Skocz do zawartości




- - - - -

[w124/w201] Diesel - Tłumik/amortyzator napinacza paska klinowego - wymiana



21 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 10 listopada 2015 - 13:37

Wyświetl postUżytkownik pucyfer dnia 10 listopada 2015 - 12:45 napisał

Co do osłony wiatraka, wszystko ok, zdjąłem spinki ale jak ją wyjąć?

Musisz odkręcić wiatrak jeśli chcesz zdjąć osłonę.



#12 Offline   biszkopt


  • Postów: 887
  • Na forum od: 27 wrz 2013
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:124 300 CE-24

Napisano 10 listopada 2015 - 14:40

Wyświetl postUżytkownik pucyfer dnia 10 listopada 2015 - 12:45 napisał

Bo chwytałem 15, 13 i one za duże. Łopatologicznie można iść w dół czyli 12, 11 itd. Ale może ktoś wie dokładnie?

Jak dobrze pamiętam to 12, ale lepiej zabierz z domu komplet kluczy.

Wyświetl postUżytkownik pucyfer dnia 10 listopada 2015 - 12:45 napisał

Szczerze mówiąc u mnie to denko jest tak zaśniedziałe, że nie mogę go podważyć, a boję się na siłę, że siła wyrzutu złamie mi ramię wiatraka

Jakie denko ? Bo nie kojarzę.

Może zdjęcie coś Ci pomoże.

Dołączona grafika

Ja wywaliłem chłodnicę i wentylator, ale tam było więcej rzeczy do wymiany.

#13 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 listopada 2015 - 15:13

Wyświetl postUżytkownik biszkopt dnia 10 listopada 2015 - 14:40 napisał

Jakie denko ? Bo nie kojarzę.
Po focie widać, że brakuje zaślepki na kiwaczce. U mnie było plastikowe.

Dołączona grafika

#14 Offline   Bogdan 190


  • Postów: 1 091
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Napisano 10 listopada 2015 - 19:37

I warto dać tą zaślepke nie leci brud itp. a koszt 2zł jak pamiętam, na zapas wziołem jak taka cena ale trzyma się dobrze i nie wypadła już ponad rok... a paska nie musisz ściągać

Użytkownik Bogdan 190 edytował ten post 10 listopada 2015 - 19:37


#15 Offline   pucyfer


  • Postów: 88
  • Na forum od: 30 gru 2012
  • Miejscowość: Posen
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 listopada 2015 - 20:32

Ok, to rozmiar śrub już mam pod kontrolą :D A jakbym odkręcił po prostu amortyzator z obu śrub i zamienił na nowy bez rozkręcania czegokolwiek innego? Dałoby radę? :>

Użytkownik pucyfer edytował ten post 10 listopada 2015 - 20:33


#16 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 10 listopada 2015 - 20:54

Wyświetl postUżytkownik pucyfer dnia 10 listopada 2015 - 20:32 napisał

A jakbym odkręcił po prostu amortyzator z obu śrub i zamienił na nowy bez rozkręcania czegokolwiek innego?

Wg. mnie dało by radę, jak się zmieścisz.

#17 Offline   Bogdan 190


  • Postów: 1 091
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Napisano 10 listopada 2015 - 21:00

Powinien się wyrobić, tylko załóż dobrze ;)

#18 Gość_Rafał 1972_


  • Na forum od: --

Napisano 11 listopada 2015 - 04:17

Dasz radę zmienić bez wyciągania czegokolwiek. Musisz tylko pomęczyć się z dolną śrubą, która jak widać nawet na zdjęciu powyżej ma zintegrowaną podkładkę. Przy wyciąganiu podkładka będzie haczyć o Visco i trzeba z czuciem podważyć śrubę aby wyszła pod lekkim skosem. Jak będziesz wkładał ponownie to możesz zeszlifować podkładkę z jednej strony wtedy wejdzie bez kombinowania. Ja tak zrobiłem u siebie.

Użytkownik Rafał 1972 edytował ten post 11 listopada 2015 - 04:19


#19 Offline   pucyfer


  • Postów: 88
  • Na forum od: 30 gru 2012
  • Miejscowość: Posen
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 listopada 2015 - 16:37

Dało radę. Tak jak pisaliście, był problem z dolną śrubą ale jakoś to w końcu wyciągnąłem :D Teraz ładnie cyka dizelek bez zbędnych dźwięków. Dzięki za merytoryczne wsparcie.

#20 Offline   przemofight


  • Postów: 8
  • Na forum od: 12 mar 2014
  • Miejscowość: bydgoszcz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 lutego 2016 - 19:08

Panowie,wielka prośba o pomoc. Również mam problem z dolną śrubą mocującą amortyzator. Wydaje się być zbyt długa i stopuje się na tej rolce paska. Ta rolka jest na czterech śrubach ( gwiazdki ), których nie mogę odkręcić. Poproszę o radę jak to wykonać. Nadmieniam, że wykręciłem już wiatraki na tej rolce co wiatrak są te cztery śruby...








Podobne tematy Zwiń