Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Sportline - Amortyzatory



43 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   molar


  • Postów: 79
  • Na forum od: 25 kwi 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Drugi Mercedes:124 2.0 m 102
  • Inne auto:subaru impreza sti

Napisano 30 grudnia 2008 - 13:43

Czy jest jakis sensowny zamiennik tego wynalazku , badz nie rujnujaca kieszeni metoda regeneracji -glownie mocowania dolnego? mam pecha i tylko ASO? Czy ktos walczyl z tym tematem, nie moge trafic nic w szukaczu, a nie chce robic strasznej rzezby i podmian- zalezy mi na zostawieniu tej wersji. Dzieki



#2 Offline   Mateusz


  • Postów: 1 142
  • Na forum od: 25 wrz 2007
  • Miejscowość: Olkusz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Suzuki SJ410

Napisano 30 grudnia 2008 - 13:58

Myślę, że możesz podpiąć się pod któryś z wątków ;-)
topics2/w124-nivo-sprawdzenie-regulacja-vt695.htm
topics2/w-124-zawieszenie-nivo-vt5911.htm
w124-uklad-nivo-vt2626.htm
w124-syczace-tylne-zawieszenie-nivo-vt2137.htm
topics2/nivo-nie-dziala-vt3257.htm
topics2/w124-nivo-amory-kombi-vt6517.htm

#3 Offline   molar


  • Postów: 79
  • Na forum od: 25 kwi 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Drugi Mercedes:124 2.0 m 102
  • Inne auto:subaru impreza sti

Napisano 30 grudnia 2008 - 14:30

Dzieki -te czytalem. sek w tym ze to sportline i magicy u ktorych lecze bolid twierdza ze tylko oryginal ( ma na dole 2 mocowania) Moze ktos ma tez taka wersje i przeszedl ta droge. Cena w ASO zaporowa.Robil ktos moze regeneracje?

#4 Offline   kristransmed


  • Postów: 636
  • Na forum od: 30 cze 2008
  • Miejscowość: Katowice
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ex-W124 250TD 1991r.

Napisano 31 grudnia 2008 - 14:10

Mało to anglików się u nas rozbiera...? szukaj używek i tyle, mi udało się dostać siłowniki w super stanie za 300zł/ 2 szt. :mrgreen:

#5 Offline   f_zukowski


  • Postów: 7
  • Na forum od: 29 mar 2010
  • Miejscowość: Bielsk Podlaski

Napisano 30 marca 2010 - 12:13

Witam !

Szukam i nie mogę nigdzie znaleźć a wiem , że jest różnica między zawieszeniem zwykłym a Sportline w amortyzatorach , więc kieruje tutaj moje pytanie.
Gdzie moe dostać i w jakiej cenie mniej wiecej (w IC pytałem i u mnie w sklepach motoryzacyjnych to mówią , że niedostępne , allegro również przeszukane) amortyzatory tył do 320CE Sportline z 93r.
Z góry dziękuje za pomoc.

#6 Offline   upsman


  • Postów: 168
  • Na forum od: 13 lip 2007
  • Miejscowość: Krośniewice
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 marca 2010 - 14:15

Najlepiej będzie (jeśli masz taką możliwość) obejrzeć te oryginalne co masz założone i poszukać numeru części OE i wtedy poszukać w katalogach internetowych (IC, Fota) i na bank się jakieś znajdą. Panowie w tych hurtowniach są niestety słabo doświadczeni w samodzielnym wyszukiwaniu części do niektórych modeli. Sam nieraz tego doświadczyłem.
Według mnie SACHS 106 878 to będzie dobry wybór. W mojej 201 pracują idealnie 2 rok a wedle numerów do Twojej też pasują.
Jakby co to próbuj też w Auto-Merc 'u. I nie idź po taniości- Sachs albo Bilstein to najlepszy wybór.

#7 Offline   xiądz


  • Postów: 262
  • Na forum od: 06 sty 2010
  • Miejscowość: Zielona Góra
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:opel zafira z18xe

Napisano 30 marca 2010 - 14:26

Numery części amortyzatorów sportline:

MB: Przód: 124-320-60-30 Tył: 124-320-23-31

Sachs: Przód: 115-070 Tył: 106-879

Bilstein: Przód: V36-4053 Tył:B36-1612

#8 Offline   f_zukowski


  • Postów: 7
  • Na forum od: 29 mar 2010
  • Miejscowość: Bielsk Podlaski

Napisano 26 kwietnia 2010 - 17:52

Witam ponownie.

Kupiłem w IC amortyzatory SACHSA 106-879. Przy rozebraniu okazało się , że mam olejowe ale z przewodem z jakiegos układu , który ma swój oddzielny zbiornik. Nie wiem , czy to dlatego by przy hamowaniu utwardzac amortyzatory czy pod wpływem obciazenia samochodu. Te amortyzatory 102 809 kosztuja po ok 1000zł/szt. A szczerze powiem , że nie chce wydawac 2000zł za same amortyzatory na tył.

I tu pojawia sie moje pytanie: czy moge zaslepic otwór na wyjscie do amora ? Czy ktos tak robił ? I czy to utwardzanie lub jego brak jest rzeczywiscie bardzo zauwazalne ?

z góry dziekuje za odpowiedzi.

#9 Offline   wojtass4


  • Postów: 111
  • Na forum od: 13 sie 2009
  • Miejscowość: Skarżysko-Kamienna

Napisano 26 kwietnia 2010 - 18:45

f_zukowski, z twojego opisu wynika że to nie amortyzator tylko siłownik NIVO, który swoją drogą bardzo rzadko ulega awarii. Na temat NIVO i jego naprawy znajdziesz bardzo wiele informacji na forum. ;-)

#10 Offline   f_zukowski


  • Postów: 7
  • Na forum od: 29 mar 2010
  • Miejscowość: Bielsk Podlaski

Napisano 26 kwietnia 2010 - 22:20

Przeczytalem temat o NIVO i zlapalem sie za glowe, ze mogłem wydać 700zl na cos co nie pasuje teoretycznie do mojego samochodu. Lecz skad moglem wiedziec , skoro pierwszy raz spotkalem sie z czyms takim... ech... Ale , ze potrzebuje auta założyłem narazie na zwykłych amortyzatorach (sportline) , zatykajac układ NIVO śrubą. Tył siedzi teraz tak , że nie ma możliwosci wsadzic reki w nadkole. I amortyzacja tylu tez nie wydaje sie rewelacyjna.

Gdy znajde wiecej czasu to sprawdze te siłowniki czy sa dobre (mam rachunek i gwarancje od poprzedniego wlasciciela, ze silowniki tylne byly zmieniane jakies 40000km temu , czyli raczej nie powinno z nimi nic sie stac ?), jesli tak pewnie problem lezal w gruszkach bo sam układ`z przodu spisuje sie b. dobrze. Czy po zalozeniu zwyklych amorow i zatkaniu ukladu z tylu auta uklad NIVO z przodu dalej bedzie dzialal jak nalezy ? I gdzie moglbym dostac przewod lewy tylny idacy z silownika do prawdopodobnie gruszki ? (przy odkrecaniu przez korozje obrocil sie i zlamal).








Podobne tematy Zwiń