Skocz do zawartości




- - - - -

Problemy ze spalaniem. /mercedes 190 2.0D/


91 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   lukaszstas


  • Postów: 2 039
  • Na forum od: 01 sie 2008
  • Miejscowość: Łódź/Wieluń
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Volvo S80

Napisano 10 kwietnia 2010 - 14:23

grzesiek_1986, po co tak cały układ zasialnia katować syfem z dna zbiornika? Zrobiłeś już test o którym pisałem kilka stron wcześniej?



#42 Offline   grzesiek_1986


  • Postów: 29
  • Na forum od: 01 kwi 2010
  • Miejscowość: Ustrzyki Dolne

Napisano 10 kwietnia 2010 - 14:57

lukaszstas napisał:

po co tak cały układ zasialnia katować syfem z dna zbiornika? Zrobiłeś już test o którym pisałem kilka stron wcześniej?
to był tylko jednorazowy test żeby sprawdzić ile dokładnie pali 300 szwagra... testu na swoim niestety jeszcze nie zrobiłem( brak funduszy) :czerwona: za tydzień zatankuje pod korek zrobię 100km i znowu doleje pod korek.

#43 Offline   Magson


  • Postów: 666
  • Na forum od: 17 cze 2008
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 kwietnia 2010 - 15:03

Po 100km nic nie wyjdzie, musisz przejechać przynajmniej 80% zbiornika i wtedy lać - i tak samo nie pod korek tylko do pierwszego strzału, ale nie wstawiasz pistoletu na maxa do środka bo tak to po 30 litrach strzela.

#44 Offline   lukaszstas


  • Postów: 2 039
  • Na forum od: 01 sie 2008
  • Miejscowość: Łódź/Wieluń
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Volvo S80

Napisano 10 kwietnia 2010 - 16:02

Magson napisał:

nie pod korek tylko do pierwszego strzału

A ja zawsze wlewam tak, żeby widzieć lustro paliwa przy uszczelce wlewu. Co do "strzelania" pistoletu - wydaje mi się, że każdy dystrybutor na każdej stacji jest troszeczke inaczej ustawiony i stąd będą brały się lekkie przekłamania ( chociaż będzie to pewnie "kilka setek" na cały bak, więc różnice znikome).

#45 Offline   grzesiek_1986


  • Postów: 29
  • Na forum od: 01 kwi 2010
  • Miejscowość: Ustrzyki Dolne

Napisano 21 kwietnia 2010 - 21:33

Witam ponownie. Po dokładnym przetestowaniu spalania wychodzi niestety 9-10 inaczej nie chce... o ile może wzrosnąć spalanie jeżeli zabity jest filtr powietrza??

#46 Offline   lolek2001


  • Postów: 109
  • Na forum od: 18 kwi 2008
  • Miejscowość: Warka
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 kwietnia 2010 - 21:51

Nie wiem Panowie co Wy robicie z tymi :( , ale ja mam 2.0D w automacie i cały czas spalanie utrzymuje się poziomie 6,6l / 100km.

#47 Offline   sneo1


  • Postów: 31
  • Na forum od: 01 lut 2010
  • Miejscowość: Kraków

Napisano 21 kwietnia 2010 - 22:44

To zalezy jak bardzo zabity. Wg mnie nie wiecej niz 0.7l. A to i tak pewnie wygorowana liczba.
Filtr powietrza kosztuje ponizej 20zl. Wiec jesli masz zabity to wymien. Nie zaszkodzi i nie kosztuje duzo. Jednak problemow z nadmiernym spalaniem nie spodziewal bym sie rozwiazac tym sposobem.....

#48 Offline   miqolaj


  • Postów: 654
  • Na forum od: 09 sie 2008
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 kwietnia 2010 - 22:49

oczywiscie ze tak!

#49 Offline   grzesiek_1986


  • Postów: 29
  • Na forum od: 01 kwi 2010
  • Miejscowość: Ustrzyki Dolne

Napisano 22 kwietnia 2010 - 08:13

miqolaj napisał:

oczywiscie ze tak!
możesz rozwinąć swoją myśl?? :E zdaje sobie sprawę ze zabity filtr powietrza może mieć wpływ na spalanie. Ale chciałem się dowiedzieć jakie wartości wchodzą w grę nawet w tych najbardziej ekstremalnych przypadkach? Aha i jeszcze wyczytałem że filtry paliwowe mogą mieć wpływ na wysokość spalanie ale dlaczego?? Tego nie potrafię sobie wytłumaczyć.

#50 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 22 kwietnia 2010 - 09:28

Cytat

rozmawiałem z posiadaczem w201 2.0d i mówił że w trasie do 6 zszedł. Sam bez problemu zszedłem do takiego wyniku
Hmm, mój /spory/ kombiak z silnikiem 2.5D wciąga mi w cyklu mieszanym ~8.0, a we wrześniu, podczas urlopu na roztoczu, osiągnąłem średnio 6.85, przy czym wcale się nie starałem :shock: To są naprawdę ekonomiczne auta :/ Przy 2.0D oczywiście wydawać by się mogło, że mniej garów - mniejsze spalanie. Ale jeśli się jeździ tempem rowerowym ;) Jak się chce osiągnąć jaką-taką dynamikę, to już nie koniecznie to spalanie musi być niskie (a nawet i niższe, niż w przypadku 2.5D), gdyż trzeba motor ostro kręcić :E
Ostatnio notuję większe spalanie, bo postanowiłem trochę pokręcić swojego (po rundce w kolegi S124 300 Turbodiesel, którego gościu kręcił do 5000RPM) :mrgreen: A na poważnie - nie dogrzewa mi się (do wymiany zapewne termostat). Czy temperatura w Twoim aucie, grzesiek_1986, jest właściwa po rozgrzaniu, tzn. ~86* :?: :smiech2:

grzesiek_1986 napisał:

zaleje kiedyś pod sam korek zrobię 100 i znowu zaleje do pełna i będzie wiadomo dokładnie
Nie będzie :!: Wyjeździj do rezerwy, zalej do pełna i wtedy licz :)

sccooby napisał:

no ja Chorwacja głównie autostradami, góry jak cholera tam, prędkość nominalna 120, dochodziła do 140 - 150 przed dużymi górkami ale to sporadycznie:) sumarycznie coś ok. 2500 km i średnia mi wyszła 5.4 litra
Ale to pewnie w przeważającej większości na tym chorwackim paliwie, nie :?: ;) Jakość naszego rodzimego ON też niestety trzeba brać pod uwagę, przy notowaniu spalania :pad:








Podobne tematy Zwiń