Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Zawieszenie - tył wyżej niż przód...


20 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   markusso77


  • Postów: 942
  • Na forum od: 06 lip 2007
  • Miejscowość: GRCHW
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 sierpnia 2007 - 20:36

Witam szanownych kolegów.
Przy wymianie przednich sprężyn zawieszenia i założeniu niższej gumy montowanej na sprężynie mój 124 troszkę się obniżył i teraz mam mały dylemat czy...tył również obniżyć żeby przerwa pomiędzy nadkolem a oponą była taka sama z przodu i z tyłu czy zostawić tył w górze? Jak uważacie czy ustawienie przód niżej a tył wyżej nie obciąży zabardzo przedniego zawieszenia (bo słyszałem że nie powinno być dużej różnicy pomiędzy przodem a tyłem bo ciężar samochodu przenosi się na niższą stronę :ok: ) - dodam że tył nie stoi wysoko jak w dużych Fiatach. Osobiście przyznam że nawet fajnie to wygląda, a wy jak uważacie...

MOD: Poprawiono tytul.



#2 Offline   adamo64


  • Postów: 57
  • Na forum od: 25 lip 2007
  • Miejscowość: Częstochowa
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 sierpnia 2007 - 21:19

A w jakim celu zmieniłeś te gumy na sprężynach? Czyżbyś chciał go w ten sposób obniżyć? A może założyłeś nie takie gumy? A przede wszystkim po tym zabiegu zmieniła Ci się geometria auta. Załóż takie same gumy jak były i będzie OK. :ok:

MOD: Poprawiono ortografie.

#3 Offline   markusso77


  • Postów: 942
  • Na forum od: 06 lip 2007
  • Miejscowość: GRCHW
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 sierpnia 2007 - 21:34

adamo64 napisał:

A w jakim celu zmieniłeś te gumy na sprężynach? Czyżbyś chciał go w ten sposób obniżyć

Przy okazji prac przy przednim zawieszeniu i chęci obniżenia przodu gumami okazało się że muszę wymienić również sprężyny bo się zużyły. Przypadkiem trafiły się sprężyny trochę niższe niż fabryczne i po założeniu na nie niższych gum przód fajnie osiadł. Teraz jest przód nisko a tył trochę sterczy - dodam że nie chcę podwyższać przodu bo tak obniżony mi bardzo pasuje. I po zmianie sprężyn lub wymianie gum zmieniających wysokość samochodu trzeba ustawiać na nowo geometrię??? :ok:

#4 Offline   adamo64


  • Postów: 57
  • Na forum od: 25 lip 2007
  • Miejscowość: Częstochowa
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 sierpnia 2007 - 22:32

Więc jeżeli się uparłeś do obniżenia auta ( co robi wiele osób i po jakimś czasie wraca do wymiarów fabrycznych z powodu naszych dróg,krawężników etc.) to musisz obniżyć też tył aby prześwit był jednakowy i zrobić pełną geometrię bo zmieniły ci się parametry auta.
Z całego serca Ci to odradzam lecz zapewne zrobisz po swojemu i kiedyś przyznasz mi rację.Radzę Ci jedź do dobrego diagnosty który ustawia geomertrię laserowo i się poradź. :ok:

#5 Offline   markusso77


  • Postów: 942
  • Na forum od: 06 lip 2007
  • Miejscowość: GRCHW
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 sierpnia 2007 - 22:43

adamo64 napisał:

Radzę Ci jedź do dobrego diagnosty

Byłem już u diagnosty na ustawieniu geometrii i jest ok. Nie jest to jakieś ekstremalne obniżenie przodu bo przerwa wokół koła jest wszędzie jednakowa. Jednakże porównując ją do stanu przed naprawą to jest różnica ze 2-3cm. i teraz rzuca się w oczy porównując z tyłem...

#6 Offline   adamo64


  • Postów: 57
  • Na forum od: 25 lip 2007
  • Miejscowość: Częstochowa
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 sierpnia 2007 - 22:46

Jaka jest przerwa między oponą a rantem błotnika?

#7 Offline   markusso77


  • Postów: 942
  • Na forum od: 06 lip 2007
  • Miejscowość: GRCHW
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 sierpnia 2007 - 22:56

adamo64 napisał:

Jaka jest przerwa między oponą a rantem błotnika?

przerwa ma ok. 3cm.

#8 Offline   adamo64


  • Postów: 57
  • Na forum od: 25 lip 2007
  • Miejscowość: Częstochowa
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 sierpnia 2007 - 23:05

A więc jeżeli dobrze rozumię to z tyłu masz ok 6cm a z przodu tylko 3 cm ?
Jak dla mnie to jest za mało ,weż pod uwagę charakterystykę pracy amortyzatora i ew. to że po czasie ta sprężyna jeszcze Ci siądzie od ciężaru silnika,a tym bardziej że tył sterczy i środek ciężkości przechodzi na przód. :ok:

#9 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 26 sierpnia 2007 - 08:49

markusso77 - ja bym się tym w ogóle nie przejmował.
Sprawdziłeś geometrię, więc jest ok.

Ja mam pytanie - jakie sprężyny założyłeś na przód?

#10 Offline   markusso77


  • Postów: 942
  • Na forum od: 06 lip 2007
  • Miejscowość: GRCHW
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 sierpnia 2007 - 12:06

darul napisał:

Ja mam pytanie - jakie sprężyny założyłeś na przód?

Nie wiem jakiej są firmy za to wiem że są troszkę niższe niż moje stare i są troszkę sztywniejsze co mi bardzo pasuje...jak będę na kanale to zobaczę czy coś na nich jest napisane ;-) A czemu pytasz czyżbyś chciał również u siebie coś pozmieniać w wysokości zawieszenia???








Podobne tematy Zwiń