To i na mnie przyszła pora. Auto M111.960 (2,2 L) z ASB.
1. Jakie powinny być obroty jałowe po zatrzymaniu auta, lewarek w pozycji D? U mnie jest 600 RPM (z małymi odchyłami), gdzieś czytałem, że powinno być 650, niestety "gdzieś" i nie mogę znaleźć na to sensownego źródła.
2. Po włączeniu trochę więcej odbiorników energii poza standardowymi światłami (dodatkowo dmuchawa i radio), czasem sobie lekko zafaluje - od 600 do 625, albo of 575 do 625. Na obrotomierzu widać to być może trochę bardziej ze względu na bezwładność wskazówki, ale na wykresie z HFM, są to tylko małe igły. Pytanie: czy szukam dziury w całym, czy może tak może zostać i nie jest to problem?
Dla zobrazowania powyższych pytań nagrałem film z life data z HfmScan:
https://www.youtube....h?v=S0AdwOoFuTw
Scenariusz wyglądał następująco:
1. Nagrzać silnik do temperatury roboczej (87 C).
2. Podłączyć laptop do złącza diagnostycznego, uruchomić silnik, pojeździć trochę, żeby osiągnąć temperaturę roboczą (87 C).
3. Wyłączyć silnik.
4. Podłączyć HfmScan do modułu diagnostycznego i uruchomić silnik. Włączyć światła, pozostałe odbiorniki prądu wyłączone (radio, dmuchawa). Przełączyć ASB z P na D.
5. Pojeździć chwilę.
6. Zatrzymać się. ASB zostaje w pozycji D. Postój ok. 30 sekund. To jest pierwszy test na obroty jałowe. Na filmie zaczyna się od 1:45.
7. Pojeździć chwilę, włączyć radio i dmuchawę na pozycję 3.
8. Zatrzymać się. ASB zostaje w pozycji D. Postój ok. 50 sekund. To jest drugi test na obroty jałowe. Na filmie zaczyna się od 3:00.
9. Pojeździć chwilę, włączyć klimatyzację.
10. Zatrzymać się. ASB zostaje w pozycji D. Postój ok. 50 sekund. To jest trzeci test na obroty jałowe. Na filmie zaczyna się od 4:40.
Film można traktować jako odnośnik, bardzie przydatny jest program HfmChart (od tego samego autora, co HfmScan, do ściągnięcia z
http://www.hfmscan.c...alyse_logs.html) i poniżej wklejam wykresy z HfmChart dla powyższego testu:
Zapis całego testu
Pierwszy test na obroty jałowe
Drugi test na obroty jałowe
Trzeci test na obroty jałowe
Trochę podejrzewam elektrykę, bo moduł HFM rejestruje mi napięcie od 12.7 V do 13.0 V. W tym samym czasie woltomierz podpięty pod zaciski akumulatora pokazywał 0.5 V więcej, wykres napięcia:
Wiązka silnika, cewek i przepustnicy zregenerowana, cewki nowe, świece nowe, srebrny przekaźnik nowy.
Gdyby ktoś dał radę odpowiedzieć na pierwsze dwa pytania przy powyższych danych byłbym wdzięczny. Więcej danych jest w pliku ze wszystkimi parametrami jazdy, do otwarcia w HfmChart (link powyżej), link do pliku
http://adastar.pl/files/B45001.txt