Witam.
Niedawno wymieniłem sobie czujniczek temperatury cieczy chłodzącej (ten co się wkręca do silnika)
Zrobiłem to sam bo przecie nie pojadę do warsztatu z problemem "odkręcić i wkręcić śrubkę"
No ale mam wrażenie, że cosik jest nie tak.
Poprzedni czujnik "pokazywał" temperaturę 0-90 stopni, w gorące dni i korki ciecz grzała się nawet i do 100 stopni ale nieraz wariował i wyskakiwał ponad skalę (tak nagle) ... No i temu wymieniłem.
Ale nowy czujniczek wskazje na zimnym silniku 0 stopni, ale ile bym nie jeździł i jak długo grzał na pełnym gazie to ponad 60 stopni nie pokaże, zwykle siedzi na 40 stopniach.
I teraz nie wiem czy aby dobrze ja to wymieniłem ? Oba czujniki wyglądały identycznie.
No i jak kupowałem nowy to facet mówił, że do MB 124... (kosztował 35 zł)
A jak u Was wygląda z temperaturą cieczy chłodzącej? Możliwe to, żeby tak naprawdę grzała się do 40-60 stopni? Może poprzedni czujnik kompletnie źle mierzył?
0
[w124] Temperatura cieczy chłodzącej, czujnik.
Rozpoczęty przez Raskal, wrz 03 2007 10:25
5 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 03 września 2007 - 10:25
#2
Napisano 03 września 2007 - 10:37
Obecny czujnik źle mierzy - definitywnie. Normalna temperatura podczas jazdy na rozgrzanym silniku - 80 - 100 stopni, przy czym uwarunkowane jest to oczywiście tym czy stoisz w korku, czy jest upał, czy jedziesz cały czas i masz nadmuch na chłodnice itp. Cosik nie teges zrobiłeś chyba.
#3
Napisano 03 września 2007 - 10:41
Witam
Przy normalnej jeździe i sprawnym termostacie , po 5 minutach jazdy wskaxnik powinien pokazywać trochę ponad 80 stopni.
Wymienieś tylko czujnik , poprzedni pokazywal inaczej to prawdopodobnie ten nowy czujnik jest uszkodzony. zareklamuj go u sprzedawcy.
Przy normalnej jeździe i sprawnym termostacie , po 5 minutach jazdy wskaxnik powinien pokazywać trochę ponad 80 stopni.
Wymienieś tylko czujnik , poprzedni pokazywal inaczej to prawdopodobnie ten nowy czujnik jest uszkodzony. zareklamuj go u sprzedawcy.
#4
Napisano 03 września 2007 - 11:28
Raskal,
Dotknij ręką węża po nagrzaniu silnika - wyczujesz czy ma 50 czy 100 stopni. Jeżeli będzie chłodny to stawiam na padnięty termostat , jeżeli będzie gorący to znaczy,że czujnik nie teges...
Dotknij ręką węża po nagrzaniu silnika - wyczujesz czy ma 50 czy 100 stopni. Jeżeli będzie chłodny to stawiam na padnięty termostat , jeżeli będzie gorący to znaczy,że czujnik nie teges...
#5
Napisano 03 września 2007 - 15:53
Raskal Na temat temperatury cieczy chlodzacej bylo juz kilka dyskusji. POSZUKAJ troche , a co do czujnika to jest tez opis w FAQ. Ja mialem przygody z wloska podroba - znajdziesz watek to poczytasz.
#6
Napisano 03 września 2007 - 21:41
Czujniki zdażają się i w ASO wadliwe, słyszałem o przypadku, że kolega trzy razy wymieniał na dobry...
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w124] wskazówka temperatury cieczy się nie podnosi |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
[W201] Czujnik temperatury płynu chłodzącego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | MarcinCIE |
|
||
[W201] czujnik załączający wentylator |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | MarcinCIE |
|
|
|
[W124] czujnik temperatury do świec żarowych |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
[W124] Czujnik IrDA padł i nie mogę odpalić |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kubojakubo |
|