Skocz do zawartości




- - - - -

[w140] Wymiana drążka zmiany biegów


19 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   mohamed


  • Postów: 18
  • Na forum od: 25 lip 2009
  • Miejscowość: Wałbrzych

Napisano 20 marca 2010 - 08:12

Chcę wymienić końcówkę drążka zmiany biegów w C140 SEC500 i nie bardzo wiem jak. Nie wykręca się nie wyciąga a nie chcę popsuć:szukaj:
Dzięki za pomoc:)

[ Dodano: Sob Mar 20, 2010 08:12 ]
Jest taka sama jak w każdym W140, może ktoś demontował? Proszę o odpowiedź.



#2 Offline   Majo


  • Postów: 438
  • Na forum od: 09 lip 2009
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:S210 220CDI 99r
  • Trzeci Mercedes:W211 200CDI 02r
  • Inne auto:VW T4 Multivan

Napisano 20 marca 2010 - 15:57

Zdejmujesz ramkę która jest w około lewarka. Po zdjęciu ramki, będziesz widział z góry plastikową obudowę całego lewarka, trzeba ja wypiąc bodajze z 3 zapięc i lewarek odkręca się kluczem nr. 13, pupuszczasz kontrę i wykrecasz cały lewarek z gałką. Wymieniać również trzeba całośc, chyba, że kombinujesz z gałka od jakiegoś innego modelu. Pozdrawiam.

#3 Offline   mohamed


  • Postów: 18
  • Na forum od: 25 lip 2009
  • Miejscowość: Wałbrzych

Napisano 21 marca 2010 - 08:36

Dzięki Majo idę działać:ok:

#4 Offline   Majo


  • Postów: 438
  • Na forum od: 09 lip 2009
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:S210 220CDI 99r
  • Trzeci Mercedes:W211 200CDI 02r
  • Inne auto:VW T4 Multivan

Napisano 21 marca 2010 - 23:25

Spoko, możesz kliknąć " pomógł " :mrgreen:

#5 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 22 marca 2010 - 11:32

To jest opis jak wyjąć gałkę wraz z drążkiem, a można jeszcze zdjąć samą gałkę, ale widocznie o to koledze właśnie chodziło :)

Majo, punkt pomógł jak najbardziej zasłużony :)

#6 Offline   Majo


  • Postów: 438
  • Na forum od: 09 lip 2009
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:S210 220CDI 99r
  • Trzeci Mercedes:W211 200CDI 02r
  • Inne auto:VW T4 Multivan

Napisano 22 marca 2010 - 23:25

Ale to chyba zależy w jakiej wersji można zdjąć samą gałkę z drążka. Jeżeli jest tak jak w W124/W201 to opis mój jak najbardziej pomocny, a jeżeli jest jak w np. W210 to wystarczy dolny pierścień przy gałce przekręcić i pociągnąć..

#7 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 23 marca 2010 - 09:23

Cytat

a jeżeli jest jak w np. W210 to wystarczy dolny pierścień przy gałce przekręcić i pociągnąć..
Wszystko się zgadza :jem:

#8 Offline   mohamed


  • Postów: 18
  • Na forum od: 25 lip 2009
  • Miejscowość: Wałbrzych

Napisano 24 marca 2010 - 11:41

:mrgreen: Wszystko fajnie, ale gałka nadal jest tam gdzie była.
Nie ma tam śruby 13. metalowy drążek jest prosty i wchodzi w jakąś aluminiową obudowę na końcu zabezpieczoną pierścieniem zegera. Zdjąłem zegera i lipa.... no to WD40 zlałem to i..... lipa.
I co dalej???? Chcę to zdemontować bo mam gałkę "czarna skóra wytarta" a chcę drewnianą. W chwili zwątpienia wymyśliłem, że wytnę ją z drążka i założe nowy, ale wolał bym trochę profesjonalniej a nie jak u mechanika hehehehee

#9 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 marca 2010 - 12:53

mohamed, zrob zdjecie jak mozesz. Wtedy cos sie wymysli :old:, bo tak na odleglosc w myslach to ciezko pomoc.

#10 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 25 marca 2010 - 08:10

W W-140 gałka jest razem z drążkiem.
Opis dla ludzi praworęcznych:
- lewą ręką łapiemy za gałkę lewarka w ten sposób, żeby móc wywrzeć mocny, stały nacisk w kierunku "obrót w lewo"
- ręką prawą MOCNO uderzamy w gałkę lewarka z góry. Lewa ręka musi być tak, żeby górna część lewarka była widoczna - to w nią będziemy uderzać. Bardzo ważne jest, żeby obie czynności były wykonane w tym samym momencie: mocne naprężenie w lewo i jednocześnie mocne uderzenie z góry!
- jak lewarek "puści" to obracamy go o ok. 90 stopni (do oporu) i wyciągamy do góry.
Lata temu śmieszyły mnie "podkowy" zabezpieczające montowane na lewarek w modelu 140. W ciągu paru sekund wyciągało się lewarek z drążkiem i jazda... :)








Podobne tematy Zwiń