Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] Wymiana napinacza


22 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Astral1


  • Postów: 4
  • Na forum od: 04 mar 2010
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 04 marca 2010 - 15:28

Witam. Mam problem z wymiana napinacza. Mam zdjeta oslone wiatrak,a zdjety pasek ale nie moge dojsc jak odkrecic wiatrak z kolem pasowym. Prosze o kompletna odpowiedz.



#2 Offline   lukaszstas


  • Postów: 2 039
  • Na forum od: 01 sie 2008
  • Miejscowość: Łódź/Wieluń
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Volvo S80

Napisano 04 marca 2010 - 16:08

Odkręcasz sam wiatrak - jest przykręcony na jedną śrubę. Jak odkręcisz to trzeba energicznie, ale ostrożnie pociągnąć wiatrak to siebie. Koło pasowe jest przykręcone na 3 śrubki, ale do wymiany napinacza nie jest konieczne jego odkręcanie. Tak ja pisałem Ci na PW wiatrak najlepiej odkręcać na założonym pasku klinowym.
Jeżeli się mylę, to niech mnie mądrzejsi poprawią :star:

#3 Offline   Czaro


  • Postów: 729
  • Na forum od: 25 kwi 2008
  • Miejscowość: Starogard Gdański
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 04 marca 2010 - 16:16

Astral1, pewnie było opisane nie raz...
tak na szybko z głowy, ale wszystko zależy jakie jest dojście (można pominąć pierwszą czynność), plastikowy wiatrak jest przykręcony do wisko na 3 małe śrubki (imbus 3), wisko jest przykręcone do ośki pompy wodnej na środku na imbus 6 (musisz przytrzymać koło pasowe francuzem), następnie koło pasowe jest przykręcone na 4 śrubki (kluczyk 10) do pompy wodnej...

O ile pamiętam to wprawny mechanik wykręci tylko te ostatnie 4 śrubki odsunie koło pasowe i ma dość miejsca ....ale musiałbym zerknąć.

#4 Offline   lukaszstas


  • Postów: 2 039
  • Na forum od: 01 sie 2008
  • Miejscowość: Łódź/Wieluń
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Volvo S80

Napisano 04 marca 2010 - 16:18

Czaro napisał:

wiatrak jest przykręcony do wisko na 3 małe śrubki

Ostatnio zostałem pouczony przez jednego kolegę z forum na temat wiskozy. W 2.0d jest elektromagnes :star:

#5 Offline   Czaro


  • Postów: 729
  • Na forum od: 25 kwi 2008
  • Miejscowość: Starogard Gdański
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 04 marca 2010 - 16:24

lukaszstas napisał:

W 2.0d jest elektromagnes
ołołoł...rzeczywiście :mrgreen:
sie zapędziłem.
To jak pisze kolega wykręcasz śrubę sześciokątną na środku, następnie 4 małe śrubki trzymaja koło pasowe.

#6 Offline   Astral1


  • Postów: 4
  • Na forum od: 04 mar 2010
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 04 marca 2010 - 22:12

:jem: nie moge na pasku bo rolka napinacza się urwała. tzn śruba trzymająca rolkę pękła.

mam problem z odkręceniem rolki z wiatrakiem bo wadzi mi przy wykręcaniu napinacza.
kreci się tak samo jak śruba trzymająca wiatrak. trzeba przytrzymać? czym? i jak? są jakieś na to sposoby?

#7 Offline   lukaszstas


  • Postów: 2 039
  • Na forum od: 01 sie 2008
  • Miejscowość: Łódź/Wieluń
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Volvo S80

Napisano 04 marca 2010 - 22:14

Czaro już napisał jak sobie z tym poradzić:

Czaro napisał:

(musisz przytrzymać koło pasowe francuzem)

Klucze do łapy i do dzieła :jem:

#8 Offline   Astral1


  • Postów: 4
  • Na forum od: 04 mar 2010
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 05 marca 2010 - 07:52

no zobaczymy co z tego wyjdzie:)

#9 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 05 marca 2010 - 07:53

Astral1 napisał:

no zobaczymy co z tego wyjdzie:)

Zerwany łańcuch albo ukręcony wałek :mrgreen:

#10 Offline   gaz4


  • Postów: 10
  • Na forum od: 22 sty 2011
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 stycznia 2012 - 21:17

Odświeże nieco temat. Moja rolka napinacza nie jest w lini z pozostałymi kołami pasowymi przez co pasek obcierał o wentylator i zwęził się :) z 5 do 3 rowków. Nie wiem od czego mam zacząć podejrzewam napinacz gdyż to on dostaje przekosu i kieruje rolkę wprost na wiatrak. Po za tym ta duża sruba która go trzmała była dość lużna bo dokręciłem ją bez dzwigni a czytałem że raczej jest mocno dokręcona (czyżby zerwany gwint?) Mam też pytanie czy wymienia się cały napinacz czy można wymienić tylko łożysko oraz czy koniecznie trzeba wymienić rolkę i amortyzator?








Podobne tematy Zwiń