Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Niska temperatura silnika - wiatrak cały czas kręci.


90 odpowiedzi w tym temacie

#11 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 24 lutego 2010 - 10:40

zamo111 napisał:

Podczas odpalania auta niech ktoś stanie przed autkiem i złapie wiatrak , dowiesz się czy jest podpięty na krótko.
Bez względu na sposób załączania wiatraka trudno uznać to za dobrą propozycję :) . Już nawet nie chodzi o pewność co do działania podzespołów we własnym aucie -ta bywa zresztą złudna. Nie chodzi nawet o fakt odłączenia czujnika temperatury w przypadku sprzęgania wentylatora elektromagnesem. Chodzi o kwestię zdrowego nawyku -nie pcha się paluchów w śmigła, tym bardziej kiedy ich napęd pracuje :) .
Wentylator jak musisz przytrzymać to jakąś tekturą, czasem rulon z gazet wystarczy. Oczywiście to tylko z życzliwości rada -w końcu Twoje paluszki :)



#12 Offline   zamo111


  • Postów: 364
  • Na forum od: 06 lut 2010
  • Miejscowość: Opole

Napisano 24 lutego 2010 - 10:55

Zgadza się , technika z gazetą jest wszechobecnie znana :)

Zresztą mi tylko spojrzenie pozwala określić (w połączeniu ze słuchem :) bo u mnie to brzmi jak startujący samolot).
jackie01, racja , ale ile jeszcze płynu w bloku zostaje ?
Rob, motodoktor i muszę przyznać, że pracowało REWELACYJNIE ! Jak nowe.
Ktoś sprawdził te klasy lepkości itd i wyszło na to ,że motodoktor ma identyczne jak olej stosowany w wiskozie :)

#13 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 24 lutego 2010 - 12:28

zamo111, 2-3 litry w zależności od ilości cylindrów

#14 Offline   lukaszstas


  • Postów: 2 039
  • Na forum od: 01 sie 2008
  • Miejscowość: Łódź/Wieluń
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Volvo S80

Napisano 24 lutego 2010 - 12:48

Rob napisał:

Czasem pisze się szybko i zupelnie co innego myśli,

I stosuje się skróty myślowe, których potem nie potrafi się wytłumaczyć - prawda Rob ? - sorki, ale nie mogłem się powstrzymać :pub:

#15 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 24 lutego 2010 - 13:27

lukaszstas napisał:

I stosuje się skróty myślowe, których potem nie potrafi się wytłumaczyć - prawda Rob ?

To nie było w watku technicznym o ile pamietam, a i nie mam obowiązku tlumaczenia się ze swoich myśli :-P

zamo111 napisał:

Rob, motodoktor i muszę przyznać, że pracowało REWELACYJNIE !
Fabrycznie jest w wiskozie olej silikonowy (olej wiskostyczny), który wraz z wzrostem/spadkiem temperatury zmienia swoje wlasciwości.

#16 Offline   znachorski


  • Postów: 11
  • Na forum od: 14 mar 2010
  • Miejscowość: Tczew

Napisano 14 marca 2010 - 20:38

Ja miałem takie same objawy, tzn. silnik non stop niedogrzany <60 st.C Chyba że latem i w korku. Wymieniłem termostat i działa OK. Silnik ma około 90 st.
Wiskoza w samochodzie z 93 r oczywiście nie działała, więc wymieniłem na nówke Topran. Po miesiącu zablokowało się na stałe (zatrzymywałem na pracującym silniku patykiem fi=5mm żeby nie poniszczyć łopatek). Oddałem i kupiłem uzywkę. Czy działa nie wiem, na razie nie było problemów z przegrzewaniem sie.
U mnie nie da się wymienić oleju w wisko, chyba że gdzieś dziurę wywiercę, ono jest mocowane na śrubę chyba 22. Mechanik odkręcał zakładając klucz, na niego "przedłużkę" około 50 cm i młoteczkiem żeby był impuls. Czyli po odkręceniu nie ma żadnej dziury do środka.

A teraz mam pytanie.
Wskazówka temp. silnika skacze, zresztą jak od poziomu paliwa. Przy 60st. Skacze na max temp., ale jak silnik osiągnie 80 to skacze na właściwą temp. Czasami powolutku podnosi się bez przyczyny do >100 i skacze do prawidłowej temp. Czujnik temp. ten przykręcony w głowicy z przodu jest wymieniony 50tys. km temu.

#17 Offline   KamillO124


  • Postów: 812
  • Na forum od: 18 cze 2010
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 02 grudnia 2010 - 21:23

Koledzy jak to jest z wiskozą na mrozie? Przy obecnych mrozach moja :old: 2.2 M111 nie rozgrzewa się powyżej 40-50*C (ta kreska na wskaźniku).
Wiskozę wymieniałem przed sezonem letnim bo mi się auto grzało, zawsze było ok a tu dzisiaj wsiadam patrze a silnik cały czas niedogrzany;/ Na dodatek przy mojej instalacji na niedogrzanym silniku nie włączę LPG i muszę jeździć na benzynie;/
To normalne, że nasze silniki przy mrozach się nie dogrzewają czy ja mam coś nie tak z wiskozą?
Termostat też wymieniałem przed sezonem letnim.
P.S. pytam tutaj bo to chyba jedyny otwarty temat o wiskozie

#18 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 grudnia 2010 - 21:31

Jak silnik sie nie nagrzewa do normalnej temperatury to winny moze byc tylko termostat-stoi w otwartej pozycji. Gdyby termostat sie zamykał to wiatrak moze sobie kręcić az chłodnica zamarznie a silnik powinien mieć normalna temperature

#19 Offline   KamillO124


  • Postów: 812
  • Na forum od: 18 cze 2010
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 02 grudnia 2010 - 21:37

hmmm myślisz, że termostat może być już do wywalenia?

#20 Offline   sarbel


  • Postów: 950
  • Na forum od: 04 sie 2010
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 grudnia 2010 - 21:57

Na 200% termostat.








Podobne tematy Zwiń