Witam szanownych kolegów.
Przy wymianie przednich sprężyn zawieszenia i założeniu niższej gumy montowanej na sprężynie mój 124 troszkę się obniżył i teraz mam mały dylemat czy...tył również obniżyć żeby przerwa pomiędzy nadkolem a oponą była taka sama z przodu i z tyłu czy zostawić tył w górze? Jak uważacie czy ustawienie przód niżej a tył wyżej nie obciąży zabardzo przedniego zawieszenia (bo słyszałem że nie powinno być dużej różnicy pomiędzy przodem a tyłem bo ciężar samochodu przenosi się na niższą stronę ) - dodam że tył nie stoi wysoko jak w dużych Fiatach. Osobiście przyznam że nawet fajnie to wygląda, a wy jak uważacie...
MOD: Poprawiono tytul.
0
[W124] Zawieszenie - tył wyżej niż przód...
Rozpoczęty przez markusso77, sie 25 2007 20:36
20 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 25 sierpnia 2007 - 20:36
#2
Napisano 25 sierpnia 2007 - 21:19
A w jakim celu zmieniłeś te gumy na sprężynach? Czyżbyś chciał go w ten sposób obniżyć? A może założyłeś nie takie gumy? A przede wszystkim po tym zabiegu zmieniła Ci się geometria auta. Załóż takie same gumy jak były i będzie OK.
MOD: Poprawiono ortografie.
MOD: Poprawiono ortografie.
#3
Napisano 25 sierpnia 2007 - 21:34
adamo64 napisał:
A w jakim celu zmieniłeś te gumy na sprężynach? Czyżbyś chciał go w ten sposób obniżyć
Przy okazji prac przy przednim zawieszeniu i chęci obniżenia przodu gumami okazało się że muszę wymienić również sprężyny bo się zużyły. Przypadkiem trafiły się sprężyny trochę niższe niż fabryczne i po założeniu na nie niższych gum przód fajnie osiadł. Teraz jest przód nisko a tył trochę sterczy - dodam że nie chcę podwyższać przodu bo tak obniżony mi bardzo pasuje. I po zmianie sprężyn lub wymianie gum zmieniających wysokość samochodu trzeba ustawiać na nowo geometrię???
#4
Napisano 25 sierpnia 2007 - 22:32
Więc jeżeli się uparłeś do obniżenia auta ( co robi wiele osób i po jakimś czasie wraca do wymiarów fabrycznych z powodu naszych dróg,krawężników etc.) to musisz obniżyć też tył aby prześwit był jednakowy i zrobić pełną geometrię bo zmieniły ci się parametry auta.
Z całego serca Ci to odradzam lecz zapewne zrobisz po swojemu i kiedyś przyznasz mi rację.Radzę Ci jedź do dobrego diagnosty który ustawia geomertrię laserowo i się poradź.
Z całego serca Ci to odradzam lecz zapewne zrobisz po swojemu i kiedyś przyznasz mi rację.Radzę Ci jedź do dobrego diagnosty który ustawia geomertrię laserowo i się poradź.
#5
Napisano 25 sierpnia 2007 - 22:43
adamo64 napisał:
Radzę Ci jedź do dobrego diagnosty
Byłem już u diagnosty na ustawieniu geometrii i jest ok. Nie jest to jakieś ekstremalne obniżenie przodu bo przerwa wokół koła jest wszędzie jednakowa. Jednakże porównując ją do stanu przed naprawą to jest różnica ze 2-3cm. i teraz rzuca się w oczy porównując z tyłem...
#6
Napisano 25 sierpnia 2007 - 22:46
Jaka jest przerwa między oponą a rantem błotnika?
#7
Napisano 25 sierpnia 2007 - 22:56
adamo64 napisał:
Jaka jest przerwa między oponą a rantem błotnika?
przerwa ma ok. 3cm.
#8
Napisano 25 sierpnia 2007 - 23:05
A więc jeżeli dobrze rozumię to z tyłu masz ok 6cm a z przodu tylko 3 cm ?
Jak dla mnie to jest za mało ,weż pod uwagę charakterystykę pracy amortyzatora i ew. to że po czasie ta sprężyna jeszcze Ci siądzie od ciężaru silnika,a tym bardziej że tył sterczy i środek ciężkości przechodzi na przód.
Jak dla mnie to jest za mało ,weż pod uwagę charakterystykę pracy amortyzatora i ew. to że po czasie ta sprężyna jeszcze Ci siądzie od ciężaru silnika,a tym bardziej że tył sterczy i środek ciężkości przechodzi na przód.
#9 Gość__
Napisano 26 sierpnia 2007 - 08:49
markusso77 - ja bym się tym w ogóle nie przejmował.
Sprawdziłeś geometrię, więc jest ok.
Ja mam pytanie - jakie sprężyny założyłeś na przód?
Sprawdziłeś geometrię, więc jest ok.
Ja mam pytanie - jakie sprężyny założyłeś na przód?
#10
Napisano 26 sierpnia 2007 - 12:06
darul napisał:
Ja mam pytanie - jakie sprężyny założyłeś na przód?
Nie wiem jakiej są firmy za to wiem że są troszkę niższe niż moje stare i są troszkę sztywniejsze co mi bardzo pasuje...jak będę na kanale to zobaczę czy coś na nich jest napisane ;-) A czemu pytasz czyżbyś chciał również u siebie coś pozmieniać w wysokości zawieszenia???
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Problem z dobraniem tylnego wahacza (zawieszenie koła) |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Faithfool |
|
||
Głośniki przód w201 |
Car Audio, Multimedia, Nawigacje | WKD622 |
|
||
Zawieszenie tył 124 coupe |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Symon84 |
|
||
[W201] wymiary stabilizatorów przód tył przy silniku 2.6 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | gisek |
|
||
[w201] Obniżone sportowe zawieszenie - które wybrać? |
Modyfikacje,Tuning | embe17 |
|