Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] Wycieraczka - 3-bieg nie dziala


19 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 16 września 2007 - 21:14

romek napisał:

witam
sprawdziłem jeszcze raz w opisie do schematu elektrycznego 200d i przyznaję rację kolegom/.

:hmm: po to tu jesteśmy aby sobie pomagać



#12 Offline   jjanicki


  • Postów: 491
  • Na forum od: 06 lut 2007
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 17 września 2007 - 07:30

romek napisał:

przyznaję rację kolegom/. przekaźnik zespolony ma układy do sterowania wycieraczką, kierunkowskazami i ogrzewaniem tylnej szyby,
:hmm:
Dalej stawiam na przełącznik pod kierownicą :hmm:

#13 Offline   Hugo-D


  • Postów: 51
  • Na forum od: 19 paź 2007
  • Miejscowość: Kraków

Napisano 28 listopada 2007 - 20:02

Panowie a ja mam jeszcze inne objawy otóż u mnie wycieraczka chodzi na 3 biegu dobrze ale na 1 i 2 czasami nie chodzi a czasami się zatrzymuje i znowu chodzi...Czy to może być niesprawny silnik czu układ trzeba nasmarować?
Powiedzcie mi dokładnie jak rozebrać ten przełącznik na kierownicy?

#14 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 28 listopada 2007 - 20:56

Hugo-D napisał:

Powiedzcie mi dokładnie jak rozebrać ten przełącznik na kierownicy?

Przełącznik zostaw a spokoju, ramię na początek przesmaruj.

MOD: Prosze oszczedniej cytowac :star:.

#15 Offline   jjanicki


  • Postów: 491
  • Na forum od: 06 lut 2007
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 03 grudnia 2007 - 04:37

Cytat

Powiedzcie mi dokładnie jak rozebrać ten przełącznik na kierownicy?
Zdejmujesz kapselek z końca dźwigni (ten ze strzałkami góra-dół, o ile masz jeszcze nie wytarte). Podważasz delikatnie nożem z dwóch przeciwnych stron i pod nim zobaczysz styk spryskiwacza ze sprężynką. Po zdjęciu tego styku (rozchylić prowadniczki) zobaczysz styki wycieraczki. Po ich wyglądzie będzie widać czy się nie przysmażyły. Wtedy trzeba poczyścić. Wszystkie styki muszą być na tym samym poziomie (od przysmażenia potrafią sie przemieścić w rozgrzanym, półpłynnym plastiku), inaczej nie będą prawidłowo łączyć.

#16 Offline   bartekpekin


  • Postów: 66
  • Na forum od: 19 sie 2013
  • Miejscowość: rybnik
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 10 lutego 2016 - 18:23

Witam umnie problem tego typu ze niema różnicy miedzy 2 a 3 biegiem, szybkosc pracy na 3 biegu taka sama jak na 2 gdzie szukać usterki przy rezystorze pod maską? Czy przy przelaczniku

#17 Offline   biszkopt


  • Postów: 887
  • Na forum od: 27 wrz 2013
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:124 300 CE-24

Napisano 10 lutego 2016 - 18:49

Rezystor pod maską jest od dmuchawy. Poszukaj problemu przy samym silniku wycieraczki. Ma osobne przewody zasilające dla każdej prędkości HI, LO sterowane przełącznikiem.

Użytkownik biszkopt edytował ten post 10 lutego 2016 - 18:51


#18 Offline   Baleronik


  • Postów: 2
  • Na forum od: 03 gru 2016
  • Miejscowość: Zamość
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 03 grudnia 2016 - 18:39

Cześć! Miałem popalony przełącznik zespolony (dokładnie styki 2. i 3. biegu w samej manetce). Wymieniłem na nowy, ale nadal nie działa bieg 3. Po przełączeniu z 2. na 3. wycieraczka zatrzymuje się natychmiast. Miał ktoś coś takiego? I od razu zapytam, czy wie ktoś z Was, do czego służy to dodatkowe złącze (1 pin) w wiązce przełącznika? Mam tę wersję 15 pinową (14 w kostce i 1 luźny). Z góry dzięki za odpowiedź.

#19 Offline   Kubaat3lover


  • Postów: 545
  • Na forum od: 02 gru 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 lutego 2018 - 23:40

Kuba, mam podobny problem. Jak to rozwiązales?


pozdr

#20 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 lutego 2018 - 21:18

Najpierw trzeba sprawdzić napięcie w kostce zasilającej silniczek. To podstawa do dalszej diagnostyki.








Podobne tematy Zwiń