Witam serdecznie.
W zasadzie odpowiedzi na swoje problemy znalazłem już na tym forum nie mniej jednak mam nadzieję ze nie zostanę pojechany za ten post. Moj mereces to 190 2.0D 75KM z 1991 roku. Ma przejechane(niby wg licznika) 360 tys km. Posiadam go od niedawna więc jeszcze nie zdążyłem go dobrze poznać. Silnik po dłuższym postoju np. noc lub kilka godzin zapala dosłownie na pół obrotu i odrazu chodzi równo i nie puści przy tym dymka. Natomiast jak się zagrzeje to silnik musi zrobić ze dwa obroty i też odrazu startuje równo i nie kopci. Ciśnienie na wskaźniku gdy silnik jest zimny utrzymuje się na max. Natomiast gdy złapie odpowiednią temp. to na wolnych obrotach ciśnienie jest minimalnie poniżej 2 natomiast podczas normalnej jazdy utrzymuje się na 3. Zauważyłem też ubytek w oleju ale być może jest on spowodowany kilkoma wyciekami z silnika. Mam też wrażenie że dość dużo pali... Wskazówka dość szybko opada. Dałem się przejechać kumplowi który miał już kilka mercedesów i ma jakieś porównanie i powiedział że mój zapie.... strasznie... ja też czuje że nieźle wyrywa do przodu mimo tak małej mocy i dość dużej masy. Jak myślicie mógł ktoś zwiększyć dawkę na pompie?? Tylko wydaje mi się ze przy zwiększonej dawce by kopcił a on ani grama nie puści nawet jak go długo przytrzymam na jakimś biegu. Mam tez jeszcze jeden problem związany z rezerwą mianowicie jak włączę zapłon to rezerwa świeci gdy zapale gaśnie(normalna sprawa) i ostatnio jechałem na pewniaka ze rezerwa zaświecie i się zdziwiłem gdy zabrakło ropy a kontrolka nawet nie mrugnęła. To też może mieć związek z niby dużym spalaniem? dodam jeszcze ze poruszam się po niewielkim miasteczku gdzie są dwie ulice na krzyż bez korków i dużych skrzyżowań staram się go nie piłować... Trochę się podłamałem bo kupiłem mietka z nadzieją na niskie spalanie i jestem trochę rozczarowany.
0
Problemy ze spalaniem. /mercedes 190 2.0D/
Rozpoczęty przez grzesiek_1986, kwi 03 2010 18:21
91 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 03 kwietnia 2010 - 18:21
#2
Napisano 03 kwietnia 2010 - 18:50
A na jakiej podstawie twierdzisz, że za dużo Ci pali? Najlepiej byłoby gdybyś zatankował pod sam koreczek, wyjeździł do rezerwy, spisał ilość przejechanych kilometrów i znowu zatankował. Według mnie jest to najdokładniejszy test na sprawdzenie spalania. Napisałeś, że mieszkasz w małej miejscowości - jeżeli są to Ustrzyki, które masz w podpisie, to weź też pod uwagę topografię terenu - to też może mieć wpływ na spalanie.
Edit:
Swoją drogą zazdroszczę Ci miejsca zamieszkania
Edit:
Swoją drogą zazdroszczę Ci miejsca zamieszkania
#3
Napisano 03 kwietnia 2010 - 20:22
grzesiek_1986 napisał:
Mam tez jeszcze jeden problem związany z rezerwą mianowicie jak włączę zapłon to rezerwa świeci gdy zapale gaśnie(normalna sprawa) i ostatnio jechałem na pewniaka ze rezerwa zaświecie i się zdziwiłem gdy zabrakło ropy a kontrolka nawet nie mrugnęła.
Wyczyść pływak, od strony bagażnika musisz go wykręcić, jest na forum dokładna instrukcja.
Co do ciśnienia normalna sprawa, że na zimnym jest 3 a potem mniej w końcu już trochę przejechał.
Mój na początku też palił sporo koło 10 nawet ale teraz średnia mi wychodzi koło 8 w cyklu mieszanym około 30% powiedzmy miasto więc w miarę jak na mój styl jazdy.
#4
Napisano 03 kwietnia 2010 - 20:58
grzesiek_1986 napisał:
Wskazówka dość szybko opada.
#5
Napisano 03 kwietnia 2010 - 21:38
vietrzyk napisał:
Bez przesady to nie 1,9 sdi w golfie żeby 5,5 litra palił Jak pali 8 w "normalnej" miasteczkowej jeździe to norma,
#6
Napisano 03 kwietnia 2010 - 22:03
grzesiek_1986 napisał:
to dlaczego znam osoby którym taki motor nie wziol nigdy więcej jak 7 choćby niewiadomo jak bo go katowali?
grzesiek_1986 napisał:
Posiadam go od niedawna więc jeszcze nie zdążyłem go dobrze poznać
#7
Napisano 03 kwietnia 2010 - 22:06
swampshark napisał:
wybrałem sie w Bieszczady
Hehe - kolega grzesiek_1986 też w Bieszczadach mieszka - może tam panuje jakieś zakrzywienie czasoprzestrzeni powodujące większe zużycie wachy
#8 Gość__
Napisano 03 kwietnia 2010 - 22:11
grzesiek_1986 napisał:
to dlaczego znam osoby którym taki motor nie wziol nigdy więcej jak 7 choćby niewiadomo jak bo go katowali?
A iść się wyspać.....
A serio to nie znasz takich osób jak piszesz -to są bzdury co wygadują. 7L/100km to spokojnie można z Audi 1.9 TDI wydusić.
#9
Napisano 03 kwietnia 2010 - 22:12
Mi w cyklu mieszanym w lato(opony 195/60/15) czyli nie małe jak na 190tke 2/3 z tego trasa i sposob wspomniany przez lukaszstas, czyli zatankowany pod korek, po 100 km tankowanie i weszło 4,7 litra, zrobiłem zdjecie, jeszcze ropa była wtedy tania czyli 100 km za 16 zł, wynik rewelacyjny nie do uwierzenia, w tym auto ma skrzynie 5 biegowa. Mysle kolego ze 2.0D trzeba nauczyc się jezdzc ekonomicznie, tym bardziej ze masz go krótko i tak naprawde nie przetestowałes ile Ci dokładnie pali. Kiedys myslalem ze jezdze ekonomicznie a i tak robiłem przepały, kwestia wyczucia sprzętu i unikanie wysokich obrotow.
#10
Napisano 03 kwietnia 2010 - 22:16
lukaszstas gdy jechałem tam w tych górach to tylko biegi 2, 3 i sporadycznie 4. Ja sie nie dziwię że tyle mu pali bo tam takie górzyska że ja jakbym tam mieszkał to co najmniej 300 turboD w automacie bym nabył bo co innego to katorga
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
WIS Mercedes |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kristoff |
|
||
Podpięty [w201/w124] Mercedes-Benz Service Library Index |
FAQ, HOW-TO, Tutorials, Manuals | szafa |
|
||
Podpięty [W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jakub95 |
|
||
Problemy z odpalaniem w124 300e na zimnym silniku |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | lukasz1986 |
|
||
Mercedes w201 Problem z odpalaniem na zimnym i kontrolką ABS |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gigachadman90 |
|