Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] Odcina paliwo :-(


4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   dj_pirate


  • Postów: 45
  • Na forum od: 13 cze 2007
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 września 2007 - 11:16

Mam spory problem z ustaleniem usterki w moim :hmm: 190E 2.6. :sad: Silnik M103 na jałowym biegu wkręca się bezproblemowo na maksymalne obroty, jednak podczas jazdy na biegu (automatyczna skrzynia przekładniowa) kręci się mniej więcej do 4200 obr/min i chyba odcina paliwo szarpiąc samochodem i nie zmieniając biegu na wyższy. :ok: Muszę delikatnie jeździć i zmieniać biegi w strefie do 4000 obr/min. Wtedy autko jedzie normalnie :hmm: Po „kliku” zredukuje bieg, ale pokręci się znowu tylko do 4200. Przy ostrym wciśnięciu pedału rzadko wrzuca „kick-down” i redukuje zazwyczaj tylko o jeden bieg. Na LPG jeździ w sumie prawidłowo.

Nie mam pojęcia na czym polegają bolączki mojej gwiazdki i liczę na pomoc fachowców z naszego forum. Serdeczne dzięki i pozdro. :jem:



#2 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 17 września 2007 - 11:53

dj_pirate, moim zdaniem wina leży po stronie ASB, czyli automatycznej skrzyni. Przyczyn może być sporo więc nie podejmuję się zgadywania.

#3 Offline   ksenio


  • Postów: 2 761
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW GOLF IV Variant 1.9 TDI

Napisano 17 września 2007 - 12:25

dj_pirate, jak dlugo jezdzisz od ostatniej wymiany oleju i filtra w ASB ?

#4 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 17 września 2007 - 17:26

dj_pirate napisał:

Mam spory problem z ustaleniem usterki w moim :drive: 190E 2.6. :sad: Silnik M103 na jałowym biegu wkręca się bezproblemowo na maksymalne obroty, jednak podczas jazdy na biegu (automatyczna skrzynia przekładniowa) kręci się mniej więcej do 4200 obr/min i chyba odcina paliwo...

Przy ostrym wciśnięciu pedału rzadko wrzuca „kick-down” i redukuje zazwyczaj tylko o jeden bieg. Na LPG jeździ w sumie prawidłowo.

Piszesz że problemy występują przy jeździe na PB natomiast na LPG jest OK. Szukaj więc przyczyny w zasilaniu paliwem, może fitr zapchany, może pompa zdycha, może gazownicy coś namieszali i za mało powietrza zasysa... itd. Na "luzie" wkręca się na wysokie obroty bo pracuje bez obciążenia i nie potrzebuje dużej ilości mieszanki.

Co do redukowania to zawsze można dostroić skrzynię linką i będzie wcześniej lub później zmieniać biegi. Jeżeli naprężysz linkę, będzie też redukować o 2 biegi w dół. Zwróć uwagę czy wyłącznik pod pedałem przyśpieszenia działa prawidłowo.

#5 Offline   dj_pirate


  • Postów: 45
  • Na forum od: 13 cze 2007
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 września 2007 - 07:58

THX za wypowiedzi i podpowiedzi. :/

Olej i filtr w skrzyni jest zmieniony kilka tysięcy kilometrów temu. Biegi przerzuca w górę i w dół płynnie i bez szarpnięć. :ok: Samochód ogólnie serwisuje starannie w autoryzowanym serwisie :) . Aktualny problem jest spory, dlatego zadałem pytanie na forum przed przejażdżką do warsztatu :pub: (boje się by czegoś nie zepsuli lub skasowali forsy jak cygan za słońce :) ).

Gazownicy faktycznie namieszali majstrując przy wtrysku rozregulowując go doszczętnie. :ok: Samochód chodził jak totalna porażka. :/ Jednak wymieniłem wszystko co dotyczy zasilania w paliwo na oryginalne, nie zużyte podzespoły pochodzące z angielskich W124 300E i W201 2.6. Furka fruwała jak malina :) , ale coś jej ostatnio odbiło i zachowuje się ja w tytule. Reasumując w ostatnim okresie wymieniłem na używane (około 80 000 mil przebiegu) : moduł, cewkę, wtrysk, windę, wtryskiwacze, czujnik niskich obrotów, pompę paliwa z baku itp. oraz na nowe : kopułkę, palec, przewody wysokiego napięcia, świece i parownik LPG. Olej jest nowy, kupiony w Niemczech.

Samochód ładnie chodzi, mało pali i ma większego powera :grin: , ale od kiedy mu odbiło ma problem jak piszę w temacie i po za tym dość ciężko zapala (chwilkę trzeba pokręcić) :hmm: .

Jeszcze raz dziękuję za zainteresowanie i podpowiedzi. Pozwoli mi to przygotować się teoretycznie do rozmowy z mechanikami. :ok:








Podobne tematy Zwiń