Co najczęściej boli te jednostki?
jakie są najczęstsze usterki? i czy często one występują?
jak wypadają w porównaniu z M103?
Na co zwracać trzeba szczególną uwagę?
i inne ważne informacje(LPG, spalanie, dynamika, kultura pracy itp.)
chodzi mi szczególnie o jednostkę o pojemności 2.8
Szukałem ale nic konkretnego znalazłem...
Pozdrawiam.
1
[m104] Informacje
Rozpoczęty przez zabamix, kwi 18 2010 19:06
14 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 18 kwietnia 2010 - 19:06
#2
Napisano 18 kwietnia 2010 - 19:43
od prawie 2lat jezdze M104.992 3,2l (praktycznie to samo co 2,8) i zlego slowa powiedziec nie moge o tej jednostce. spalanie jest na przyzwoitym poziomie, moc i moment znacznie lepsze niz w M103, dynamika i kultura pracy rowniez super. dodatkowo pelna elektronika ktora mozna latwo diagnozowac.
najwieksza bolaczka tych motorow jest wiazka elektryczna, u mnie na szczescie jest super, ale jak sie czyta to ludzie maja problem... moj przyjaciel ma 2,8 i tez musial poprawiac wiazke bo byly cyrki.
kolejnym slabym punktem jest przeplywka - ale po takich przebiegach to w zasadzie nic dziwnego ze czas ja wymienic.
spalanie LPG to od 12-13litorw do max 19w miescie. niektorzy mowia ze w trasie pali im ok 11 mi zdarzylo sie to raz i nie mam zamiaru tego powtarzac:) oczywiscie silniki pieknie chodza na LPG i nie ma z tym zadnych problemow.
eksplatacja jest tania, a obsluga prosta, jedynie warto miec lepszy klucz do filtrow bo dostep jest kiepski.
z bolaczek to czesto sie zdarzaja wycieki z pod dekla rozrzadu oraz z pod glowicy w okolicach 6gara.
najwieksza bolaczka tych motorow jest wiazka elektryczna, u mnie na szczescie jest super, ale jak sie czyta to ludzie maja problem... moj przyjaciel ma 2,8 i tez musial poprawiac wiazke bo byly cyrki.
kolejnym slabym punktem jest przeplywka - ale po takich przebiegach to w zasadzie nic dziwnego ze czas ja wymienic.
spalanie LPG to od 12-13litorw do max 19w miescie. niektorzy mowia ze w trasie pali im ok 11 mi zdarzylo sie to raz i nie mam zamiaru tego powtarzac:) oczywiscie silniki pieknie chodza na LPG i nie ma z tym zadnych problemow.
eksplatacja jest tania, a obsluga prosta, jedynie warto miec lepszy klucz do filtrow bo dostep jest kiepski.
z bolaczek to czesto sie zdarzaja wycieki z pod dekla rozrzadu oraz z pod glowicy w okolicach 6gara.
#3
Napisano 18 kwietnia 2010 - 21:09
miqolaj, i o taką wypowiedź mi chodziło
a jak spalanie na Pb??
i ile mniej więcej koszt naprawy wiązki?
a jak spalanie na Pb??
i ile mniej więcej koszt naprawy wiązki?
#4
Napisano 19 kwietnia 2010 - 14:46
Cytat
i ile mniej więcej koszt naprawy wiązki?
robia takie rzeczy za 400-600 zł jeśli się nie chcesz do tego dotykać samemu
Cytat
a jak spalanie na Pb??
przy normalnej jeździe w mieście wychodzi jakieś 14-15 litrów, wiadomo, troszke przyciśniesz i już jest inaczej, ten silnik jeśli chodzi o spalanie jest niesamowicie wyczulony na operowanie pedałem gazu i jeśli ktoś csie chce przemiescic czasem z punktu A do B tanszym kosztem to da się zrobic, niestety w tym aucie az chce sie powciskac i posluchac mruczka :mrgreen: kick down tez czasem miło poczuc więc niestety silnik ten nie zacheca do ekonomii ja ostatnio na 38 l LPG zrobiłem w trasie 300 km (nie oszczędzałem, prędkości rzędu 200/h też były).
Jeśłi chodzi o obudowę rozrządu to prawda, że często się poci, ale większość ludzi zaleca pozostawienie stanu takim jaki jest, bo znam przypadki rozgrzebania i pogorszenia sytuacji, bo ktos nieumiejętnie to zrobił :roll:
Wypada też wymienić np cewki jeśli chcesz LPG, weż to pod uwagę
u mnie troszkę inaczej się zachowuje skrzynia na LPG, także znajdź naprawdę dobrego gaziarza...
Ogólnie moje zdanie jest jedno, mało informacji o awariach M104=mało awarii M104 ;-)
#5
Napisano 19 kwietnia 2010 - 16:17
dla Was
w pełni mnie zadowalają te informacje :mrgreen:
w pełni mnie zadowalają te informacje :mrgreen:
#6
Napisano 19 kwietnia 2010 - 17:23
silniki sa naprawde super i nie wyobrazam sobie przesiadki na diesla! koszt jazdy 3.2 (na lpg) jest porownywalny z jazda 200d - a roznica jest masakryczna;)
nie widze sensu wymiany cewek profilaktycznie, jesli sa sprawne daja sobie rade, jak padnie dopiero wymieniamy - u mnie sa wszystkie jeszcze fabryczne;)
wymienilem tylko przewody i te falki z cewek (3szt) no i oczywiscie swiece - bo na nie silnik jest wrazliwy i warto wymieniac czesciej (niedawno doszedlem do takiego wniosku)
jesli chodzi o koszta uk, zaplonowego to:
-swiece 8zl (NGK/beru)
-przewody ok 220-250 (beru/bremi)
-cewka bosch ok 150zl (z tego co pamietam...)
z drozszych rzeczy to przeplywka 640zl - bosch, lub zamiennik 150zl (mam znajomoego ktory tym handluje i mowi ze do mercedesa te chinczyki - nazwy zapomnialem - sa calkiem dobre i 2lata gwarancji;) )
drogie sa tez poduszki silnika bo ok 200-250zl/szt - ale ja wymienilem poki co tylko jedna bo druga jeszcze pochodzi;)
co do wycieku z pod dekla i glowicy to tez slyszalem ze lepiej nie ruszac poki olej nie miesza sie w chlodziwem lub odwrotnie - wiadomo ze juz nigdy nie bedzie jak fabrycznie i mozemy sie zdziwic ze za pol roku znowu pocieknie (ale to moze tylko gadanie) kumpel w 2.8 ma przebieg ponad 500tys(!!!!) i poci sie przy 6garze od kiedy ma auto poki co nie dotykamy do tego a silniczek pozatym ze lekko brudny chodzi pieknie
fajne silnik radzi sobie z obciazeniami i jest naprawde dobrze chlodzony, czy ostre sprinty czy nawet w upalne dni w korkach temperatura rzadko kiedy przekracza 100C.
warto zalac silnik dobrym olejem - ja zaczalem od magnateca i zaczely mi na zimnym silniku popychacze halasowac, po wlaniu valvoline max life pol syntetyka nastala cisza;) teraz mysle o zmianie na pelen syntetyk...
mandaryn86, a co sie dzieje z ASB na LPG? u mnie jest bez zadnej roznicy, absolutnie zadnej... tylko zazdroszcze Ci spalania bo u mnie jest jednak wyzsze. - chyba pojade w koncu na stworzenie map pod moj konkretny silnik, moze to poprawi wyniki spalania? po miescie na 33/4litrach robie 180-190km.
nie widze sensu wymiany cewek profilaktycznie, jesli sa sprawne daja sobie rade, jak padnie dopiero wymieniamy - u mnie sa wszystkie jeszcze fabryczne;)
wymienilem tylko przewody i te falki z cewek (3szt) no i oczywiscie swiece - bo na nie silnik jest wrazliwy i warto wymieniac czesciej (niedawno doszedlem do takiego wniosku)
jesli chodzi o koszta uk, zaplonowego to:
-swiece 8zl (NGK/beru)
-przewody ok 220-250 (beru/bremi)
-cewka bosch ok 150zl (z tego co pamietam...)
z drozszych rzeczy to przeplywka 640zl - bosch, lub zamiennik 150zl (mam znajomoego ktory tym handluje i mowi ze do mercedesa te chinczyki - nazwy zapomnialem - sa calkiem dobre i 2lata gwarancji;) )
drogie sa tez poduszki silnika bo ok 200-250zl/szt - ale ja wymienilem poki co tylko jedna bo druga jeszcze pochodzi;)
co do wycieku z pod dekla i glowicy to tez slyszalem ze lepiej nie ruszac poki olej nie miesza sie w chlodziwem lub odwrotnie - wiadomo ze juz nigdy nie bedzie jak fabrycznie i mozemy sie zdziwic ze za pol roku znowu pocieknie (ale to moze tylko gadanie) kumpel w 2.8 ma przebieg ponad 500tys(!!!!) i poci sie przy 6garze od kiedy ma auto poki co nie dotykamy do tego a silniczek pozatym ze lekko brudny chodzi pieknie
fajne silnik radzi sobie z obciazeniami i jest naprawde dobrze chlodzony, czy ostre sprinty czy nawet w upalne dni w korkach temperatura rzadko kiedy przekracza 100C.
warto zalac silnik dobrym olejem - ja zaczalem od magnateca i zaczely mi na zimnym silniku popychacze halasowac, po wlaniu valvoline max life pol syntetyka nastala cisza;) teraz mysle o zmianie na pelen syntetyk...
mandaryn86, a co sie dzieje z ASB na LPG? u mnie jest bez zadnej roznicy, absolutnie zadnej... tylko zazdroszcze Ci spalania bo u mnie jest jednak wyzsze. - chyba pojade w koncu na stworzenie map pod moj konkretny silnik, moze to poprawi wyniki spalania? po miescie na 33/4litrach robie 180-190km.
#7
Napisano 19 kwietnia 2010 - 20:07
Cytat
mandaryn86, a co sie dzieje z ASB na LPG?
nie zmienia biegów tak płynnie jak na benzynie, ale to zapewne kwestia regulacji mieszanki...
Odnośnie oleju to polecam CASTROL EDGE SPORT 0W40, u mnie silnik super na nim chodzi
#8
Napisano 20 kwietnia 2010 - 09:54
użytkuje 3.2 od roku jak do tej pory bez awarii
Spalanie coraz bardziej mnie popycha w stronę lpg bo w warunkach miejskich jest to ok 20 litrów :cry: a kocham jazdę tym samochodem
ale za to w trasie za 150 zł zrobiłem ok 300 km ;-)
silnik miał robiona uszczelkę pod głowica ale po roku znowu zaczął się trochę pocić po prostu ten typ tak ma.
Od kilku dni mam dziwna awarię bo zagłówki nie chcą stać jak tylko zapale silnik to padają :grin:
Pytanie czysto teoretyczne ile płaciliście za instalkę LPG?
Spalanie coraz bardziej mnie popycha w stronę lpg bo w warunkach miejskich jest to ok 20 litrów :cry: a kocham jazdę tym samochodem
ale za to w trasie za 150 zł zrobiłem ok 300 km ;-)
silnik miał robiona uszczelkę pod głowica ale po roku znowu zaczął się trochę pocić po prostu ten typ tak ma.
Od kilku dni mam dziwna awarię bo zagłówki nie chcą stać jak tylko zapale silnik to padają :grin:
Pytanie czysto teoretyczne ile płaciliście za instalkę LPG?
#9
Napisano 24 kwietnia 2010 - 16:20
BiG BoSs napisał:
Pytanie czysto teoretyczne ile płaciliście za instalkę LPG?
#10
Napisano 29 sierpnia 2014 - 16:39
jaki olej był katalogowo sugerowany do tego silnika a jaki najlepiej lać i ile litrów wchodzi?
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W124]M104 turbo |
Modyfikacje,Tuning | BenzLove |
|
||
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
SL R129 2.8 M104 Komputer ECU |
Mercedes SL, SLK | Kebsik |
|
||
Cykanie/stukanie - M104 3.2 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | szymon00 |
|
||
W201 swap z 1.8 na m104 asr i tempomat problem z obrotami max |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Zeejay83 |
|