Witam
Tak wiec jest prezentacja szmelcwagena...
Choc mialo jej jeszcze nie być, bo nie dysponuje wlasnymi zdjęciami. No ale… paru kolegow nalegało wiec... bitte prezentacjonen
Marka przez niektórych wysmiewana (słusznie bądź nie), no ale coz...
Jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma
Zaczne od historii zakupu i... przyczyn zakupu...
Jak zapewne pamiętacie, najpierw miała być C-klasa W202. Obejrzałem chyba z 8 sztuk i żadna się nie nadawala żeby "brac". Albo były zgnite, albo bite, albo mocno wyeksploatowane, albo cale malowane, albo po prostu b. drogie, niewspółmiernie do stanu technicznego. Budzet tez był ograniczony, tym bardziej ze MB jeszcze nie sprzedany :mad:
O Passacie już opowiadałem. Po drodze byl takze Golf TDI 90KM, ale za slaby troszke...
Prezentowany VW znaleziony w anonsie prasowym lokalnej gazety. Pare godzin pozniej ogloszenie bylo takze na alledrogo
Na drugi dzien mialem na mailu takze dodatkowe foty
Po obejrzeniu zdjęć (pochodza z ogłoszenia), auto nie zrobilo na mnie wrazenia. Na Was pewnie tez nie zrobi(ło), tym bardziej ze nieumyte nadwozie oraz czarne felgi i brak kołpaksów daja brzydka konfiguracje
Mijaja dni, w tym czasie wykonuje kilkanaście telefonow z roznymi pytaniami.
Jak pewnie sami widzicie auta nie sprzedawal handlarz-cwaniaczek. Auto nie myte do sesji zdjeciowej, nie picowane, nie odkurzane, zadnych śladów "smalcu" na plastikach w srodku.
Jak pozniej się okazalo, właścicielem golfa był uczciwy chłopak przed 40-ką.
Przed zakupem auto juz umyte przez poprzednika i b. dokladnie sprawdzone na stacji diagnostycznej, włącznie z badaniem grubosci lakieru i poszukiwaniu szpachli a takze z wydrukami sprawności amorow, wydajności hamulcow, emisji spalin, itp.
Zrobila się niezla kolejka na przegląd, ale prosilem Pana diagnoste o dokładne przetrzepanie wszystkiego co się da
Poprzedni właściciel nie kłamał mówiąc wczesniej przez telefon ze wymienil przednie tarcze i klocki hamulcowe
Tym bardziej ze chwile wczesniej pierwsze heblowanie skończyło się prawie spotkaniem mojej glowy z szyba czolowa – hamulce brzytwa !
Diagnoza Pana diagnosty brzmiała: Stan techniczny b. dobry ! W zawieszeniu nic do roboty. Silnik, skrzynia bez wyciekow. Nie mógłbym nie przepuścić tego auta na przeglądzie. Kupowac, wsiadac i w droge !
Po wyjezdzie ze stacji się rozstaliśmy, bo nie doszliśmy do porozumienia w sprawie ceny :bumbum:
Przezimowałem 2-3h w obcym miescie z nadzieja ze facet zmieni zdanie, zadzwoni i... zadzwonil ze przystaje na moja propozycje
Jakby się ktos pytal czemu go kupilem to odpowiadam: wynegocjowana cena duzo nizsza niż w katalogach EUROTAX/INFOEKSPERT oraz w ogłoszeniach czy na gieldach !
Cena była tutaj najważniejszym czynnikiem !
Poza tym mam jakis tam sentyment do szmelcwagena, bo to już mój czwarty VW, w tym trzeci GOLF :cool:
Stara, sprawdzona konstrukcja 1.9TDI jest napewno trwalsza, a juz napewno tansza w naprawach niz wszelkiej masci Common Raile typu HDI, dCi, czy nawet CDI....
Ewentualny remont zawieszenia (smiesznie niskie ceny) nie zrujnuje budżetu tak jak w przypadku Passata B5.
Dzieki Boss za ewentualna możliwość zakupu tanich czesci z dodatkowym rabatem
O wadach za chwile...
Tyle na temat kulis zakupu.
Przejdzmy do opisu i prezentacji.
Jest to VW Golf 1.9TDI (silnik AHF), 110KM, Variant (czyli volkswagenowskie kombi), rok. prod. 1999, w wersji wyposażeniowej Highline.
Porównywać wyposażenia do mojego MB nie ma sensu, bo tez nie o to chodzi...
Podam tylko, ze ma m.in.
- manualna klime (hurrrraaaa, w koncu air-condition mam )
- skrzynie automat (nie tiptronic)
- 4 poduszki
- 4 el. szyby, a w przednich podobno funkcja anty-gilotyny :shock: , nie sprawdzalem jeszcze
- el. i grzane lusterka
- halogeny
- skorzana kierownice (regulowana w 2 plaszczyznach) i oslone hamulca recznego
- komputer pokładowy (fajny bajer, ale skłaniający raczej do emeryckiej jazdy)
- el. szklany szyberdach
- oryg. alu-felgi z oponami + kola zimowe
- 2 podlokietniki ze schowkami
- kubelkowe siedzenia z przodu z regulacja wysokości + podgrzewane pupy
oraz mnóstwo drobnych ale przydatnych pierdół typu: gniazdko 12V w bagażniku, pelno lampek w podsufitce, w tym w "słonecznikach", a także kieszenie w oparciach foteli z tyłu, modul komfortu... Wiecej grzechow nie pamiętam... :cool:
Spalanie (wg wskazan kompa)....
W trasie (Koszalin-Szczecin) wziął mi 5,3, obecnie w jezdzie miejskiej miedzy 7,5 a 8,0. Jazda mieszana to 6,5-7,0 litra.
Teraz zatankowalem pod sufit i zobacze jak to wychodzi naprawde
Minusy auta.
W zasadzie to można się przyczepic tylko do przybrudzonej tapicerki (już to prawie ogarnąłem) i stanu lakieru, bo gdzieniegdzie sa przerysowania i male wgniecenia i wlasnie te wady były powodem ze twardo negocjowałem
Rozwalila mnie natomiast kolezanka malzonka, bo po powrocie do domu obejrzala, wsiadla do srodka i była bardzo happy, ale banan na jej twarzy zniknął jak odpaliłem silnik i ruszyliśmy na krotka przejażdżkę
- Co ty kupiłeś ? Toć to terkocze jak traktor na polu !
Przyzwyczaila się kobita do luksusu (czyt. ciszy) w 1.8E :pig:
No tak, TDI ma to do siebie ze jest glosne, ale tylko na zimnym silniku i w trakcie postoju i gwałtownego deptania w prawy pedał.
Jak już jej uswiadomilem, ze w porównaniu z naszym MB pali sporo mniej i to tańszego paliwa, to przestala słyszeć halas silnika
Nie wybacze natomiast inżynierom z Wolfsburga ukrycia włącznika krancowego drzwi w mechanizmie zamka. W efekcie, żeby to naprawic, trzeba rozebrac drzwi do rosolu a zamek na czynniki pierwsze (w srodku mikroprocesory !) i tez bez gwarancji ze się da to naprawic. Technologia, a raczej glupota do potęgi n !
Tak wiec na razie zyje z tym ze się nie zapala oświetlenie wnętrza jak wsiada pasażer :coto:
Plany na przyszłośc dalsza i blizsza.
Nie będzie zadnego chiptuningu. 110KM mi w zupelnosci wystarcza. Olej w skrzyni już wymieniony (to było najpilniejsze) i zalozone alufelgi z letnimi oponami, a ponadto planuje:
- doprowadzic lakier do porządku
- dorobic drugi kluczyk (scyzoryk) - niestety to niezbyt tania impreza :-|
- przyciemnic szyby
- założyć dodatkowe zabezpieczenie przed amatorami cudzej wlasnosci
- zalozyc głośniki w tylnych drzwiach, pomimo ze cztery przednie fajnie graja
- naprawic/wymienic ten głupi micro-switch
- może założyć listewki na grill
- zakupic interfejs diagnostyczny - w koncu wkroczylem w ere komputeryzacji
- zakupic oryginalna boazerie do srodka (oj brakuje mi tego)
- cieszyc się bezawaryjna i niedroga jazda (dostep do tanszej zupy :mrgreen: )
- powrocic kiedys tam do MB
Oczywiście wszystkie zmiany będą fotograficznie przedstawiane do oceny. Niebawem wczesnowiosenna pierwsza sesja
Niech no się drzewka troche zazielenią :mrgreen:
Slowa krytyki, potepienia i wszelkie Wasze propozycje oczywiście mile widziane
Choc jednoczesnie zdaje sobie sprawe ze VW to nie MB, wiec ogladalnosci tu duzej nie przewiduje, ale.... poki co szmelcwagenem sie chwalę na forum MB a nie VW
No to macie te beznadziejne zdjęcia i plissss... nie marudzic ze sa takie jakie sa
0
ksenio - VW Golf IV 1.9 TDI Variant, '99
Rozpoczęty przez ksenio, mar 16 2010 14:37
67 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 16 marca 2010 - 14:37
#2
Napisano 16 marca 2010 - 14:54
ksenio, jak dla mnie absolutnie git. Totalnie bezpłciowe auto, ale za to pakowne, niedrogie w utrzymaniu, ekonomiczne i bardzo łatwe w odsprzedaży. Sam gdybam nad takowym. Niezłe wypasy; jak wypadają te kubełkowe krzesła? Bo jak się przymierzałem do standardów to (porównując do 124) sobie pomyślałem: "Kto tu wstawił ten taboret?" :roll:
#3
Napisano 16 marca 2010 - 14:55
ksenio napisał:
Stara, sprawdzona konstrukcja 1.9TDI jest napewno trwalsza, a juz napewno tansza w naprawach niz wszelkiej masci Common Raile typu HDI, dCi, czy nawet CDI....
Porownujesz stare TDI do CDI, to jak porownanie oka do dupy. Jak go slychac tak też jeździ
ksenio napisał:
Jak pozniej się okazalo, właścicielem golfa był uczciwy chłopak przed 40-ką.
A tak powaznie to czlowiek cieszy sie z auta dwa razy, jak kupuje i sprzedaje. Więc życzę Ci abyś w miarę szybko powrocił do
#4
Napisano 16 marca 2010 - 15:14
Szop napisał:
Totalnie bezpłciowe auto
Lepiej tego auta opisać nie można
Poza tym z opisu wygląda że prawie nowe i tego się trzymajmy
Szop napisał:
jak wypadają te kubełkowe krzesła?
Chcesz się przejechać moim cudem techniki 125p??
Po 100km pleców nie czujesz
Życzę niskobudżetowej jazdy
#5
Napisano 16 marca 2010 - 15:34
bardzo klawy samochodzik ;-) dobrze że skrzynia nie tip, dobrze że highline, dobrze że 110km, osobiście nie podoba mi się jak muszę jechać gdzieś vw to te niebieskie zegary za nic się nie mogę do tego przyzwyczaić :roll: nie doznałeś szoku odnośnie lusterek po przesiadce z 190 ? ;-) Nie przejmuj się tymi opiniami że vw to bezpłciowe można to wybaczyć dzięki śmiesznym kosztom utrzymania i spalaniem Bardzo dobry wybór
#6
Napisano 16 marca 2010 - 15:42
Gratuluje zakupu chociaz ''golf'' mi sie srednio kojarzy.. ale nie o tym mowa. Zycze bezawaryjnej jazdy a co do smiesznych kosztow utrzymania to spalanie mam takie samo na automacie oby sie nie psulo!
#7
Napisano 16 marca 2010 - 17:58
Golf jak tysiąc innych.
Przepraszam, ze to powiem, ale nie ma nawet startu do Twojego "staruszka"
Zwykłe bezpłciowe wozidło.
Życzę, abyś jak najszybciej go sprzedał i wrócił do gwiazdy
Może za mało cierpliwości miałeś, aby zneleźć zadbaną ?
Gdzie to auto jeździło wcześniej?
Przepraszam, ze to powiem, ale nie ma nawet startu do Twojego "staruszka"
Zwykłe bezpłciowe wozidło.
Życzę, abyś jak najszybciej go sprzedał i wrócił do gwiazdy
Może za mało cierpliwości miałeś, aby zneleźć zadbaną ?
Gdzie to auto jeździło wcześniej?
#8
Napisano 16 marca 2010 - 18:07
Jak wiadomo, VW to popularne i dobre auto, silniki niezniszczalne i oszczędne. Samochód dość świeżo wygląda, nowsze niż MB, ale za to komfort jazdy trochę gorszy. Zapewne kiedyś przesiądziesz się na MB, po czasie na pewno znajdziesz dobry egzemplarz.
#9
Napisano 16 marca 2010 - 20:07
ksenio napisał:
włącznika krancowego drzwi w mechanizmie zamka. W efekcie, żeby to naprawic, trzeba rozebrac drzwi do rosolu a zamek na czynniki pierwsze (w srodku mikroprocesory !)
ksenio napisał:
pali sporo mniej i to tańszego paliwa,
#10 Gość__
Napisano 16 marca 2010 - 20:36
Ksenio w końcu masz swoje ulubione niebieskie zegary
Bardzo praktyczne i z tego co zauważyłem u znajomych - bezawaryjne auto.
Życzę bezproblemowej eksploatacji i kiedyś tam powrotu do
Bardzo praktyczne i z tego co zauważyłem u znajomych - bezawaryjne auto.
Życzę bezproblemowej eksploatacji i kiedyś tam powrotu do
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
VW Golf VI Variant 1.6 TDi |
Prezentacje - Galeria innych aut użytkowników forum | inutile |
|
|
|
1986 VW Golf Mk2 1.8 GL - BLUE |
Prezentacje - Galeria innych aut użytkowników forum | Gulli4sh |
|
||
Audi A4 1.9 TDI |
Prezentacje - Galeria innych aut użytkowników forum | michal93 |
|
||
[w201] swap 2.0 benzyna na 2.4d+ turbo vw 2.5 tdi |
Modyfikacje,Tuning | Maksiu |
|
||
Wyciszenie w 190D a innych samochodach np. Audi A4 TDI |
HydePark | mabo87 |
|