Szanowni Koledzy. Właśnie zakupiłem kompletne hamulce na przód od 300E Sportline do mamby. Jutro jadę odebrać (tzn. sam "se" zdemontuję ;-) ).
W związku z tym chciałbym abyście pomogli mi rozwiać kilka wątpliwości.
1. Jakie są różnice między tymi co zanabyłem a moimi (mam wentylowane tarcze), z tego co zauważyłem w sportline są zaciski 4-tłoczkowe a tarcze są większe.
2. Czy montaż tego zestawu nie będzie tzw. rzeźbą i czy wszystko będzie pasowało?
3. Czy powinienem wymienić również hamulce z tyłu (nie wiem czy czasami nie jest to samo).
4. Czy serwo jest takie samo i tu i tu.
W skład zestawu który kupiłem wchodzą prawie nowe tarcze, prawie nowe klocki (ferodo) i zaciski z przewodami. Zapłaciłem za to 300zł
To na razie tyle.
Dla mnie szukanie tych informacji to katorga bo mam gprs
0
[w124] HAMULCE - stage 4 - tym razem by darul garage
Rozpoczęty przez Gość_darul_, sie 30 2007 09:43
24 odpowiedzi w tym temacie
#1 Gość__
Napisano 30 sierpnia 2007 - 09:43
#2
Napisano 30 sierpnia 2007 - 10:49
To postaraj sie moze wyrwac jeszcze oslony tarczy bo z jesli masz wieksza tarcze to oslony moga nie pasować...
#3 Gość__
Napisano 30 sierpnia 2007 - 11:01
Borat - racja . Osłony będą.
#4
Napisano 30 sierpnia 2007 - 11:38
darul, tak jak w Privie ci napisalem, nie ma roznicy miedzy hamulcami 3.0 24V sportline a zwykla wersja. Tarcze maja wieksza srednice niz twoje 295mm i zaciski 4-ro tloczkowe. Hamowanie bedzie zdecydowanie wydajniejsze.
Co do tylnych hamulcow to najlepiej jest wymieniac w komplecie, ale chyba nie bedzie problemu jak poczekasz z wymiana.
Co do ceny to jest przyzwoita ;-)
Co do tylnych hamulcow to najlepiej jest wymieniac w komplecie, ale chyba nie bedzie problemu jak poczekasz z wymiana.
Co do ceny to jest przyzwoita ;-)
#5 Gość__
Napisano 30 sierpnia 2007 - 11:57
No to dzięki za wyjaśnienie sprawy.
A czy tylne hamulce będą te same co u mnie? Bo jeśli tarcze są te same to modyfikację będę miał zakończoną.
A czy tylne hamulce będą te same co u mnie? Bo jeśli tarcze są te same to modyfikację będę miał zakończoną.
#6
Napisano 30 sierpnia 2007 - 12:25
230CE tarcze tył:
Typ tarczy hamulcowej: pełna
śr.: 258
Grubosć tarczy hamulcowej [mm]: 9,0
Min. grubosć: 7,3
300E 24V tarcze tył:
Typ tarczy hamulcowej: pełna
śr.: 278
Grubosć tarczy hamulcowej [mm]: 9,0
Min. grubosć: 7,3
230CE tarcze przod:
Typ tarczy hamulcowej: pełna
śr.: 284
Grubosć tarczy hamulcowej [mm]: 12,0
Min. grubosć: 10
do nr. podw.: A 797 178
300E 24V tarcze przód:
Typ tarczy hamulcowej: wentylowana wewnętrznie
śr.: 295
Grubosć tarczy hamulcowej [mm]: 22,0
Min. grubosć: 20,5
Typ tarczy hamulcowej: pełna
śr.: 258
Grubosć tarczy hamulcowej [mm]: 9,0
Min. grubosć: 7,3
300E 24V tarcze tył:
Typ tarczy hamulcowej: pełna
śr.: 278
Grubosć tarczy hamulcowej [mm]: 9,0
Min. grubosć: 7,3
230CE tarcze przod:
Typ tarczy hamulcowej: pełna
śr.: 284
Grubosć tarczy hamulcowej [mm]: 12,0
Min. grubosć: 10
do nr. podw.: A 797 178
300E 24V tarcze przód:
Typ tarczy hamulcowej: wentylowana wewnętrznie
śr.: 295
Grubosć tarczy hamulcowej [mm]: 22,0
Min. grubosć: 20,5
#7 Gość__
Napisano 30 sierpnia 2007 - 12:34
O wielkie dzięki
W takim razie powoli szykuję się do roboty.
Oczywiście fotorelacja na bieżąco z postępu prac.
W takim razie powoli szykuję się do roboty.
Oczywiście fotorelacja na bieżąco z postępu prac.
#8
Napisano 30 sierpnia 2007 - 12:52
darul, mnie to tylko zastanawia ze do twojego modelu z przodu powinny byc tarcze pelne a nie wentylowane (przynajmniej wg. katalogu lemfordera), wiec wskazywaloby to na to ze cos bylo juz grzebane w hamulcach.
Fotorelacje zawsze sa mile widziane. Pamietaj tylko zalac uklad dobrym plynem hamulcowym bo to pozorna oszczednosc, a przegrzac te hamulce jest dosc latwo.
Fotorelacje zawsze sa mile widziane. Pamietaj tylko zalac uklad dobrym plynem hamulcowym bo to pozorna oszczednosc, a przegrzac te hamulce jest dosc latwo.
#9 Gość__
Napisano 30 sierpnia 2007 - 13:06
EssiRS - są wentylowane identyczne jak np. w 300CE 12V. Kiedyś widziałem na allegro, gość wrzucił wykaz modeli to tarczy wentylowanej TEXTAR i było tam 230CE (podejrzewam że od któregoś roku je montowano).
Oczywiście mam zamiar zrobić to tak jak radzisz. Również wychodzę z takiego samego założenia jak Ty więc wolę aby moja modernizacja potrwała trochę dłużej ale przynajmniej będę miał pewność że mam porządne hamulce.
P.S. ciekawe czy gdybym miał te hamulce w chwili stłuczki nie byłaby o wiele mniejsza ;-)
Oczywiście mam zamiar zrobić to tak jak radzisz. Również wychodzę z takiego samego założenia jak Ty więc wolę aby moja modernizacja potrwała trochę dłużej ale przynajmniej będę miał pewność że mam porządne hamulce.
P.S. ciekawe czy gdybym miał te hamulce w chwili stłuczki nie byłaby o wiele mniejsza ;-)
#10
Napisano 30 sierpnia 2007 - 13:19
darul, hamulce nie mysla za ciebie
Napewno odczujesz roznice, bo to juz sa dobre hamulce
Napewno odczujesz roznice, bo to juz sa dobre hamulce
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Podpięty [W/S124] 4-MATIC - wszystko o tym modelu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gość__ |
|
||
[CE124 300E] czy warto iść w tym kierunku ? |
Modyfikacje,Tuning | SLA |
|
||
Szyber zamyka się po centymetrze |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | gwe201 |
|
||
[W124] m102 - nie odpala za drugim razem, problem z nierówną pracą |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | chybasilny |
|
||
[w124]tylne hamulce nie działają, pedał opada do podłogi |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | jan0s |
|