Skocz do zawartości




- - - - -

[r129/m119] Jaki olej silnikowy + ciśnienie oleju


47 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 listopada 2010 - 01:18

Tak tylko dla porzadku przypominam Panstwu, ze to temat o oleju li TYLKO do R129.

Ogolnie debata o olejach jest w innej zakladce :)



#12 Offline   wojtek-ZMC


  • Postów: 19
  • Na forum od: 13 lis 2010

Napisano 20 listopada 2010 - 20:26

No wiec co macie w instrukcji pojazdu w sl,ach :?:
Powinna być juz w tych latach jakaś norma mercdasa albo przynajmniej API.

#13 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 20 listopada 2010 - 22:56

wojtek-ZMC napisał:

No wiec co macie w instrukcji pojazdu w sl,ach :?:
Mercedes zaleca do silnika M119 Mobil1 5W30 full syntetyk. Do innych też Mobila, ale do mniejszych chyba semisyntetyk 10w40.

wojtek-ZMC napisał:

o środkach smarnych to coś moge napisać.
Napisz proszę skąd masz te doświadczenie. Pracujesz z olejami?

cineq napisał:

Znam wiele przypadków zabicia panewek na Castrolu
Stąd przydomek "władca pierścieni" :/

wojtek-ZMC napisał:

A czy ktoś probowal w silnikach 500 zalewać olej z dwusiarczkiem molibdenu :?:
Chyba na podobnej zasadzie działa Bilstein R-2000. Generalnie nie ma potrzeby stosowania żadnych wynalazków, chyba że są jakieś korzyści z ich stosowania o których nie wiem.
Moim zdaniem dobry olej wystarczy.

wojtek-ZMC napisał:

EssiRS masz zalany bardzo dobry dobry olej.Ten shell jest robiony na jednej z najlepszych baz syntetycznych
Shella mam w silniku, skrzyni, układzie chłodzenia, wspomagania i moście. Wszystko działa jak trzeba :hmm:

#14 Offline   wojtek-ZMC


  • Postów: 19
  • Na forum od: 13 lis 2010

Napisano 21 listopada 2010 - 21:54

EssiRS olejami i smarami zajmuje sie od juz od 10 lat.Sprzedaje prawie wszystkie marki dostepne w europie.
Mobil teraz zaleca 5w30 bo to jest nowy olej i zalecaja go do prawie wszystkich pojazdow ale w roku 90-95 tego oleju jeszcze nie bylo na rynku dlatego pytam co jest w instrukcji.
Oleje z MOS2 to poprostu olej ze stałym środkiem smarym,cząstki "smaru" w oleju poprostu.

#15 Offline   Mikoś


  • Postów: 70
  • Na forum od: 24 wrz 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 maja 2011 - 00:28

odgrzebuję temat :D

co zalać??
shell helix ultra 5w40 czy taki jak ma Essirs Shell Helix Ultra Racing 10W60??

dajcie znać
pzdr
Mikoś

#16 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 30 maja 2011 - 12:22

Lorenzo, możesz zalać Shell 5w40 i też będzie dobry.

Ja bym polecał:
Shell 5w40
Shell 5w50
Mobil1 5w50
Shell 10w60
Wszystkie te oleje mam sprawdzone i są przeznaczone do silników lubiących się grzać. Do tego są to full syntetyk z dodatkami czyszczącymi.

#17 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 maja 2011 - 13:12

EssiRS, a z mobila nie robi sie glut emulsyjny na korku :pub:? Pytam, bo kiedys spotkalem taki przypadek (W126 420E), ze wlasnie na mobilu sie takie cos robilo. Nie byla to wina zadnych nieszczelnosci czy przeciekow z ukladu chlodzenia. Po zmianie na Castrola tego efektu nie bylo.

#18 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 31 maja 2011 - 09:47

Wszyscy fachowcy z branży motoryzacyjnej zgodnie twierdzą, że Castrol to mocno przereklamowany towar i, że lepiej tego oleju nie zalewać. Nawet podobno mechanicy w ASO w ktrórych zalecany jest Castrol po cichu proponują stosowanie innego oleju...
Ja na swoim samochodzie nie chcę sprawdzać czy mają rację :/

Ci sami fachowcy twierdzą, że Shell i Mobil1 to firmy, którym wpadki zdarzają się niezwykle rzadko. Być może, że to co widziałeś, to był jakiś wyjątek od reguły, ale skoro tak było, to na pewno bezpieczniej będzie kupić Shell'a i spać spokojnie :)

#19 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 31 maja 2011 - 09:56

EssiRS napisał:

Castrol to mocno przereklamowany towar
zgadzam sie, tym bardzej, ze coraz czesciej "oryginlany" Castrol sprzedawany w Polsce okazuje sie miec inne charakterystyki niz ten sciagany z zachodu.

Jest jeszcze LIqui Moly - tez slyszalem same pozytywne opinie o tym produkcie, choc jest dosc drogi.

P.S. Mowie oczywiscie o stosowaniu w silnikach V8 MB :/. Temat ogolny o olejach jest gdzies indziej - to wiadomo :)

#20 Offline   pueblo


  • Postów: 810
  • Na forum od: 11 maj 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W140 400SE M119 1992

Napisano 30 grudnia 2011 - 23:12

troche odgrzebany.. u siebie mam zalany 10W60 Valvoline Racing i tez jest super, ostatnio jak temp silnika podskoczyla do 110C (30min w korku na parkingu Centrum Handlowego) to silnik trzymal regularne 2 bary, mysle ze przy tej temp to dobry wynik :) swoja droga nadal ta temp pracy jest dla mnie niepojeta troche.. olej oczywiscie wymieniany co 10tys;)))








Podobne tematy Zwiń