Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[r129/m119] Jaki olej silnikowy + ciśnienie oleju


47 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   EssiRS


  • Postów: 5554
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 14 marzec 2010 - 20:39

Z racji, że mam silnik M119 które mają tendencję do pracy w wysokich temperaturach wybór oleju jest dość istotny. Odnośnie innych silników się nie wypowiadam.

Temat oleju silnikowego mam już obadany. Gadałem z wieloma osobami i mechanikami na temat najodpowiedniejszego oleju silnikowego do silnika M119.
Wszyscy zgodnie twierdzą, że do tego silnika nie powinno się zalewać żadnego innego oleju niż full syntetyk :old:

Napiszcie jakie olej macie zalany u siebie, czyli jakiej firmy, jaki rodzaj i o jakich parametrach (?W??)
Dodatkowo napiszcie jakie ciśnienie oleju macie na rozgrzanym silniku. Dodam tylko przy okazji, że minimalne ciśnienie oleju w tych silnikach uznawane za bezpieczne to 0,5 bara, z tym, że ciśnienie musi wzrosnąć do 3bar przy 3000obr/min.


Ja u siebie mam obecnie zalany olej Shell Helix Ultra Racing 10W60. To jest oczywiście olej full syntetyk, a nie jak większość sądzi - 10W?? to jest półsyntetyk.
Ciśnienie oleju wzrosło, nie mam żadnych problemów z temperaturą, a silnik chodzi "aksamitniej". Ciśnienie nigdy nie schodzi poniżej 2,5 bara, a z reguły jest 3 bary.

Cena za litr oczywiście wyższa niż za "zwykły" olej, ale na czymś takim jak olej nie warto oszczędzać. Dodatkowo wymieniam go co 10tys km (Mercedes zaleca wymianę co 15tys km). Polecam ten olej.

Mercedes zaleca stosowanie oleju Mobil 1.
Wyraźnie odradzano mi Castrola, że to bardzo słaby olej.

Napiszcie jakie wy macie doświadczenie w sprawie olejów silnikowych.
Inne silniki niż M119 oczywiście mile widziane.

#2 Offline   wojtek-ZMC


  • Postów: 19
  • Na forum od: 13 lis 2010

Napisano 18 listopad 2010 - 22:45

Nie to żebym odgrzewał starego kotleta ale o środkach smarnych to coś moge napisać.
EssiRS masz zalany bardzo dobry dobry olej.Ten shell jest robiony na jednej z najlepszych baz syntetycznych-temperatura płyniecia -51 stopni c :)
Co do oleji firmy Mobil to te z jedynką na opakowaniu czyli mobil 1 (one) to oleje bardzo dobre,moim zdaniem mobil1 5w50 pomimo tylu lat produkcji jest bardzo dobrym olejem na dobrej bazie syntetycznej(mobil 1 stworzony został żeby smarować urządzenia naftowe na alasce w stałej temperaturze ponieżej -40 stopni c.
Co do firmy Castrol: seria magnatec to popelina,seria edge to juz normalne oleje aczkolwiek bez rewelacji.cześć z tych oleji jest robiona w .........lotos gdańsk.
A jeżeli ktoś poszukuje naprawdę dobrego półsyntetyka to polecam .......fuchs titan unic plus 10w40 :)

#3 Offline   sarbel


  • Postów: 950
  • Na forum od: 04 sie 2010
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 listopad 2010 - 13:37

Osobiście jestem przekonany że w silnikach powinien być stosowany taki rodzaj oleju i tej marki jaki był stosowany w czasach ich produkcji.Uważam że silnik i olej są do siebie dostosowane.Shell ma faktycznie świetne produkty,znam z autopsji.
Jest to tylko moje zdanie i nie każę nikomu się z nim zgadzać.

#4 Offline   wojtek-ZMC


  • Postów: 19
  • Na forum od: 13 lis 2010

Napisano 19 listopad 2010 - 16:21

A co podaje instrukcja fabryczna w tym temacie jestem ciekaw :?:

#5 Offline   cineq


  • Postów: 86
  • Na forum od: 02 mar 2008
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
  • Drugi Mercedes:w poszukiwaniu..

Napisano 19 listopad 2010 - 19:08

Ja tam jestem innego zdania. Na full syntetyku Shella zabiłem panewki w Hondzie.
Co do tego, że powinieneś stosować full syntetyk zgadzam się w 100 %.
W moim CE mam zalanego Castrola 10 w 40 i.. i uważam, że to nienajlepsze oleje. Zalałem to tylko dlatego, gdyż on nowości jeździł na Castrolu, kilka lat temu ktoś zalał półsyntetyka, więc nie chce już zmieniać na żadszy, coby nie "rozszczelniać" układu, choć bardzo możliwe, ze nic by się nie stało.
Znam wiele przypadków zabicia panewek na Castrolu. Dzieje się tak chyba dlatego, ponieważ to jeden z najczęściej podrabianych olei w Polsce. Pozatym głośna praca silnika, czy skrzyni na tym oleju w motocyklach to standard, tak samo jak i większe jego ubytki.

Osobiście uważam, że dobre oleje produkuje MOTUL.

#6 Offline   sarbel


  • Postów: 950
  • Na forum od: 04 sie 2010
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 listopad 2010 - 19:22

Niemcy zalewali silniki shellem i to 10w-40 lub 15w-40.Nie wiem od czego to zależało.

#7 Offline   rosssssa


  • Postów: 357
  • Na forum od: 29 sie 2009
  • Miejscowość: Piaseczno

Napisano 19 listopad 2010 - 19:58

cineq, Ja w swoim też miałem 10W-40 półsyntetyk, a teraz zalałem syntetyk, ale zaufałem firmie MOTUL chyba 5W-40 ale musiałbym spojrzeć na opakowanie :)

#8 Offline   wojtek-ZMC


  • Postów: 19
  • Na forum od: 13 lis 2010

Napisano 19 listopad 2010 - 21:41

Motul dobry,nawet bardzo.Jest jedno ale,linia oleji przeznaczona do rajdów raczej nie wytrzymuje duzych przebiegów.Są to oleje bardzo odporne na ścinanie i palenie ale duże przebiegi na nich są bardzo dyskusyjne ze wzgledu na szybki starzenie i znaczną absorpcje wody.
A czy ktoś probowal w silnikach 500 zalewać olej z dwusiarczkiem molibdenu :?:

#9 Offline   cineq


  • Postów: 86
  • Na forum od: 02 mar 2008
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
  • Drugi Mercedes:w poszukiwaniu..

Napisano 19 listopad 2010 - 22:13

O czymś takim jak dwusiarczan molibdenu muszę się przyznać - nie slyszałem.
Aha, wymiana co 15 tys ? :) co 10 to norma, a przy takich silnikach co 8 bym wymieniał.. :hmm:
Ciśnienie oleju w moim M 102 na dogrzewaniu (czyli do 80 stopni temperatury płynu chłodzącego) - 3, po zagrzaniu oleju 2,5 , po przejechaniu 150 kmh i 30 minutach w mieście pomiędzy 2,5 a 2. Dodam, że zaraz po wymianie żadko kiedy schodził poniżej 2,5.
3 na jałowych obrotach - nie musisz nawet myśleć o tym :smiech2:

#10 Offline   Mikoś


  • Postów: 70
  • Na forum od: 24 wrz 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 listopad 2010 - 00:09

a ja w M113 mam zalany Mobil 1 0w-40.
co myślicie? muszę teraz wymienić olej więc porady mile widziane :)

#11 Offline   Charlie9


  • Postów: 7791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 listopad 2010 - 01:18

Tak tylko dla porzadku przypominam Panstwu, ze to temat o oleju li TYLKO do R129.

Ogolnie debata o olejach jest w innej zakladce :)

#12 Offline   wojtek-ZMC


  • Postów: 19
  • Na forum od: 13 lis 2010

Napisano 20 listopad 2010 - 20:26

No wiec co macie w instrukcji pojazdu w sl,ach :?:
Powinna być juz w tych latach jakaś norma mercdasa albo przynajmniej API.

#13 Offline   EssiRS


  • Postów: 5554
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 20 listopad 2010 - 22:56

wojtek-ZMC napisał:

No wiec co macie w instrukcji pojazdu w sl,ach :?:
Mercedes zaleca do silnika M119 Mobil1 5W30 full syntetyk. Do innych też Mobila, ale do mniejszych chyba semisyntetyk 10w40.

wojtek-ZMC napisał:

o środkach smarnych to coś moge napisać.
Napisz proszę skąd masz te doświadczenie. Pracujesz z olejami?

cineq napisał:

Znam wiele przypadków zabicia panewek na Castrolu
Stąd przydomek "władca pierścieni" :/

wojtek-ZMC napisał:

A czy ktoś probowal w silnikach 500 zalewać olej z dwusiarczkiem molibdenu :?:
Chyba na podobnej zasadzie działa Bilstein R-2000. Generalnie nie ma potrzeby stosowania żadnych wynalazków, chyba że są jakieś korzyści z ich stosowania o których nie wiem.
Moim zdaniem dobry olej wystarczy.

wojtek-ZMC napisał:

EssiRS masz zalany bardzo dobry dobry olej.Ten shell jest robiony na jednej z najlepszych baz syntetycznych
Shella mam w silniku, skrzyni, układzie chłodzenia, wspomagania i moście. Wszystko działa jak trzeba :hmm:

#14 Offline   wojtek-ZMC


  • Postów: 19
  • Na forum od: 13 lis 2010

Napisano 21 listopad 2010 - 21:54

EssiRS olejami i smarami zajmuje sie od juz od 10 lat.Sprzedaje prawie wszystkie marki dostepne w europie.
Mobil teraz zaleca 5w30 bo to jest nowy olej i zalecaja go do prawie wszystkich pojazdow ale w roku 90-95 tego oleju jeszcze nie bylo na rynku dlatego pytam co jest w instrukcji.
Oleje z MOS2 to poprostu olej ze stałym środkiem smarym,cząstki "smaru" w oleju poprostu.

#15 Offline   Mikoś


  • Postów: 70
  • Na forum od: 24 wrz 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 maj 2011 - 00:28

odgrzebuję temat :D

co zalać??
shell helix ultra 5w40 czy taki jak ma Essirs Shell Helix Ultra Racing 10W60??

dajcie znać
pzdr
Mikoś

#16 Offline   EssiRS


  • Postów: 5554
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 30 maj 2011 - 12:22

Lorenzo, możesz zalać Shell 5w40 i też będzie dobry.

Ja bym polecał:
Shell 5w40
Shell 5w50
Mobil1 5w50
Shell 10w60
Wszystkie te oleje mam sprawdzone i są przeznaczone do silników lubiących się grzać. Do tego są to full syntetyk z dodatkami czyszczącymi.

#17 Offline   Charlie9


  • Postów: 7791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 maj 2011 - 13:12

EssiRS, a z mobila nie robi sie glut emulsyjny na korku :pub:? Pytam, bo kiedys spotkalem taki przypadek (W126 420E), ze wlasnie na mobilu sie takie cos robilo. Nie byla to wina zadnych nieszczelnosci czy przeciekow z ukladu chlodzenia. Po zmianie na Castrola tego efektu nie bylo.

#18 Offline   EssiRS


  • Postów: 5554
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 31 maj 2011 - 09:47

Wszyscy fachowcy z branży motoryzacyjnej zgodnie twierdzą, że Castrol to mocno przereklamowany towar i, że lepiej tego oleju nie zalewać. Nawet podobno mechanicy w ASO w ktrórych zalecany jest Castrol po cichu proponują stosowanie innego oleju...
Ja na swoim samochodzie nie chcę sprawdzać czy mają rację :/

Ci sami fachowcy twierdzą, że Shell i Mobil1 to firmy, którym wpadki zdarzają się niezwykle rzadko. Być może, że to co widziałeś, to był jakiś wyjątek od reguły, ale skoro tak było, to na pewno bezpieczniej będzie kupić Shell'a i spać spokojnie :)

#19 Offline   Charlie9


  • Postów: 7791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 31 maj 2011 - 09:56

EssiRS napisał:

Castrol to mocno przereklamowany towar
zgadzam sie, tym bardzej, ze coraz czesciej "oryginlany" Castrol sprzedawany w Polsce okazuje sie miec inne charakterystyki niz ten sciagany z zachodu.

Jest jeszcze LIqui Moly - tez slyszalem same pozytywne opinie o tym produkcie, choc jest dosc drogi.

P.S. Mowie oczywiscie o stosowaniu w silnikach V8 MB :/. Temat ogolny o olejach jest gdzies indziej - to wiadomo :)

#20 Offline   pueblo


  • Postów: 810
  • Na forum od: 11 maj 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W140 400SE M119 1992

Napisano 30 grudzień 2011 - 23:12

troche odgrzebany.. u siebie mam zalany 10W60 Valvoline Racing i tez jest super, ostatnio jak temp silnika podskoczyla do 110C (30min w korku na parkingu Centrum Handlowego) to silnik trzymal regularne 2 bary, mysle ze przy tej temp to dobry wynik :) swoja droga nadal ta temp pracy jest dla mnie niepojeta troche.. olej oczywiscie wymieniany co 10tys;)))