Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[w201] Ocieranie koła


31 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   maciek1neo


  • Postów: 73
  • Na forum od: 06 sie 2008
  • Miejscowość: Zgorzelec

Napisano 09 marzec 2010 - 17:06

Witam
prawdopodobnie prawe przednie koło trze przy skręcie w lewo powyżej 30km/h, na pewno coś z prawej strony. Czy to oznaka zużycia amortyzatorów, a może tylko poduszki, jakieś sugestie? czego mogę sie spodziewać i jakie koszta będą z Tym związane? Przed zimą to zjawisko nie występowało, jedynie gdy na nierównościach max skręt w obojętnie jaka stronę to koło ocierało, ale zimówki mam duże. Na letnich nie miałem takich przygód.

#2 Offline   jackie01


  • Postów: 3694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 marzec 2010 - 18:10

Auto obnizone? Jakie ET, rozmiar felgi ?

#3 Offline   michancio


  • Postów: 697
  • Na forum od: 15 lis 2009
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 09 marzec 2010 - 18:17

Moim zdaniem to raczej na pewno wina opon pewnie sa za szerokie tez tak miałem. z tym ze u mnie na wyboju przy skreconej kierownicy uderzyłem opona o nadkole i mi lakier pekł i rdza zaczeła wychodzic. skonczyło sie wizytą u blacharza i zmiana opon na wezsze

#4 Offline   maciek1neo


  • Postów: 73
  • Na forum od: 06 sie 2008
  • Miejscowość: Zgorzelec

Napisano 09 marzec 2010 - 18:24

ale wina kół to nie jest, przed zimą było ok. po zaczęły się przygody. Również czuje że inaczej układ kierowniczy chodzi, nie tak jak powinien, nie tak jak wcześniej. Przy większych wiatrach znosi mi samochód. Raz się nawet zdarzyło że podczas przyspieszania znosiło go na lewą stronę, teraz jakoś tego nie odczuwam. Auto już nie jest obniżone, w lato zmieniłem zawiechę na seryjną bo miałem dość rozwalonych miske olejowych

#5 Offline   michancio


  • Postów: 697
  • Na forum od: 15 lis 2009
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 09 marzec 2010 - 18:48

A czy samochod nie jest przechylony na ktorąś stone?? Moze ktoraś sprężyna ci pekła szwagier w BMW tak miał...

#6 Offline   maciek1neo


  • Postów: 73
  • Na forum od: 06 sie 2008
  • Miejscowość: Zgorzelec

Napisano 10 marzec 2010 - 10:46

nie chodzi mi czy tra czy nie, jak napisałem na początku sprężyny jak i cała zawiechę mam seryjną. Dziś zauważyłem że czuję każdą nierówność. Kierownica drży, buda drży na nierównościach i dziurach. Czy to amortyzatory? jakie są objawy zużycia? a może poduszka? czasami coś skrzypnie przy skręcaniu kół ale nie zawsze

#7 Offline   kristransmed


  • Postów: 633
  • Na forum od: 30 cze 2008
  • Miejscowość: Katowice
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ex-W124 250TD 1991r.

Napisano 10 marzec 2010 - 11:54

maciek1neo napisał:

a może
wszystko może.Jeśli coś ociera to napewno pozostawia ślad-zobacz gdzie a potem będziemy dalej zgadywać.

#8 Offline   michancio


  • Postów: 697
  • Na forum od: 15 lis 2009
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 10 marzec 2010 - 11:56

U mnie tak tarło ze w plastikowym nadkolu dziurę wytarło :ok:

#9 Offline   marcin121275


  • Postów: 22
  • Na forum od: 19 gru 2009
  • Miejscowość: słupsk

Napisano 10 marzec 2010 - 20:55

ja tak miałem z powodu nie orginalnych felg i wtedy przy skręcaniu i na wybojach ocierała opona o rant błotnika a to że ociera o nadkole to wina amortyzatorów,wymieniłem i spokój

#10 Offline   Mario 124


  • Postów: 9
  • Na forum od: 28 lut 2010
  • Miejscowość: Wolin

Napisano 14 marzec 2010 - 13:43

Jeżeli kolego masz plastykowe nadkole to zdemontuj je i zobacz czy nie ma gdzieś pęknięć,na nadkolu i kielichu...

#11 Offline   CEZARY


  • Postów: 175
  • Na forum od: 23 paź 2007
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 14 marzec 2010 - 15:54

maciek1neo, pewnie w zime wpadłes w jakąs dziure cofnelo ci wahacz do tylu o centymetr czy ile i zaczyna sie komedia z tarciem przy skretach i z układem kierowniczym .jedz na jakis przeglad i wszystkiego sie dowiesz.bo tu nikt nie zgadnie z takich opisów jakie ty tu montujesz.

jesli chodzi o stukanie stawiam na wybitą peknieta obsade(poduszke) amortyzatora jesli o tarcie to tak jak mówiłem wyżej sprawdz prawy wachacz (jak stoi koło czy równo wokół obrecza nadkola czy jest troszke cofniete) jesli cofnięte to masz juz co robic.

#12 Offline   Mario 124


  • Postów: 9
  • Na forum od: 28 lut 2010
  • Miejscowość: Wolin

Napisano 16 marzec 2010 - 20:14

CEZARYMożesz coś podpowiedzieć jak naprawić taki cofnięty wachacz?

#13 Offline   Rob


  • Postów: 5127
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inny samochód:Partner 1.6 HDI

Napisano 16 marzec 2010 - 20:21

Mario 124 napisał:

Możesz coś podpowiedzieć jak naprawić taki cofnięty wachacz?

Albo ciągnąć na ramie albo wymienić

#14 Offline   petressi


  • Postów: 62
  • Na forum od: 07 wrz 2008
  • Miejscowość: Grudziądz

Napisano 18 marzec 2010 - 20:52

Wahacz można ustawić. Ja miałem prawe koło cofnięte o 1,5 cm, ocierało o błotnik i nadkole. Wahacz jest mocowany na mimośrodach, jest możliwość regulacji.

#15 Offline   mietek1


  • Postów: 6
  • Na forum od: 12 gru 2009
  • Miejscowość: Morąg

Napisano 24 marzec 2010 - 22:21

U mnie podobna sytuacja delikatnie skrecam w prawo lub w lewo a piszczy-skrzypi :sad:
:?: :?: :?:

#16 Offline   wiklad


  • Postów: 5
  • Na forum od: 24 mar 2010
  • Miejscowość: Trzebiatów

Napisano 24 marzec 2010 - 22:37

Piszeczenie i skrzypienie to nie jest podobna sytuacja, to wina sworzni. Kup nowe sworznie, najlepiej Lemfordera i po kłopocie.

Co do sytuacji z ocieraniem, to mam to samo u siebie i też z prawej strony. Koło obciera o błotnik przerabiając stopniowo moje 300d na e500 (szeroki blotnik). Dzieje się to na zakrętach w prawo przy min. 2 osobach na pokładzie i drobnej nierówności. U mnie podejrzewam zużytą sprężynę (utraciła twardość), a skoro u Ciebie były wymienianie rok temu, to pozostaje jedynie sprawdzenie czy gdzieś nie pękły, lub tak jak ktoś już wcześniej napisał, czy koło się nie cofnęło. Popatrz dokładnie w którym to jest miejscu poszukaj widocznych śladów obtarć (wewnątrz nadkola też).

#17 Offline   idol111


  • Postów: 4
  • Na forum od: 28 mar 2010
  • Miejscowość: Zamość

Napisano 28 marzec 2010 - 11:55

Witam :)
Podepnę się do tematu. Został mi jeden problem z tylnym kołem coś ociera, wydaje mi się że to metal o metal trze. Najlepiej słychać to jak trochę pojeżdżę i mam na liczniku powyżej 40 km/h i jak puszczam pedał gazu w tedy słychać, to głośno jak coś trze. Wymieniłem klocki i nic. Przy wymianie klocków w prawym tylnym kole jeden kloce w ogóle nie odbijał był tak zardzewiały po prostu zastał się . I nie wiem jak to sprawdzić czy znowu odbija. Rozpędzałem się i ostro hamowałem i ładnie mi się samochód zatrzymuje nie ściąga go a ostatnio zauważyłem że kontrolka mi się od hamulców zaświeciła(błysła na chwile), przy gwałtownym hamowaniu czuje jak pedał drga i w tedy kontrolka mi się nie świeci. Sprawdzałem luzy na kole i ciśnienie wszystko gra. Nie wiem co do tarczy czy jest krzywa nie wiem jak to sprawdzić. Brak mi pomysłów. Chodzi o to że z każdym dłuższym wyjazdem jest coraz grzej.

P.s. Dziękuje za rady dziki wam naprawiłem tyle problemów występujących po tej zimie wielkie dziki za to forum. :)

#18 Offline   Czaro


  • Postów: 729
  • Na forum od: 25 kwi 2008
  • Miejscowość: Starogard Gdański
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 28 marzec 2010 - 12:41

idol111 napisał:

Przy wymianie klocków w prawym tylnym kole jeden kloce w ogóle nie odbijał był tak zardzewiały po prostu zastał się .
nie powinieneś tego tak zostawiać, powinno się najprościej chociaż pod osłonkę gumową tłoczka wstrzyknąć trochę płynu hamulcowego i rozruszać tłoczek, aby się wysuwał tak jak i drugi.

A zdejmowałeś tarczo-bębny? Może coś w środku trze? Często to się zdarza.

#19 Offline   michancio


  • Postów: 697
  • Na forum od: 15 lis 2009
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 28 marzec 2010 - 14:13

jezeli klocek bedzie brał tylko z jednej strony to mozesz se szybko rozwalic łożysko tez tak miałem...
Musisz zdjac zacisk zdemontowac kloski o wcisnac ten tłoczek do konca i popsikac np jak kolega wspomniał płynem hamulcowym i go wykredac np francuzem i potem znow wcisnac i znow wykrecic i tak kilka razy az bedzi lekko chodził...

#20 Offline   idol111


  • Postów: 4
  • Na forum od: 28 mar 2010
  • Miejscowość: Zamość

Napisano 08 kwiecień 2010 - 16:43

Witam :ok:
Tak nie chciałem rozkręcać koła bo do myślałem się ze pojawią się koszta ale mus to mu. Rozkręciłem wszystko w tym kole i okazało się ze łożysko do wymiany, tarcza, cylinderek. Łożysko się rozleciało jak zostało wyciskane na maszynie.
Po wymianie wszystkiego wszystko gra nie słychać już żadnych dźwięków. Dzięki za podpowiedzi





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych użytkowników