Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[w124/w201] Diesel - Tłumik/amortyzator napinacza paska klinowego - wymiana



21 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   superbzorr


  • Postów: 97
  • Na forum od: 10 wrz 2007
  • Miejscowość: Wrocław

Napisano 10 wrzesień 2007 - 19:43

Witam!
Przeglądałem forum i widziałem super zdjęcia z wymiany filtra wspomagania..

Mam pytanie czy ktoś mógłby mi udzielić rady (lub gdzie szukać na forum..) jak zabrać się za wymianę amortyzatora napinacza paska wieloklinowego...?
Dziękuję!

Acha bedę robił to po raz pierwszy, jeśli można to krok po kroku w opisie...

#2 Offline   Rob


  • Postów: 5137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 10 wrzesień 2007 - 20:34

superbzorr napisał:

jak zabrać się za wymianę amortyzatora napinacza paska wieloklinowego...?

Jak masz trochę smykałki to dasz radę bez instrukcji.

#3 Offline   Charlie9


  • Postów: 7791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 wrzesień 2007 - 23:35

Tak napisalem wyzej PROSZE UZYWAC OPCJI "SZUKAJ" :)

Nawet w FAQ jest opis wymiany napinacza. Sam amortyzator to "pestka".

#4 Offline   superbzorr


  • Postów: 97
  • Na forum od: 10 wrz 2007
  • Miejscowość: Wrocław

Napisano 11 wrzesień 2007 - 13:46

Super Bardzo dziękuję!

#5 Offline   Kuba 68


  • Postów: 34
  • Na forum od: 08 wrz 2007
  • Miejscowość: Zabrze

Napisano 11 wrzesień 2007 - 20:51

Ten amortyzator jest na 2 śrubach 13 i chyba 11 po odkręceniu bez problemu wychodzi. Nie rób tego jak masz ciepły silnik bo śruby są gorące.

#6 Offline   maciek-osa


  • Postów: 19
  • Na forum od: 13 lip 2007
  • Miejscowość: Kwidzyn

Napisano 12 wrzesień 2007 - 18:25

podlacze sie troszke do tematu :-) potrzebuje informacje na temat dolnego mocowania tego amortyzatora (aluminiowa odkuwka) czy w 2.0D i W 2.5 D jest taka sama czy się czymś różnią bo w mojej jakis palan...t rozwiercił tuleje i wsadzil większą śrube :-(

MOD: Ortografia

#7 Offline   Rob


  • Postów: 5137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 12 wrzesień 2007 - 21:39

maciek-osa napisał:

podlacze sie troszke do tematu :-) potrzebuje informacje na temat dolnego mocowania tego amortyzatora [/color]

Amo jest ten sam, więc wnioski nasuwają się też same...
A śrubę wstawił z większa średnicą aby zniwelować luzy/drgania zresztą na krótko :czujnik:

#8 Offline   dudziako


  • Postów: 155
  • Na forum od: 16 mar 2008
  • Miejscowość: Aleksandrów Łódzki

Napisano 29 listopad 2008 - 07:00

prosze o pomoc jakiej firmy kupic amortyzatorek(zamiennik)Slyszalem ze sa jakies po 80zl i to sa jedyne dobre.

#9 Offline   kubotek


  • Postów: 226
  • Na forum od: 18 gru 2007
  • Miejscowość: Siedlce

Napisano 29 listopad 2008 - 08:05

Ja jak wymieniałem amortyzatorek to odrazu wymieniłem koło alternatora, zawsze ten osprzęt będzie inaczej chodził.

Amor FEBI

ROLKA INA

#10 Offline   pucyfer


  • Postów: 75
  • Na forum od: 30 gru 2012
  • Miejscowość: Posen
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 listopad 2015 - 12:45

Wiem, że w FAQ jest mniej więcej krok po kroku (szkoda, że zdjęcia wygasły :mrgreen:) jak to wymienić ale mam parę pytań. Co do osłony wiatraka, wszystko ok, zdjąłem spinki ale jak ją wyjąć? Mi blokują z każdej strony ramienie wiatraka. Co do samego amortyzatora, nie da się go odkręcić bez zdejmowania paska i luzowania rolki napinacza? Szczerze mówiąc u mnie to denko jest tak zaśniedziałe, że nie mogę go podważyć, a boję się na siłę, że siła wyrzutu złamie mi ramię wiatraka (może niesłusznie :hmm:). Ostatnie pytanie, dolna śruba tego tłumika jaki ma wymiar? Bo chwytałem 15, 13 i one za duże. Łopatologicznie można iść w dół czyli 12, 11 itd. Ale może ktoś wie dokładnie?
Jeśli wg was temat nie pasuje tutaj to proszę o przeniesienie w odpowiednie dla Was miejsce.

Użytkownik pucyfer edytował ten post 10 listopad 2015 - 12:49


#11 Offline   markslew


  • Postów: 2133
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 10 listopad 2015 - 13:37

Wyświetl postUżytkownik pucyfer dnia 10 listopad 2015 - 12:45 napisał

Co do osłony wiatraka, wszystko ok, zdjąłem spinki ale jak ją wyjąć?

Musisz odkręcić wiatrak jeśli chcesz zdjąć osłonę.

#12 Offline   biszkopt


  • Postów: 793
  • Na forum od: 27 wrz 2013
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:124 300 CE-24

Napisano 10 listopad 2015 - 14:40

Wyświetl postUżytkownik pucyfer dnia 10 listopad 2015 - 12:45 napisał

Bo chwytałem 15, 13 i one za duże. Łopatologicznie można iść w dół czyli 12, 11 itd. Ale może ktoś wie dokładnie?

Jak dobrze pamiętam to 12, ale lepiej zabierz z domu komplet kluczy.

Wyświetl postUżytkownik pucyfer dnia 10 listopad 2015 - 12:45 napisał

Szczerze mówiąc u mnie to denko jest tak zaśniedziałe, że nie mogę go podważyć, a boję się na siłę, że siła wyrzutu złamie mi ramię wiatraka

Jakie denko ? Bo nie kojarzę.

Może zdjęcie coś Ci pomoże.

Dołączona grafika

Ja wywaliłem chłodnicę i wentylator, ale tam było więcej rzeczy do wymiany.

#13 Offline   w0jta5


  • Postów: 3785
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 listopad 2015 - 15:13

Wyświetl postUżytkownik biszkopt dnia 10 listopad 2015 - 14:40 napisał

Jakie denko ? Bo nie kojarzę.
Po focie widać, że brakuje zaślepki na kiwaczce. U mnie było plastikowe.

Dołączona grafika

#14 Offline   Bogdan 190


  • Postów: 783
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Fiat Stilo 1.9 JTD

Napisano 10 listopad 2015 - 19:37

I warto dać tą zaślepke nie leci brud itp. a koszt 2zł jak pamiętam, na zapas wziołem jak taka cena ale trzyma się dobrze i nie wypadła już ponad rok... a paska nie musisz ściągać

Użytkownik Bogdan 190 edytował ten post 10 listopad 2015 - 19:37


#15 Offline   pucyfer


  • Postów: 75
  • Na forum od: 30 gru 2012
  • Miejscowość: Posen
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 listopad 2015 - 20:32

Ok, to rozmiar śrub już mam pod kontrolą :D A jakbym odkręcił po prostu amortyzator z obu śrub i zamienił na nowy bez rozkręcania czegokolwiek innego? Dałoby radę? :>

Użytkownik pucyfer edytował ten post 10 listopad 2015 - 20:33


#16 Offline   markslew


  • Postów: 2133
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 10 listopad 2015 - 20:54

Wyświetl postUżytkownik pucyfer dnia 10 listopad 2015 - 20:32 napisał

A jakbym odkręcił po prostu amortyzator z obu śrub i zamienił na nowy bez rozkręcania czegokolwiek innego?

Wg. mnie dało by radę, jak się zmieścisz.

#17 Offline   Bogdan 190


  • Postów: 783
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Fiat Stilo 1.9 JTD

Napisano 10 listopad 2015 - 21:00

Powinien się wyrobić, tylko załóż dobrze ;)

#18 Offline   Rafał 1972


  • Postów: 171
  • Na forum od: 28 gru 2013
  • Miejscowość: Żagań
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Corsa 1.2 Twinport 2005

Napisano 11 listopad 2015 - 04:17

Dasz radę zmienić bez wyciągania czegokolwiek. Musisz tylko pomęczyć się z dolną śrubą, która jak widać nawet na zdjęciu powyżej ma zintegrowaną podkładkę. Przy wyciąganiu podkładka będzie haczyć o Visco i trzeba z czuciem podważyć śrubę aby wyszła pod lekkim skosem. Jak będziesz wkładał ponownie to możesz zeszlifować podkładkę z jednej strony wtedy wejdzie bez kombinowania. Ja tak zrobiłem u siebie.

Użytkownik Rafał 1972 edytował ten post 11 listopad 2015 - 04:19


#19 Offline   pucyfer


  • Postów: 75
  • Na forum od: 30 gru 2012
  • Miejscowość: Posen
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 listopad 2015 - 16:37

Dało radę. Tak jak pisaliście, był problem z dolną śrubą ale jakoś to w końcu wyciągnąłem :D Teraz ładnie cyka dizelek bez zbędnych dźwięków. Dzięki za merytoryczne wsparcie.

#20 Offline   przemofight


  • Postów: 8
  • Na forum od: 12 mar 2014
  • Miejscowość: bydgoszcz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 luty 2016 - 19:08

Panowie,wielka prośba o pomoc. Również mam problem z dolną śrubą mocującą amortyzator. Wydaje się być zbyt długa i stopuje się na tej rolce paska. Ta rolka jest na czterech śrubach ( gwiazdki ), których nie mogę odkręcić. Poproszę o radę jak to wykonać. Nadmieniam, że wykręciłem już wiatraki na tej rolce co wiatrak są te cztery śruby...