Skocz do zawartości




- - - - -

Cisnienie oleju



82 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   dolo


  • Postów: 140
  • Na forum od: 18 wrz 2008
  • Miejscowość: Bolesławiec
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 lutego 2010 - 17:52

Witam dziś rano odpaliłem autko ,pochwili stopniowo dodawałem gazu ,chciałem wypróbować wisko i zauważyłem ze cisnienie oleju spadło na 1 chwile potem na 0 jak dodam gazu to na 2
wczesniej było po rozgrzaniu przed 2.
Autko wkreca się na obroty ale juz ruszenie z miejsca udaje sie w okolicy 2000tys.obr
skrzynia jakby straciła na sterowaniu i działa sprawnie w zakresie 1,5 cisnienia oleju to jest około 2000obr/min
czyżby motor padł ,pompa oleju,może jakieś ustrojstwo od podciśnienia bo coś syczy w okolicy filtra powietrza , co może być?
Sorki za pisownię ale pisze z telefonu
pozdrawiam



#2 Offline   vietrzyk


  • Postów: 754
  • Na forum od: 21 maj 2008
  • Miejscowość: Konin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 28 lutego 2010 - 22:33

dolo napisał:

coś syczy w okolicy filtra powietrza
A nie czasem coś z puszką filtra oleju? Nie ma nigdzie wycieków na silniku?

#3 Offline   dolo


  • Postów: 140
  • Na forum od: 18 wrz 2008
  • Miejscowość: Bolesławiec
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 lutego 2010 - 22:50

Dziś niedziela i nic nie kombinowałem ale nie widac aby olej gzieś kapał na ziemię.
Z cisnieniem to może być różnie ,może się coś przytkało ale mi cośmówi żę brak ciśnienia jest spowodowany też za brak podciśnienia i dlatego nie działa prawidłowo skrzynia.
Tylko ,że np regulacja wysokości świateł działa bez zarzutu. :ok:

#4 Offline   vietrzyk


  • Postów: 754
  • Na forum od: 21 maj 2008
  • Miejscowość: Konin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 01 marca 2010 - 11:39

To zobacz skąd dokładnie syczy w dzień roboczy i wrzuć foto :mlot:

#5 Offline   dolo


  • Postów: 140
  • Na forum od: 18 wrz 2008
  • Miejscowość: Bolesławiec
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 marca 2010 - 21:58

Dziś sprawdziłem manometrem ciśnienie i wzkazania wykazują to samo co w liczniku,czyli dodam gazu ciśnienie się pojawia puszczam zchodzi do zera.
Czyli szukać zostaje tylko w pompie w co wątpię/ bo co może paść w pompie oleju nagle/
lub czarny scenariusz panewka została zruszona.

#6 Offline   kuboxxx


  • Postów: 660
  • Na forum od: 14 mar 2008
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:S210 420 TE 1996

Napisano 01 marca 2010 - 23:34

Też mam ostatnio taki objaw, tyle, że mi jeszcze dochodzi drganie tej wskazóweczki. Może coś się czujnik zdupczył ? Jak to jest w ogóle rozwiązane ? Ten cały czujnik ciśnienia? :hahaha:

#7 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 02 marca 2010 - 16:02

dolo napisał:

Czyli szukać zostaje tylko w pompie w co wątpię/ bo co może paść w pompie oleju nagle/

Zanim rozdubiesz silnik by dostać sie do pompy może warto obedać obudowe filtra + wszelkie przyleglości (zawór, kanały itd).
Sama pompa bardzo rzadko zdycha nagle, chyba że łańcuszek pęknie. Częsciej zawiesza się zawór przelewowy (regulujący ciśnienie oleju).

#8 Offline   dolo


  • Postów: 140
  • Na forum od: 18 wrz 2008
  • Miejscowość: Bolesławiec
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 marca 2010 - 18:25

Rob napisał:

Częsciej zawiesza się zawór przelewowy (regulujący ciśnienie oleju

Napisz proszę gdzie go szukać bo nie ogarniam tego.
Mówisz o tym zaworze w pompie 0,5 bara.

#9 Offline   dumin


  • Postów: 84
  • Na forum od: 18 sty 2008
  • Miejscowość: Wieluń , Wrocław

Napisano 02 marca 2010 - 19:02

dolo, jak będziesz znał jakieś konkrety to daj znać bo u mnie od tygodnia to samo się dzieje.Nagła utrata ciśnienia oleju.W sobotę jestem umówiony do mechanika na sprawdzenie ciśnienia i ewentualna próbę olejową.Niestety obawiam się najgorszego :)

#10 Offline   szymtro


  • Postów: 530
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 03 marca 2010 - 23:19

Chyba mało było przypadków urwania dolnego łańcucha w 6 cylindrowcach. Zwykle podobno pęka sprężyna(zaworu przelewowego) i zależnie gdzie pęknie (bliżej końca, środka) to albo jest mniejsze ciśnienie albo nie pompuje oleju do magistrali wcale.
Nie lekceważyć - sprawdzić zawsze bo koszt będzie wyższy.








Podobne tematy Zwiń