3
[W124] Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
Rozpoczęty przez Zgred1628, maj 02 2010 08:01
91 odpowiedzi w tym temacie
#61
Napisano 08 lipca 2015 - 15:58
Demontujesz tarczę i zacisk, zdejmujesz kapselek piasty płaskim śrubokrętem (tylko nie uderzając, tylko przekręcając - najlepiej się sprawdza płaski szeroki śrubokręt na małej grzechotce), luzujesz śrubkę na ampula 5 i odkręcasz nakrętkę kontrującą. Potem ciągniesz za całą piastę i ją zdejmujesz z czopa zwrotnicy. Trzeba bardzo uważać, żeby łożysko przednie (małe) nie spadło na ziemię - obowiązkowo podłożyć coś czystego na ziemię. Po zdjęciu piasty 3 śruby na ampula 5 i osłona zdjęta. po założeniu osłony nie dokręcasz jej - dopiero po zamontowaniu piasty - trzeba ją ustawić tak, aby nie ocierała o piastę. Dojście do śrub przez otwory w piaście.
Co można zrobić przy okazji ? oczyścić koronkę absu na piaście oraz czujnik abs, ocenić stan łożysk (głośność pracy) zmienić łożyska, a jeśli nie, to chociaż usunąć stary smar i nałożyć nowy. Trzeba zwrócić też uwagę na gwint na czopie - czy nie uszkodzony (przeciągnięty) oraz stan samego czopa - czy nie ma uszkodzeń. Nakrętką kontrującą kasujesz luz. Trzeba ją dokręcić na tyle, aby luz był prawie nie wyczuwalny i łożysko obracało się lekko. Luz najlepiej sprawdzić czujnikiem zegarowym albo założyć koło, przykręcić je, złapać z góry i dołu (nie po bokach, bo wyczujesz luz na układzie kierowniczym) i poruszać. Luz powinien być praktycznie niewyczuwalny. Trzeba do tego albo wprawy albo po prostu zrobić to na kilka podejść. Lepiej rozebrać 2-3 razy niż dokręcić za mocno. NIe zapomnij dokręcić tego ampula w nakrętkę kontrującej. Po ok 100 km warto na wszelki wypadek podnieść samochód i ocenić jeszcze raz luzy.
Co można zrobić przy okazji ? oczyścić koronkę absu na piaście oraz czujnik abs, ocenić stan łożysk (głośność pracy) zmienić łożyska, a jeśli nie, to chociaż usunąć stary smar i nałożyć nowy. Trzeba zwrócić też uwagę na gwint na czopie - czy nie uszkodzony (przeciągnięty) oraz stan samego czopa - czy nie ma uszkodzeń. Nakrętką kontrującą kasujesz luz. Trzeba ją dokręcić na tyle, aby luz był prawie nie wyczuwalny i łożysko obracało się lekko. Luz najlepiej sprawdzić czujnikiem zegarowym albo założyć koło, przykręcić je, złapać z góry i dołu (nie po bokach, bo wyczujesz luz na układzie kierowniczym) i poruszać. Luz powinien być praktycznie niewyczuwalny. Trzeba do tego albo wprawy albo po prostu zrobić to na kilka podejść. Lepiej rozebrać 2-3 razy niż dokręcić za mocno. NIe zapomnij dokręcić tego ampula w nakrętkę kontrującej. Po ok 100 km warto na wszelki wypadek podnieść samochód i ocenić jeszcze raz luzy.
#62
Napisano 08 lipca 2015 - 16:52
Dzięki Ci bardzo za szybką odpowiedź. Nawet uprzedziłeś moje następne pytanie odnośnie co można sprawdzić/wymienić przy okazji Jeszcze raz dzięki
#63
Napisano 19 lipca 2015 - 22:46
Co ile wymieniacie klocki hamulcowe? Ja właśnie zrobiłem 54tyś km i zaczęła mi się zapalać kontrolka od zużytych klocków. Mam nadzieję, że po prostu układ dobrze działa i po wymianie będzie jak trzeba Dojeździłem te piszczące bosche i zastanawiam się co kupić na wymianę.
#64
Napisano 20 lipca 2015 - 10:52
Jeśli dobrze rozumiem pytasz o dobrego producenta klocków hamulcowych? Jeśli miałbym coś doradzić to Zimmerman, TRW albo ATE no chyba że znowu Bosch, sam musisz się zastanowić czy jesteś z nich zadowolony.
Tutaj masz klocki hamulcowe do Twojego auta: http://www.iparts.pl...468-100030.html możesz sobie przeglądnąć ceny itp.
Tutaj masz klocki hamulcowe do Twojego auta: http://www.iparts.pl...468-100030.html możesz sobie przeglądnąć ceny itp.
#67
Napisano 22 lipca 2015 - 21:07
Szukam kompletu tarcz i klockow do 124 z silnikiem 3.2. Macie jakies info gdzie mozna kupic caly zestaw np. ATE w dobrej cenie? Tarcze w moim MB przy gwaltownym hamowaniu z 200 km/h przez moment bija.
#68
Napisano 22 lipca 2015 - 21:38
Szukaj w iparts ,kiedyś tam często były promocje na ATE
#69
Napisano 22 lipca 2015 - 23:35
Musiałem się spieszyć z wyborem klocków, więc padło znów na boscha na przód i textara tył. Byłem zadowolony z hamowania, niekoniecznie z popiskiwania czasem. Może przy następnej wymianie jak pójdą też tarcze, zdecyduję się na cały zestaw textara. Tarcze przód mam textara.
#70
Napisano 23 lipca 2015 - 00:27
Użytkownik Diesel dnia 22 lipca 2015 - 21:07 napisał
Szukam kompletu tarcz i klockow do 124 z silnikiem 3.2. Macie jakies info gdzie mozna kupic caly zestaw np. ATE w dobrej cenie? Tarcze w moim MB przy gwaltownym hamowaniu z 200 km/h przez moment bija.
Tu chociażby - cena wybitnie dobra:
https://eautosklep.c...12341-2-82.aspx
https://eautosklep.c...2341-2-402.aspx
Użytkownik Chang edytował ten post 23 lipca 2015 - 00:28
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W201] Wymiana simmerringu przekładni głównej |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
|
|
[W124] wymiana uszczelki kolektora wydechowego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
W124 OM603 Wyciek płynu, wymiana broka. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | WMTOXIC |
|
||
Wymiana wiskozy na elektromagnes |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kolumbryna |
|
||
Wymiana wiskozy na elektromagnes |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kolumbryna |
|