Panowie piszcie na temat, a najlepiej utworzcie nowy watek w dziale modyfikacje i wtedy piszcie ile sie da
Co do montarzu glosnikow, to warto jeszcze ta polke wygluszyc, bo jezeli ma ona przenosic bass to ta polka bedzie tez grac.
Ze zrobieniem otworow nie ma wiekszego problemu, jedynie trzeba sie przygotowac na pozycje pracy godne akrobaty czy cyrkowca.
Ja do tego typu prac uzywam malutkiej tarczy z katowki zalozonej do wiertarki z regulowanymi obrotami. Mozna wtedy i roznej dlugosci przedluzke na tarcze zalozyc, masz caly czas kontrole nad cieta blacha i nie boli cie pozniej reka przez tydzien jak po zabawie z brzeszczotem.
Co do subwooferow w tej polce to mam nadzieje ze zdajecie sobie sprawe ze jest to malo profesjonalna robota. Przede wszystkim dlatego ze kazdy glosnik ma wyliczona pojemnosc komory pod ktora najlepiej gra i napewno nie jest ona tak duza jak bagaznik. Druga sprawa jest wygluszenie i zmiana charakterystyki bassu w zaleznosci od tego ile napakujesz do bagaznika.
Owszem sa glosniki przystosowane do tego typu zabudowy (tzw. free-air) ale odchodzi sie od tego typu konstrukcji, wlasnie dlatego ze nie da sie w zaden sposob kontrolowac dzwieku. Ja nie polecam tego typu zabudowy, bo nigdy nie uznaje fuszerki.
0
Głośniki na tylnej półce, gdzie to wykonać?
Rozpoczęty przez Boss, sty 23 2007 23:31
59 odpowiedzi w tym temacie
#41
Napisano 28 stycznia 2007 - 19:11
#42
Napisano 28 stycznia 2007 - 19:41
EssiRS, w jakimś chyba 124 widziałem głośnik subniskotonowy właśnie umieszczony w tylnej półce, ale grał on w wyliczonej zamkniętej obudowie podwieszonej pod półką a nad podłogą bagażnika. To ma sens - może koledzy właśnie o takim rozwiązaniu myśleli Co do free-air, to masz całkowita rację, tak samo jak to, że głośnik dla którego całą obudowa ma być bagażnik nie zagra idealnie
Dodane:
widzę, że Kamil też widział to rozwiązanie :grin:
Dodane:
widzę, że Kamil też widział to rozwiązanie :grin:
#43
Napisano 28 stycznia 2007 - 20:05
To jest zupelnie inna sprawa i tego typu podejscie jest jak najbardziej
Zasugerowalem sie tym ze juz kilka razy widzialem jak ktos ladowal wlasnie w miejsce apteczki subwoofer i na tym konczyla sie praca montazowa.
Z tymi podwieszanymi boxami powinno tez sie robic gdy montuje sie glosniki w tylna polke, bo glosniki typu midbass tez powinny grac pod wyliczony litraz skrzynek. Kwestia podejscia do tematu.
Zasugerowalem sie tym ze juz kilka razy widzialem jak ktos ladowal wlasnie w miejsce apteczki subwoofer i na tym konczyla sie praca montazowa.
Z tymi podwieszanymi boxami powinno tez sie robic gdy montuje sie glosniki w tylna polke, bo glosniki typu midbass tez powinny grac pod wyliczony litraz skrzynek. Kwestia podejscia do tematu.
#44
Napisano 28 stycznia 2007 - 20:21
KAMILW124, na www.elektroda.pl w dziale audio byl gdzies link do strony w ktorej dobierales glosnik i wyliczalo ci litraz oraz wymiary pudla
#45
Napisano 28 stycznia 2007 - 20:47
Cytat
archaiczne artykuly
#46
Napisano 28 stycznia 2007 - 20:51
tak na prawde to chodzi o to zeby orientacyjnie wyliczyc litraz obudowy...po zmontowaniu wszystkiego dobiera sie dzwiek stosujac rozne wygluszenia, tunele itd... wiec mysle, ze stronka ta jest wystarczajaca
#47
Napisano 28 stycznia 2007 - 21:24
Borat, wygluszenie wybiera sie przed wyliczeniem litrazu, od niego zalezy tez litrarz, chyba ze mowisz o wygluszaniu calego bagaznika a nie skrzynki. Co ciekawe im grubsza gabka uzyta do wygluszenia tuby tym litraz sie zwieksza a nie zmniejsza
#48
Napisano 28 stycznia 2007 - 22:31
W jakim rozmiarze sa otwory??
Z tego co pamietam to te miejsca seryjne sa na wyokosci fotela, tak wiec pozostaje jedynie zaadoptowac te miejsca pod glosniki niskotonowe, bo zadne inne nie maja za bardzo sensu.
Z tego co pamietam to te miejsca seryjne sa na wyokosci fotela, tak wiec pozostaje jedynie zaadoptowac te miejsca pod glosniki niskotonowe, bo zadne inne nie maja za bardzo sensu.
#49
Napisano 02 lutego 2007 - 00:14
#50
Napisano 08 listopada 2007 - 17:54
wszystkie stronki z tego watku przegladnalem i sie sporo dowiedzialem ale mam inne pytanko o polke:) po pierwsze jak ja wymontowac?? te srubku od niej sa w jakis dziwnych miejscach?
czy z tym nie ma problemu?
i czy mozna ja podniesc lekko? bo nie chce wycinac tej blachy co jest pod polka
pomyslalem ze ja podniose i zaslonie (lub zaspawam) dziury w blasze bo jak przeczytalem caly bagaznik nie jest dobry jako pudlo do glosnikow:) chce w ta pulke wpakowac 2x120w 200mm(bas) i chyba jeszcze 2x60w 130mm sredniotonowe i wymienie tweetery z przodu
chyba ze wstawie te 130mm w przednie drzwi albo wogole sie bez nich obejde
nie wiem doradzcie cos
czy z tym nie ma problemu?
i czy mozna ja podniesc lekko? bo nie chce wycinac tej blachy co jest pod polka
pomyslalem ze ja podniose i zaslonie (lub zaspawam) dziury w blasze bo jak przeczytalem caly bagaznik nie jest dobry jako pudlo do glosnikow:) chce w ta pulke wpakowac 2x120w 200mm(bas) i chyba jeszcze 2x60w 130mm sredniotonowe i wymienie tweetery z przodu
chyba ze wstawie te 130mm w przednie drzwi albo wogole sie bez nich obejde
nie wiem doradzcie cos
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Głośniki przód w201 |
Car Audio, Multimedia, Nawigacje | WKD622 |
|
||
[w201/w124] Ogrzewanie tylnej szyby |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | wiilow |
|
||
Demontaż gumowej listwy tylnej szyby w124 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kristoff |
|
||
[W124] sprężyna w tylnej rolecie |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
S212 E200 CDI cieknie ciągle gdzie indziej... |
Mercedes C, E i CLK | Qba85 |
|
|