Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] HAMULCE - stage 4 - tym razem by darul garage


24 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 30 sierpnia 2007 - 09:43

Szanowni Koledzy. Właśnie zakupiłem kompletne hamulce na przód od 300E Sportline do mamby. Jutro jadę odebrać (tzn. sam "se" zdemontuję ;-) ).
W związku z tym chciałbym abyście pomogli mi rozwiać kilka wątpliwości.
1. Jakie są różnice między tymi co zanabyłem a moimi (mam wentylowane tarcze), z tego co zauważyłem w sportline są zaciski 4-tłoczkowe a tarcze są większe.
2. Czy montaż tego zestawu nie będzie tzw. rzeźbą i czy wszystko będzie pasowało?
3. Czy powinienem wymienić również hamulce z tyłu (nie wiem czy czasami nie jest to samo).
4. Czy serwo jest takie samo i tu i tu.

W skład zestawu który kupiłem wchodzą prawie nowe tarcze, prawie nowe klocki (ferodo) i zaciski z przewodami. Zapłaciłem za to 300zł :ok:

To na razie tyle.
Dla mnie szukanie tych informacji to katorga bo mam gprs ;)



#2 Offline   Borat


  • Postów: 2 907
  • Na forum od: 06 sty 2007
  • Miejscowość: Berlin/Zgierz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 30 sierpnia 2007 - 10:49

To postaraj sie moze wyrwac jeszcze oslony tarczy bo z jesli masz wieksza tarcze to oslony moga nie pasować...

#3 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 30 sierpnia 2007 - 11:01

Borat - racja :ok: . Osłony będą.

#4 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 30 sierpnia 2007 - 11:38

darul, tak jak w Privie ci napisalem, nie ma roznicy miedzy hamulcami 3.0 24V sportline a zwykla wersja. Tarcze maja wieksza srednice niz twoje 295mm i zaciski 4-ro tloczkowe. Hamowanie bedzie zdecydowanie wydajniejsze.

Co do tylnych hamulcow to najlepiej jest wymieniac w komplecie, ale chyba nie bedzie problemu jak poczekasz z wymiana.

Co do ceny to jest przyzwoita ;-)

#5 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 30 sierpnia 2007 - 11:57

No to dzięki za wyjaśnienie sprawy.
A czy tylne hamulce będą te same co u mnie? Bo jeśli tarcze są te same to modyfikację będę miał zakończoną.

#6 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 30 sierpnia 2007 - 12:25

230CE tarcze tył:

Typ tarczy hamulcowej: pełna
śr.: 258
Grubosć tarczy hamulcowej [mm]: 9,0
Min. grubosć: 7,3



300E 24V tarcze tył:

Typ tarczy hamulcowej: pełna
śr.: 278
Grubosć tarczy hamulcowej [mm]: 9,0
Min. grubosć: 7,3


230CE tarcze przod:

Typ tarczy hamulcowej: pełna
śr.: 284
Grubosć tarczy hamulcowej [mm]: 12,0
Min. grubosć: 10
do nr. podw.: A 797 178


300E 24V tarcze przód:

Typ tarczy hamulcowej: wentylowana wewnętrznie
śr.: 295
Grubosć tarczy hamulcowej [mm]: 22,0
Min. grubosć: 20,5

#7 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 30 sierpnia 2007 - 12:34

O wielkie dzięki :ok:
W takim razie powoli szykuję się do roboty.
Oczywiście fotorelacja na bieżąco z postępu prac.

#8 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 30 sierpnia 2007 - 12:52

darul, mnie to tylko zastanawia ze do twojego modelu z przodu powinny byc tarcze pelne a nie wentylowane (przynajmniej wg. katalogu lemfordera), wiec wskazywaloby to na to ze cos bylo juz grzebane w hamulcach.

Fotorelacje zawsze sa mile widziane. Pamietaj tylko zalac uklad dobrym plynem hamulcowym bo to pozorna oszczednosc, a przegrzac te hamulce jest dosc latwo.

#9 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 30 sierpnia 2007 - 13:06

EssiRS - są wentylowane identyczne jak np. w 300CE 12V. Kiedyś widziałem na allegro, gość wrzucił wykaz modeli to tarczy wentylowanej TEXTAR i było tam 230CE (podejrzewam że od któregoś roku je montowano).

Oczywiście mam zamiar zrobić to tak jak radzisz. Również wychodzę z takiego samego założenia jak Ty więc wolę aby moja modernizacja potrwała trochę dłużej ale przynajmniej będę miał pewność że mam porządne hamulce.

P.S. ciekawe czy gdybym miał te hamulce w chwili stłuczki nie byłaby o wiele mniejsza ;-)

#10 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 30 sierpnia 2007 - 13:19

darul, hamulce nie mysla za ciebie ;)

Napewno odczujesz roznice, bo to juz sa dobre hamulce :ok:








Podobne tematy Zwiń