Skocz do zawartości




- - - - -

[r129/m119] Jaki olej silnikowy + ciśnienie oleju


47 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 lipca 2016 - 13:23

Pewnie byś wlał Kujawski i też by pojechał ;)



#42 Offline   jeee8


  • Postów: 11
  • Na forum od: 29 maj 2015
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:R129 500 SL

Napisano 25 sierpnia 2016 - 09:45

Mam problem z ciśnieniem oleju na rozgrzanym silniku. Gdy wrzucę bieg D, zegar wskazuje 0, natomiast po wrzuceniu P ciśnienie wraca do normy i wskazuje nieco powyżej 1. W innym wątku (dot. w124) opisano, że winowajcą okazał się zawór przelewowy.
Czy ktoś z Was miał podobny problem w r129? Nie wiem nawet gdzie dokładnie przy pompie oleju znajduje się ten zawór i jak sprawdzić, czy jest ok, czy nadaje się do wymiany?

#43 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 sierpnia 2016 - 11:39

Wymień najpierw czujnik ciśnienia oleju - jest przy podstawie filtra oleju. Czy z głowic nie dochodzi cykanie ? Czasami z plastikowych łączników w głowicy ("smarowniczki") wypadały zaślepki przez co ciśnienie oleju spadało.

#44 Offline   jeee8


  • Postów: 11
  • Na forum od: 29 maj 2015
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:R129 500 SL

Napisano 29 sierpnia 2016 - 12:16

Zawór przelewowy już zamówiony, ale na wszelki wypadek czujnik ciśnienia oleju też wymienię :) Nic nie cyka, ani na zimnym, ani na ciepłym.
Jeszcze jedno pytanie, ile litrów oleju wchodzi do silnika 119.960?

#45 Offline   kostek


  • Postów: 108
  • Na forum od: 30 lip 2015
  • Miejscowość: warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w140

Napisano 29 sierpnia 2016 - 14:31

Wyświetl postUżytkownik jeee8 dnia 29 sierpnia 2016 - 12:16 napisał

Zawór przelewowy już zamówiony, ale na wszelki wypadek czujnik ciśnienia oleju też wymienię :) Nic nie cyka, ani na zimnym, ani na ciepłym.
Jeszcze jedno pytanie, ile litrów oleju wchodzi do silnika 119.960?
z tego co pamiętam to 8l

#46 Offline   jeee8


  • Postów: 11
  • Na forum od: 29 maj 2015
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:R129 500 SL

Napisano 29 sierpnia 2016 - 15:25

Dzięki :)
A jeśli chodzi o czujnik ciśnienia oleju, to u Was występuje ten na 2 piny? Pytam, bo wg. intercarsu pasują dwa, jeden z 1 pinem, drugi z 2 pinami. W ASO powiedzieli, że powinien być ten z 2 pinami, nr 0095420817, więc raczej zamówię taki jak oni radzą, ale wolę się upewnić.

#47 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 sierpnia 2016 - 17:25

Wyświetl postUżytkownik jeee8 dnia 29 sierpnia 2016 - 12:16 napisał

Zawór przelewowy już zamówiony,

No i po co ? Zmienisz czujnik ciśnienia i w 9 na 10 takich przypadków problem zostaje rozwiązany.

#48 Offline   jeee8


  • Postów: 11
  • Na forum od: 29 maj 2015
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:R129 500 SL

Napisano 29 sierpnia 2016 - 20:24

Wydaje mi się, że czujnik nie jest winowajcą problemu, bo w momencie kiedy wrzucam D na rozgrzanym silniku, oprócz spadku ciśnienia, zaczyna on też inaczej pracować. Na P obroty oraz ciśnienie wracają do normy. Chociaż dla własnego spokoju zamówiłam też czujnik.
Ktoś opisywał bliźniaczy problem w W124 i tam pomogła wymiana tego zaworu. Czytałam też o kilku podobnych przypadkach w W140/C140.

Wspomniane wątki:
http://mb201-124.eu/...isnienie-oleju/
http://mb201-124.eu/...an/page__st__80








Podobne tematy Zwiń