Chcę wymienić końcówkę drążka zmiany biegów w C140 SEC500 i nie bardzo wiem jak. Nie wykręca się nie wyciąga a nie chcę popsuć
Dzięki za pomoc:)
[ Dodano: Sob Mar 20, 2010 08:12 ]
Jest taka sama jak w każdym W140, może ktoś demontował? Proszę o odpowiedź.
0
[w140] Wymiana drążka zmiany biegów
Rozpoczęty przez mohamed, mar 20 2010 08:12
19 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 20 marca 2010 - 08:12
#2
Napisano 20 marca 2010 - 15:57
Zdejmujesz ramkę która jest w około lewarka. Po zdjęciu ramki, będziesz widział z góry plastikową obudowę całego lewarka, trzeba ja wypiąc bodajze z 3 zapięc i lewarek odkręca się kluczem nr. 13, pupuszczasz kontrę i wykrecasz cały lewarek z gałką. Wymieniać również trzeba całośc, chyba, że kombinujesz z gałka od jakiegoś innego modelu. Pozdrawiam.
#3
Napisano 21 marca 2010 - 08:36
Dzięki Majo idę działać
#4
Napisano 21 marca 2010 - 23:25
Spoko, możesz kliknąć " pomógł " :mrgreen:
#5
Napisano 22 marca 2010 - 11:32
To jest opis jak wyjąć gałkę wraz z drążkiem, a można jeszcze zdjąć samą gałkę, ale widocznie o to koledze właśnie chodziło
Majo, punkt pomógł jak najbardziej zasłużony
Majo, punkt pomógł jak najbardziej zasłużony
#6
Napisano 22 marca 2010 - 23:25
Ale to chyba zależy w jakiej wersji można zdjąć samą gałkę z drążka. Jeżeli jest tak jak w W124/W201 to opis mój jak najbardziej pomocny, a jeżeli jest jak w np. W210 to wystarczy dolny pierścień przy gałce przekręcić i pociągnąć..
#7
Napisano 23 marca 2010 - 09:23
Cytat
a jeżeli jest jak w np. W210 to wystarczy dolny pierścień przy gałce przekręcić i pociągnąć..
#8
Napisano 24 marca 2010 - 11:41
:mrgreen: Wszystko fajnie, ale gałka nadal jest tam gdzie była.
Nie ma tam śruby 13. metalowy drążek jest prosty i wchodzi w jakąś aluminiową obudowę na końcu zabezpieczoną pierścieniem zegera. Zdjąłem zegera i lipa.... no to WD40 zlałem to i..... lipa.
I co dalej???? Chcę to zdemontować bo mam gałkę "czarna skóra wytarta" a chcę drewnianą. W chwili zwątpienia wymyśliłem, że wytnę ją z drążka i założe nowy, ale wolał bym trochę profesjonalniej a nie jak u mechanika hehehehee
Nie ma tam śruby 13. metalowy drążek jest prosty i wchodzi w jakąś aluminiową obudowę na końcu zabezpieczoną pierścieniem zegera. Zdjąłem zegera i lipa.... no to WD40 zlałem to i..... lipa.
I co dalej???? Chcę to zdemontować bo mam gałkę "czarna skóra wytarta" a chcę drewnianą. W chwili zwątpienia wymyśliłem, że wytnę ją z drążka i założe nowy, ale wolał bym trochę profesjonalniej a nie jak u mechanika hehehehee
#9
Napisano 24 marca 2010 - 12:53
mohamed, zrob zdjecie jak mozesz. Wtedy cos sie wymysli , bo tak na odleglosc w myslach to ciezko pomoc.
#10
Napisano 25 marca 2010 - 08:10
W W-140 gałka jest razem z drążkiem.
Opis dla ludzi praworęcznych:
- lewą ręką łapiemy za gałkę lewarka w ten sposób, żeby móc wywrzeć mocny, stały nacisk w kierunku "obrót w lewo"
- ręką prawą MOCNO uderzamy w gałkę lewarka z góry. Lewa ręka musi być tak, żeby górna część lewarka była widoczna - to w nią będziemy uderzać. Bardzo ważne jest, żeby obie czynności były wykonane w tym samym momencie: mocne naprężenie w lewo i jednocześnie mocne uderzenie z góry!
- jak lewarek "puści" to obracamy go o ok. 90 stopni (do oporu) i wyciągamy do góry.
Lata temu śmieszyły mnie "podkowy" zabezpieczające montowane na lewarek w modelu 140. W ciągu paru sekund wyciągało się lewarek z drążkiem i jazda...
Opis dla ludzi praworęcznych:
- lewą ręką łapiemy za gałkę lewarka w ten sposób, żeby móc wywrzeć mocny, stały nacisk w kierunku "obrót w lewo"
- ręką prawą MOCNO uderzamy w gałkę lewarka z góry. Lewa ręka musi być tak, żeby górna część lewarka była widoczna - to w nią będziemy uderzać. Bardzo ważne jest, żeby obie czynności były wykonane w tym samym momencie: mocne naprężenie w lewo i jednocześnie mocne uderzenie z góry!
- jak lewarek "puści" to obracamy go o ok. 90 stopni (do oporu) i wyciągamy do góry.
Lata temu śmieszyły mnie "podkowy" zabezpieczające montowane na lewarek w modelu 140. W ciągu paru sekund wyciągało się lewarek z drążkiem i jazda...
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W201] Nieprawidłowy olej w skrzyni biegów (717.412) |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
|
|
[W201] Wymiana simmerringu przekładni głównej |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
|
|
[W124] Wspornik drążka kierowniczego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | zelazoi |
|
|
|
[W124] wymiana uszczelki kolektora wydechowego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
W201 AUTOMAT stuki i szarpanie lewarkiem skrzyni biegów |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gigachadman90 |
|