termostat koło alternatora jest zamknięty.

EDIT: A wracając do wisco, wybaczcie moje pytanie, pewnie dla wielu z Was wyda się ono wręcz śmieszne, ale gdzie u mnie znajduje się ten "czujnik" który powinien załączać wiatrak na maksymalne obroty w przypadku bardzo wysokiej temperatury?
Wyczytałem, że taki czujnik jest na "górnym" wężu pod kolektorem DOLOTOWYM, u mnie owszem, jest tam miejsce na "czujnik", ale nic tam wkręcone nie jest?

Użytkownik rogales edytował ten post 02 listopada 2016 - 22:56


#25 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 03 listopada 2016 - 09:20

Mając sprzęgło wiskotyczne, nie posiadasz żadnego czujnika. Ono działa na zasadzie zmiany gęstości oleju i jego przepływaniu przez ponacinane tarcze. Po prostu, w wiatraku są tarczki z mniejszą i większa ilością nacięć. Olej pod wpływem temperatury zmienia swoją gęstość i nie mogąc swobodnie przepływać przez nacięcia, "łapie" za coraz większą ilość tarcz, "spinając" coraz mocniej sprzęgło (powodując wzrost prędkości obrotowej wiatraka).
https://pl.m.wikiped...gło_wiskotyczne

Użytkownik Szarik edytował ten post 03 listopada 2016 - 09:27


#26 Offline   rogales


  • Postów: 10
  • Na forum od: 06 lis 2013
  • Miejscowość: Jeżewo
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 listopada 2016 - 11:37

Dziękuję, za cierpliwość i odpowiedź Szarik
PS. Też uważasz, że mam coś nie tak z termostatem?

#27 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 03 listopada 2016 - 15:18

Raczej też bym obstawiał termostat. Najlepiej będzie, jak go wyciągniesz i wsadzisz do zimnej wody, po czym zaczniesz podgrzewać. Jeśli będzie się otwierał, a przy chłodzeniu zamykał, to znaczy, że jest ok. Jeśli nie będzie żadnych zmian, lub minimalne, to do wymiany.
Napisz jeszcze tylko, czy jak odpalisz silnik (zimny), to wiatrak kręci się mocno cały czas? Dasz radę go zatrzymać (tylko delikatnie i nie rękami)?

Użytkownik Szarik edytował ten post 03 listopada 2016 - 15:18


#28 Offline   rogales


  • Postów: 10
  • Na forum od: 06 lis 2013
  • Miejscowość: Jeżewo
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 listopada 2016 - 21:55

Panowie, ZROBIONE. Tak jak wszyscy wskazaliście na samym początku, winowajcom był termostat.
Kupiłem nowy Wahlera, wymieniłem przy okazji płyn chłodniczy i jeszcze miałem problem z zaworkiem nagrzewnicy - przy zamkniętym strasznie mi ciekł w jednym miejscu (kupiłem firmy Meyle).
Po odpowietrzeniu całego układu temperatura osiągnęła ok. 90 stopni i "czuć" że ten samochód z powrotem zaczął normalnie "chodzić".
Żadna tektura, żadne kombinowanie niepotrzebne, wszystko śmiga jak należy.

DZIĘKUJĘ WSZYSTKIM tutaj, którzy mi pomogli i nakierowali. :)

#29 Offline   Fah


  • Postów: 336
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 listopada 2017 - 16:22

Odkopię, żeby nie zakładać nowego. 2,5 diesel bez turbo, automat, z niedziałającą klimą. Silnik ciągle niedogrzany wg wskazań zegarów (50-60 stopni, doszedł do 80 lecąc dłuższy czas 140-160 km/h), górny wąż chłodnicy ciepły i miękki. Wygląda mi to na termostat + mała ilość płynu chłodniczego (co się zgadza, jest poniżej stanu, ale zaleję odpowiednio po wymianie termostatu), nagrzewnica działa jak trzeba (na zewnątrz 8 stopni, a ja jadę na krótkim rękawku, przy ustawieniu na "jak najcieplej"). Tyle tylko, że.. nie wiem, gdzie ten termostat jest. Szukałem po wężach i nie znalazłem (górny idzie w blok przy pompie paliwa (?), dolny do zbiorniczka). Wujek google nie wie, link do opisu wymiany wygasł

#30 Offline   KrupeK


  • Postów: 53
  • Na forum od: 15 paź 2016
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:BMW E30, Seat Arosa

Napisano 01 listopada 2017 - 16:43

W 2.5d jeśli dobrze pamiętam po lewej stronie silnika na dole








Podobne tematy Zwiń