Skocz do zawartości




- - - - -

Problemy ze spalaniem. /mercedes 190 2.0D/


91 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   grzesiek_1986


  • Postów: 29
  • Na forum od: 01 kwi 2010
  • Miejscowość: Ustrzyki Dolne

Napisano 03 kwietnia 2010 - 18:21

Witam serdecznie.
W zasadzie odpowiedzi na swoje problemy znalazłem już na tym forum nie mniej jednak mam nadzieję ze nie zostanę pojechany za ten post. :wpysk: Moj mereces to 190 2.0D 75KM z 1991 roku. Ma przejechane(niby wg licznika) 360 tys km. Posiadam go od niedawna więc jeszcze nie zdążyłem go dobrze poznać. Silnik po dłuższym postoju np. noc lub kilka godzin zapala dosłownie na pół obrotu i odrazu chodzi równo i nie puści przy tym dymka. Natomiast jak się zagrzeje to silnik musi zrobić ze dwa obroty i też odrazu startuje równo i nie kopci. Ciśnienie na wskaźniku gdy silnik jest zimny utrzymuje się na max. Natomiast gdy złapie odpowiednią temp. to na wolnych obrotach ciśnienie jest minimalnie poniżej 2 natomiast podczas normalnej jazdy utrzymuje się na 3. Zauważyłem też ubytek w oleju ale być może jest on spowodowany kilkoma wyciekami z silnika. Mam też wrażenie że dość dużo pali... Wskazówka dość szybko opada. Dałem się przejechać kumplowi który miał już kilka mercedesów i ma jakieś porównanie i powiedział że mój zapie.... strasznie... ja też czuje że nieźle wyrywa do przodu mimo tak małej mocy i dość dużej masy. Jak myślicie mógł ktoś zwiększyć dawkę na pompie?? Tylko wydaje mi się ze przy zwiększonej dawce by kopcił a on ani grama nie puści nawet jak go długo przytrzymam na jakimś biegu. Mam tez jeszcze jeden problem związany z rezerwą mianowicie jak włączę zapłon to rezerwa świeci gdy zapale gaśnie(normalna sprawa) i ostatnio jechałem na pewniaka ze rezerwa zaświecie i się zdziwiłem gdy zabrakło ropy a kontrolka nawet nie mrugnęła. To też może mieć związek z niby dużym spalaniem? dodam jeszcze ze poruszam się po niewielkim miasteczku gdzie są dwie ulice na krzyż:czerwona: bez korków i dużych skrzyżowań staram się go nie piłować... Trochę się podłamałem bo kupiłem mietka z nadzieją na niskie spalanie i jestem trochę rozczarowany.



#2 Offline   lukaszstas


  • Postów: 2 039
  • Na forum od: 01 sie 2008
  • Miejscowość: Łódź/Wieluń
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Volvo S80

Napisano 03 kwietnia 2010 - 18:50

A na jakiej podstawie twierdzisz, że za dużo Ci pali? Najlepiej byłoby gdybyś zatankował pod sam koreczek, wyjeździł do rezerwy, spisał ilość przejechanych kilometrów i znowu zatankował. Według mnie jest to najdokładniejszy test na sprawdzenie spalania. Napisałeś, że mieszkasz w małej miejscowości - jeżeli są to Ustrzyki, które masz w podpisie, to weź też pod uwagę topografię terenu - to też może mieć wpływ na spalanie.

Edit:
Swoją drogą zazdroszczę Ci miejsca zamieszkania :czerwona:

#3 Offline   davmix


  • Postów: 2 456
  • Na forum od: 24 cze 2008
  • Miejscowość: Kalisz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E320 CDI

Napisano 03 kwietnia 2010 - 20:22

grzesiek_1986 napisał:

Mam tez jeszcze jeden problem związany z rezerwą mianowicie jak włączę zapłon to rezerwa świeci gdy zapale gaśnie(normalna sprawa) i ostatnio jechałem na pewniaka ze rezerwa zaświecie i się zdziwiłem gdy zabrakło ropy a kontrolka nawet nie mrugnęła.

Wyczyść pływak, od strony bagażnika musisz go wykręcić, jest na forum dokładna instrukcja.

Co do ciśnienia normalna sprawa, że na zimnym jest 3 a potem mniej w końcu już trochę przejechał.

Mój na początku też palił sporo koło 10 nawet ale teraz średnia mi wychodzi koło 8 w cyklu mieszanym około 30% powiedzmy miasto więc w miarę jak na mój styl jazdy.

#4 Offline   vietrzyk


  • Postów: 754
  • Na forum od: 21 maj 2008
  • Miejscowość: Konin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 03 kwietnia 2010 - 20:58

grzesiek_1986 napisał:

Wskazówka dość szybko opada.
Bez przesady to nie 1,9 sdi w golfie żeby 5,5 litra palił ;-) Jak pali 8 w "normalnej" miasteczkowej jeździe to norma, odpala ładnie, przyśpiesza dobrze to nie szukaj dziury w całym :pub:

#5 Offline   grzesiek_1986


  • Postów: 29
  • Na forum od: 01 kwi 2010
  • Miejscowość: Ustrzyki Dolne

Napisano 03 kwietnia 2010 - 21:38

vietrzyk napisał:

Bez przesady to nie 1,9 sdi w golfie żeby 5,5 litra palił Jak pali 8 w "normalnej" miasteczkowej jeździe to norma,
to dlaczego znam osoby którym taki motor nie wziol nigdy więcej jak 7 choćby niewiadomo jak bo go katowali? I to nie są jakieś bajki wyssane z palca tylko poparte dokładnym litrażowaniem wyniki. W jednym przypadku od starszego pana który jeździ mercedesami ze 30 lat.

#6 Offline   swampshark


  • Postów: 969
  • Na forum od: 19 cze 2008
  • Miejscowość: Biłgoraj
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Golf lll 1.8, Bora 2.0, V40

Napisano 03 kwietnia 2010 - 22:03

grzesiek_1986 napisał:

to dlaczego znam osoby którym taki motor nie wziol nigdy więcej jak 7 choćby niewiadomo jak bo go katowali?
ja znam takie którym przy normalnej jeździe niby pali 5 w cyklu mieszanym. Mi w mieszanym zje 7. Bywało tak że na trasie udało mi sie zejść poniżej 6. a jak raz wybrałem sie w Bieszczady na wakacje to mi wyszło na trasie 8.

grzesiek_1986 napisał:

Posiadam go od niedawna więc jeszcze nie zdążyłem go dobrze poznać
pojeździj jeszcze trochę i szczegółowo notuj spalanie. raz Ci wyjdzie 6/100 a raz może ci wyjść 10/100. Musisz to uśrednić

#7 Offline   lukaszstas


  • Postów: 2 039
  • Na forum od: 01 sie 2008
  • Miejscowość: Łódź/Wieluń
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Volvo S80

Napisano 03 kwietnia 2010 - 22:06

swampshark napisał:

wybrałem sie w Bieszczady

Hehe - kolega grzesiek_1986 też w Bieszczadach mieszka - może tam panuje jakieś zakrzywienie czasoprzestrzeni powodujące większe zużycie wachy :smiech2:

#8 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 03 kwietnia 2010 - 22:11

grzesiek_1986 napisał:

to dlaczego znam osoby którym taki motor nie wziol nigdy więcej jak 7 choćby niewiadomo jak bo go katowali?
Zapraszam z nimi do mnie -pojedziemy w miasto, albo nawet w trasę i jak nie zje więcej niż 7l/100 to dam Ci mojego :-P . Ja znam....eee -jeden przykład z wielu: Polonez zima po mieście 7L LPG/100km :pad: , czytałem o driftujących wściekle po mieście Mercedesach np.2.3, czy 2.6 biorących wówczas "dychę, ratunku -co zrobić, bo to strasznie dużo" :smiech2:
A iść się wyspać.....
A serio to nie znasz takich osób jak piszesz -to są bzdury co wygadują. 7L/100km to spokojnie można z Audi 1.9 TDI wydusić.

#9 Offline   Dziąbek


  • Postów: 102
  • Na forum od: 27 sty 2010
  • Miejscowość: Elbląg
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 3.2 SE + LPG
  • Trzeci Mercedes:W201 2.0D

Napisano 03 kwietnia 2010 - 22:12

Mi w cyklu mieszanym w lato(opony 195/60/15) czyli nie małe jak na 190tke 2/3 z tego trasa i sposob wspomniany przez lukaszstas, czyli zatankowany pod korek, po 100 km tankowanie i weszło 4,7 litra, zrobiłem zdjecie, jeszcze ropa była wtedy tania czyli 100 km za 16 zł, wynik rewelacyjny nie do uwierzenia, w tym auto ma skrzynie 5 biegowa. Mysle kolego ze 2.0D trzeba nauczyc się jezdzc ekonomicznie, tym bardziej ze masz go krótko i tak naprawde nie przetestowałes ile Ci dokładnie pali. Kiedys myslalem ze jezdze ekonomicznie a i tak robiłem przepały, kwestia wyczucia sprzętu i unikanie wysokich obrotow.

#10 Offline   swampshark


  • Postów: 969
  • Na forum od: 19 cze 2008
  • Miejscowość: Biłgoraj
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Golf lll 1.8, Bora 2.0, V40

Napisano 03 kwietnia 2010 - 22:16

lukaszstas gdy jechałem tam w tych górach to tylko biegi 2, 3 i sporadycznie 4. Ja sie nie dziwię że tyle mu pali bo tam takie górzyska że ja jakbym tam mieszkał to co najmniej 300 turboD w automacie bym nabył bo co innego to katorga








Podobne tematy Zwiń