Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Sportline - Amortyzatory



43 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   vietrzyk


  • Postów: 754
  • Na forum od: 21 maj 2008
  • Miejscowość: Konin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 27 kwietnia 2010 - 12:24

f_zukowski napisał:

I amortyzacja tylu tez nie wydaje sie rewelacyjna.
To wiadome że jak wywalisz NIVO to jak byś z mercedesa zrobił malucha... :hmm:

f_zukowski napisał:

gdzie moglbym dostac przewod lewy tylny idacy z silownika do prawdopodobnie gruszki ?
W ASO na 100%, ostatnio były promocje 30% ceny wyjściowej więc okazja niebywała, nie wiem czy jeszcze jest

A tak w ogóle to co cię skłoniło żeby wymieniać, auto było za miękkie, za twarde czy co?



#12 Offline   f_zukowski


  • Postów: 7
  • Na forum od: 29 mar 2010
  • Miejscowość: Bielsk Podlaski

Napisano 27 kwietnia 2010 - 12:55

każda wieksza fala asfaltu na drodze , kazda dziura przy wiekszej predkosci i tył auta skakał jakby w ogole nie było amortyzacji tylko same sprezyny.
Moj bład , że nie zobaczyłem przed zamowieniem jakie sa to amortyzatory , a juz teraz raczej silowniki. Widziałem , że to wersja SportLine , że jest inne zawieszenie , ale , że jakis układ NIVO , cos na styl podnoszacego sie pneumatycznie Citroena ? Na to nigdy bym nie wpadł... Myśle , że jak znajde jakis dzien wolny to sprawdze te silowniki , które były , jeśli beda dobre , to zamówię gruszki i powrót do płyniecia Mercedesem. Choc temat NIVO nie jest mi jeszcze do końca znany.

#13 Offline   YuSuzuki


  • Postów: 121
  • Na forum od: 11 mar 2008
  • Miejscowość: Jaworzno
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Maluch

Napisano 22 marca 2011 - 13:43

Witam
Nie dawno zauważyłem, że z tylnich amortyzatorów zaczął wylewać się olej. Mam obniżone auto (nie sportline) na sprężynach Weitec (zielone) - siedzi mniej więcej tak nisko, że między kołem a nadkolem zmieści się dłoń włożona w poziomie. Teraz pytanie: jakie amortyzatory kupić?
1. Zwykłe do normalnej wersji (nie sporline).
2. Do wersji sportline (tylko czy będą pasowały).
Dziękuję za pomoc.

#14 Offline   inhalt


  • Postów: 58
  • Na forum od: 23 lut 2011
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 marca 2011 - 18:47

Pozwolę sobie na wcięcie w temat, bo czegoś tu nie rozumiem.
W jakim celu tak wiele osób obniża swoje zawieszenie w MB? Co nimi powoduje?
Ja jakoś nie mogę dostrzec absolutnie żadnych korzyści. Jeśli na gruntownym przeglądzie (jestem umówiony za tydzień) wyjdzie, że mam pękniętę sprężyną lub coś podobnego to wsadzę tam taką jak oryginalna. Prędzej bym nawet podwyższył odrobinkę na nasze polskie drogi niż obniżył.
Co może powodować człowiekiem, że robi takie dziwaczne rzeczy? Przecież fabryka potrafiła wyprodukować niższe samochody, a skoro tego nie zrobiła to chyba z jakiegoś powodu. Ja oczywiście powód znam - tak jak inny użytkownicy naszych dróg krajowo-gminnych.

Czy może nie mam pojęcia o samochodach i jest powód obniżania zawieszenia w kraju gdzie nie ma równych dróg ani miejsca na szybką jazdę?

#15 Offline   pawel20


  • Postów: 7
  • Na forum od: 13 mar 2011
  • Inne auto:tylko

Napisano 22 marca 2011 - 19:08

inhalt napisał:

W jakim celu tak wiele osób obniża swoje zawieszenie w MB? Co nimi powoduje?

Kolega zadał pytanie, i oczekuje normalnych odpowiedzi...
A nie filozofii na temat zawieszeń, i jaki on nie jest zły bo obniżył samochód..

Też nie lubie jeździć na seryjnym zawiasie..

Sprawiasz wrażenie, starszych ludzi z warsztatów jaka gleba to jest zła dla samochodu... :jump:

inhalt napisał:

Co może powodować człowiekiem, że robi takie dziwaczne rzeczy?
Wg mnie to Ty jesteś trochu dziwaczny...

YuSuzuki napisał:

siedzi mniej więcej tak nisko, że między kołem a nadkolem zmieści się dłoń włożona w poziomie.
Nisko jest jak nie możesz nic włożyć, a koło siedzi całkiem w nadkolu i widać tylko felgę, bo cała opona jest schowana...

Ach nie tylko kupie swoją gwiazde, to będę tu raczej nie miło widziany.. ehh

YuSuzuki napisał:

Teraz pytanie: jakie amortyzatory kupić?
Wydaje mnie się, że masz jakieś obniżenie o 4cm, także spokojnie mogą być od normalnej wersji.. Takie coś się dopuszczało, w moich poprzednich samochodach, jeżeli w MB jest inaczej, to przepraszam i proszę mnie poprawić...

Pozdrawiam :jump: :jump:

#16 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 22 marca 2011 - 19:16

pawel20 napisał:

Sprawiasz wrażenie, starszych ludzi z warsztatów jaka gleba to jest zła dla samochodu... :jump:
Są plusy, są i minusy -to chyba jasne dla każdego. Mam nadzieję, że spieranie się o upodobania i priorytety osobiste nie zaważy zbytnio na atmosferze w wątku :jump:
I proszę o trzymanie się zagadnień technicznych, zgodnych z tematem wątku i przeznaczeniem działu :jump:

#17 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 marca 2011 - 09:35

Mnie ciekawi inna sprawa: jaka jest różnica w prześwicie między wozem kompletnie standardowym, a fabrycznym Sportline? Inaczej mówiąc: na jak duże obniżenie pozwolił sobie producent?
Jeśli by ktoś tej granicy nie przekroczył i oprócz sprężyn, zmienił jeszcze amortyzatory, drążek przedniego stabilizatora i kąty zawieszenia, to bezpieczeństwo by na tym nie ucierpiało.

#18 Offline   xiądz


  • Postów: 262
  • Na forum od: 06 sty 2010
  • Miejscowość: Zielona Góra
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:opel zafira z18xe

Napisano 23 marca 2011 - 11:45

XM napisał:

Mnie ciekawi inna sprawa: jaka jest różnica w prześwicie między wozem kompletnie standardowym, a fabrycznym Sportline? Inaczej mówiąc: na jak duże obniżenie pozwolił sobie producent?
Jeśli by ktoś tej granicy nie przekroczył i oprócz sprężyn, zmienił jeszcze amortyzatory, drążek przedniego stabilizatora i kąty zawieszenia, to bezpieczeństwo by na tym nie ucierpiało.
Ok 20-30mm w zależności od modelu

#19 Offline   YuSuzuki


  • Postów: 121
  • Na forum od: 11 mar 2008
  • Miejscowość: Jaworzno
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Maluch

Napisano 24 marca 2011 - 11:41

Dziękuję wszystkim za pomoc. Doradzę, że niskie zawieszenie nie nadaję się głównie w podjazdach na krawężniki oraz w trakcie wycieczki (4 osoby i cały bagażnik zapakowany). Czy może mi jeszcze ktoś doradzić jakie amortyzatory wybrać? Czytając forum najlepsze są Bilstein i Sachs, ale na jakie się zdecydować? Czy jeździł ktoś na amortyzatorach obu tych firm i ma jakieś doświadczenia?

#20 Offline   michal93


  • Postów: 938
  • Na forum od: 04 mar 2011
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Audi A4 1.9 TDI

Napisano 24 marca 2011 - 12:35

Ja bym polecał Kayaby. Mam takie u siebie. Przednie mają rok (bart zmieniał) A na tyle były wymienione tylko jak bart kupił auto czyli około 4 lat temu i nadal tłumią rewelacyjnie. Na prawdę polecam.








Podobne tematy Zwiń