Skocz do zawartości




- - - - -

[w124/w201] Diesel - Tłumik/amortyzator napinacza paska klinowego - wymiana



21 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   superbzorr


  • Postów: 97
  • Na forum od: 10 wrz 2007
  • Miejscowość: Wrocław

Napisano 10 września 2007 - 19:43

Witam!
Przeglądałem forum i widziałem super zdjęcia z wymiany filtra wspomagania..

Mam pytanie czy ktoś mógłby mi udzielić rady (lub gdzie szukać na forum..) jak zabrać się za wymianę amortyzatora napinacza paska wieloklinowego...?
Dziękuję!

Acha bedę robił to po raz pierwszy, jeśli można to krok po kroku w opisie...



#2 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 10 września 2007 - 20:34

superbzorr napisał:

jak zabrać się za wymianę amortyzatora napinacza paska wieloklinowego...?

Jak masz trochę smykałki to dasz radę bez instrukcji.

#3 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 września 2007 - 23:35

Tak napisalem wyzej PROSZE UZYWAC OPCJI "SZUKAJ" :)

Nawet w FAQ jest opis wymiany napinacza. Sam amortyzator to "pestka".

#4 Offline   superbzorr


  • Postów: 97
  • Na forum od: 10 wrz 2007
  • Miejscowość: Wrocław

Napisano 11 września 2007 - 13:46

Super Bardzo dziękuję!

#5 Offline   Kuba 68


  • Postów: 34
  • Na forum od: 08 wrz 2007
  • Miejscowość: Zabrze

Napisano 11 września 2007 - 20:51

Ten amortyzator jest na 2 śrubach 13 i chyba 11 po odkręceniu bez problemu wychodzi. Nie rób tego jak masz ciepły silnik bo śruby są gorące.

#6 Offline   maciek-osa


  • Postów: 19
  • Na forum od: 13 lip 2007
  • Miejscowość: Kwidzyn

Napisano 12 września 2007 - 18:25

podlacze sie troszke do tematu :-) potrzebuje informacje na temat dolnego mocowania tego amortyzatora (aluminiowa odkuwka) czy w 2.0D i W 2.5 D jest taka sama czy się czymś różnią bo w mojej jakis palan...t rozwiercił tuleje i wsadzil większą śrube :-(

MOD: Ortografia

#7 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 12 września 2007 - 21:39

maciek-osa napisał:

podlacze sie troszke do tematu :-) potrzebuje informacje na temat dolnego mocowania tego amortyzatora [/color]

Amo jest ten sam, więc wnioski nasuwają się też same...
A śrubę wstawił z większa średnicą aby zniwelować luzy/drgania zresztą na krótko :czujnik:

#8 Offline   dudziako


  • Postów: 155
  • Na forum od: 16 mar 2008
  • Miejscowość: Aleksandrów Łódzki

Napisano 29 listopada 2008 - 07:00

prosze o pomoc jakiej firmy kupic amortyzatorek(zamiennik)Slyszalem ze sa jakies po 80zl i to sa jedyne dobre.

#9 Offline   kubotek


  • Postów: 226
  • Na forum od: 18 gru 2007
  • Miejscowość: WWA
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 listopada 2008 - 08:05

Ja jak wymieniałem amortyzatorek to odrazu wymieniłem koło alternatora, zawsze ten osprzęt będzie inaczej chodził.

Amor FEBI

ROLKA INA

#10 Offline   pucyfer


  • Postów: 88
  • Na forum od: 30 gru 2012
  • Miejscowość: Posen
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 listopada 2015 - 12:45

Wiem, że w FAQ jest mniej więcej krok po kroku (szkoda, że zdjęcia wygasły :mrgreen:) jak to wymienić ale mam parę pytań. Co do osłony wiatraka, wszystko ok, zdjąłem spinki ale jak ją wyjąć? Mi blokują z każdej strony ramienie wiatraka. Co do samego amortyzatora, nie da się go odkręcić bez zdejmowania paska i luzowania rolki napinacza? Szczerze mówiąc u mnie to denko jest tak zaśniedziałe, że nie mogę go podważyć, a boję się na siłę, że siła wyrzutu złamie mi ramię wiatraka (może niesłusznie :hmm:). Ostatnie pytanie, dolna śruba tego tłumika jaki ma wymiar? Bo chwytałem 15, 13 i one za duże. Łopatologicznie można iść w dół czyli 12, 11 itd. Ale może ktoś wie dokładnie?
Jeśli wg was temat nie pasuje tutaj to proszę o przeniesienie w odpowiednie dla Was miejsce.

Użytkownik pucyfer edytował ten post 10 listopada 2015 - 12:49









Podobne tematy Zwiń