I tak - zalałem płyn do stanu, zrobiłem rundkę, żeby termostat otworzyć - zagrzał się do ok 100 st wg licznika, po czym wywaliła kontrolka o braku płynu - czyli się otworzył. Grzanie rzecz jasna na full. Dolałem resztę, dalej to samo. Z tym, że teraz kontrolka od płynu świeci się na pół mocy. Płyn - do zgrzewy. Dolałem pół litra, jest ponad stan, kontrolka nadal świeci. Moc żarówki faluje, w zależności od obrotów
0
[w124] Niska temperatura silnika - wiatrak cały czas kręci.
Rozpoczęty przez Tetris535, lut 24 2010 00:32
90 odpowiedzi w tym temacie
#41
Napisano 02 listopada 2017 - 16:12
#42
Napisano 02 listopada 2017 - 16:47
A nie zapowietrza Ci się przypadkiem układ? Nie ubywało płynu chłodniczego? Jak odkręcisz wlew i dasz do pieca, to nie bąbluje Ci stamtąd?
#43
Napisano 02 listopada 2017 - 16:50
Będę musiał sprawdzić. Ktoś zasugerował mi też, że mogę mieć termostat od wersji 3.0D, zamiast 2,5D - jest między nimi jakaś różnica?
#44
Napisano 02 listopada 2017 - 16:59
Termostaty mogą mieć różne temperatury otwarcia. Ta temperatura jest na każdym napisana. Nie wiem jaka powinna być w przypadku Twojego silnika. W OM602 85 stopni.
#45
Napisano 02 listopada 2017 - 17:13
Szlag, nie zrobiłem zdjęcia oznaczeń. Ale to i tak, żaden nie powinien się otwierać przy 50-60 stopniach, więc trzeba szukać dalej.
https://www.youtube....h?v=v0akacwdKMY - Nagranie po wymianie płynu i przejażdżce po mieście
https://www.youtube....h?v=v0akacwdKMY - Nagranie po wymianie płynu i przejażdżce po mieście
#46
Napisano 02 listopada 2017 - 17:18
Dlaczego świeci Ci kontrolka poziomu oleju sygnalizując jego niedostateczny stan? A jak omacasz górne węże, to parzy Cię w łapę? Dotykając czuć, czy silnik dobrze dogrzany. Powinno parzyć, wskaźnik to wskaźnik, może kłamać przez np. jakąś usterkę w zegarach.
Jak węże nie parzą w łapy, zobacz, czy nie masz zapowietrzonego układu - odkręć wlew (tylko ostrożnie!) i daj do pieca. Tylko nie nastawiaj od razu oka nad wlew
Jak węże nie parzą w łapy, zobacz, czy nie masz zapowietrzonego układu - odkręć wlew (tylko ostrożnie!) i daj do pieca. Tylko nie nastawiaj od razu oka nad wlew
Użytkownik jaszek7777 edytował ten post 02 listopada 2017 - 17:22
#47
Napisano 02 listopada 2017 - 17:25
Kontrolka oleju - cholera wie. Czasem gaśnie, czasem się zapala, ponoć winny może być czujnik nieoryginalny.
Wskaźnik najpewniej działa - przy uzupełnianiu płynu zrobiłem rundę po mieście, żeby zagrzać silnik, coby termostat puścił nowy płyn dalej. Wskaźnik doszedł do ok 100 stopni, wyrzuciło kontrolkę o braku płynu chłodniczego, temperatura zaczęła spadać - znaczy termostat puścił
Wskaźnik najpewniej działa - przy uzupełnianiu płynu zrobiłem rundę po mieście, żeby zagrzać silnik, coby termostat puścił nowy płyn dalej. Wskaźnik doszedł do ok 100 stopni, wyrzuciło kontrolkę o braku płynu chłodniczego, temperatura zaczęła spadać - znaczy termostat puścił
#48
Napisano 02 listopada 2017 - 17:29
A węże parzą w łapę?
#49
Napisano 02 listopada 2017 - 17:30
Zrobię rundę i napiszę
#50
Napisano 02 listopada 2017 - 17:44
Wymień ten termostat w ciemno bo to jego wina, kup wahlera.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w201/w124] Olej do silnika benzynowego - jaki? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kataklysm |
|
||
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
Wyciągnięcie Silnika OM601 2.0 Diesel |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Lownois |
|
||
W124 3.2 drgania silnika |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | rodrigez2206 |
|
||
[W140] Gaśnie podczas jazdy |
Mercedes S, CL i SEC | Fiksu1901 |
|