Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych


91 odpowiedzi w tym temacie

#61 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 lipca 2015 - 15:58

Demontujesz tarczę i zacisk, zdejmujesz kapselek piasty płaskim śrubokrętem (tylko nie uderzając, tylko przekręcając - najlepiej się sprawdza płaski szeroki śrubokręt na małej grzechotce), luzujesz śrubkę na ampula 5 i odkręcasz nakrętkę kontrującą. Potem ciągniesz za całą piastę i ją zdejmujesz z czopa zwrotnicy. Trzeba bardzo uważać, żeby łożysko przednie (małe) nie spadło na ziemię - obowiązkowo podłożyć coś czystego na ziemię. Po zdjęciu piasty 3 śruby na ampula 5 i osłona zdjęta. po założeniu osłony nie dokręcasz jej - dopiero po zamontowaniu piasty - trzeba ją ustawić tak, aby nie ocierała o piastę. Dojście do śrub przez otwory w piaście.

Co można zrobić przy okazji ? oczyścić koronkę absu na piaście oraz czujnik abs, ocenić stan łożysk (głośność pracy) zmienić łożyska, a jeśli nie, to chociaż usunąć stary smar i nałożyć nowy. Trzeba zwrócić też uwagę na gwint na czopie - czy nie uszkodzony (przeciągnięty) oraz stan samego czopa - czy nie ma uszkodzeń. Nakrętką kontrującą kasujesz luz. Trzeba ją dokręcić na tyle, aby luz był prawie nie wyczuwalny i łożysko obracało się lekko. Luz najlepiej sprawdzić czujnikiem zegarowym albo założyć koło, przykręcić je, złapać z góry i dołu (nie po bokach, bo wyczujesz luz na układzie kierowniczym) i poruszać. Luz powinien być praktycznie niewyczuwalny. Trzeba do tego albo wprawy albo po prostu zrobić to na kilka podejść. Lepiej rozebrać 2-3 razy niż dokręcić za mocno. NIe zapomnij dokręcić tego ampula w nakrętkę kontrującej. Po ok 100 km warto na wszelki wypadek podnieść samochód i ocenić jeszcze raz luzy.



#62 Offline   patson


  • Postów: 34
  • Na forum od: 18 sie 2009
  • Miejscowość: Blackpool/Szczecin
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sedan 300E '91 M103

Napisano 08 lipca 2015 - 16:52

Dzięki Ci bardzo za szybką odpowiedź. Nawet uprzedziłeś moje następne pytanie odnośnie co można sprawdzić/wymienić przy okazji :smile: Jeszcze raz dzięki :hooray:

#63 Offline   Goku


  • Postów: 990
  • Na forum od: 26 mar 2009
  • Miejscowość:
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:CLS
  • Trzeci Mercedes:SLS
  • Inne auto:A 45 AMG

Napisano 19 lipca 2015 - 22:46

Co ile wymieniacie klocki hamulcowe? Ja właśnie zrobiłem 54tyś km i zaczęła mi się zapalać kontrolka od zużytych klocków. Mam nadzieję, że po prostu układ dobrze działa i po wymianie będzie jak trzeba :) Dojeździłem te piszczące bosche i zastanawiam się co kupić na wymianę.

#64 Offline   iparts


  • Postów: 14
  • Na forum od: 25 mar 2013
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 lipca 2015 - 10:52

Jeśli dobrze rozumiem pytasz o dobrego producenta klocków hamulcowych? Jeśli miałbym coś doradzić to Zimmerman, TRW albo ATE no chyba że znowu Bosch, sam musisz się zastanowić czy jesteś z nich zadowolony.

Tutaj masz klocki hamulcowe do Twojego auta: http://www.iparts.pl...468-100030.html możesz sobie przeglądnąć ceny itp.

#65 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 20 lipca 2015 - 19:40

Goku, będzie ok,ja na textarach zrobiłem podobny dystans,.jak by co to textary nie piszczały.

Użytkownik melfio1 edytował ten post 20 lipca 2015 - 19:41


#66 Offline   Sly108


  • Postów: 1 147
  • Na forum od: 16 gru 2008
  • Miejscowość: Trzebinia
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 lipca 2015 - 07:43

Wyświetl postUżytkownik melfio1 dnia 20 lipca 2015 - 19:40 napisał

jak by co to textary nie piszczały
No w końcu Textar idzie na pierwszy montaż. Ja teraz bo skończeniu się klocków Bosch założyłem oryginały :star: Textar i jestem bardzo zadowolony.

#67 Offline   Diesel


  • Postów: 306
  • Na forum od: 21 kwi 2013
  • Miejscowość: Jarocin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 4.2 SE
  • Inne auto:Peugeot Partner 1.6Hdi

Napisano 22 lipca 2015 - 21:07

Szukam kompletu tarcz i klockow do 124 z silnikiem 3.2. Macie jakies info gdzie mozna kupic caly zestaw np. ATE w dobrej cenie? Tarcze w moim MB przy gwaltownym hamowaniu z 200 km/h przez moment bija.

#68 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 22 lipca 2015 - 21:38

Szukaj w iparts ,kiedyś tam często były promocje na ATE

#69 Offline   Goku


  • Postów: 990
  • Na forum od: 26 mar 2009
  • Miejscowość:
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:CLS
  • Trzeci Mercedes:SLS
  • Inne auto:A 45 AMG

Napisano 22 lipca 2015 - 23:35

Musiałem się spieszyć z wyborem klocków, więc padło znów na boscha na przód i textara tył. Byłem zadowolony z hamowania, niekoniecznie z popiskiwania czasem. Może przy następnej wymianie jak pójdą też tarcze, zdecyduję się na cały zestaw textara. Tarcze przód mam textara.

#70 Offline   Chang


  • Postów: 1 019
  • Na forum od: 11 kwi 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 lipca 2015 - 00:27

Wyświetl postUżytkownik Diesel dnia 22 lipca 2015 - 21:07 napisał

Szukam kompletu tarcz i klockow do 124 z silnikiem 3.2. Macie jakies info gdzie mozna kupic caly zestaw np. ATE w dobrej cenie? Tarcze w moim MB przy gwaltownym hamowaniu z 200 km/h przez moment bija.

Tu chociażby - cena wybitnie dobra:

https://eautosklep.c...12341-2-82.aspx

https://eautosklep.c...2341-2-402.aspx

Użytkownik Chang edytował ten post 23 lipca 2015 - 00:28









Podobne tematy Zwiń