Skocz do zawartości




* - - - - 1 głosy

[W124] M111 2.2 - Nierówna praca


175 odpowiedzi w tym temacie

#121 Offline   Vinnie


  • Postów: 134
  • Na forum od: 06 maj 2017
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 sierpnia 2019 - 14:44

Wyświetl postUżytkownik bobano dnia 03 sierpnia 2019 - 14:20 napisał

Czy błąd 4 to przepływomierz?

To jest błąd związany z przepływomierzem. Może to być padnięty przepływomierz, ale niekoniecznie. Instrukcja serwisowa do M111 jako potencjalne przyczyny tego problemu podaje też m. in. okablowanie (wiązka), bezpieczniki, czy lewe powietrze. Nie mniej wcześniejsze twoje opisy wskazywałyby na padnięty przepływomierz. Czy wiązka silnika była robiona? Jeżeli nie, to przed podłączeniem sprawnego przepływomierza daj do regeneracji wiązkę, bo inaczej uwalisz sprawny przepływomierz. Na forum wiązki regeneruje Kuba Szpindor (nick. Kubasz). Na youtube jest jego wideo o demontażu wiązki w tym silniku: https://www.youtube....h?v=XJVdSNeVUcs



#122 Offline   w201chojnice


  • Postów: 7
  • Na forum od: 03 sie 2019
  • Miejscowość: Chojnice
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 300D

Napisano 05 sierpnia 2019 - 16:21

Hej,

nie wiem czy juz ktos wspominal o tym, ale w M111 pod kolektorem ssacym sa 3 cienkie wezyki polaczone trojnikiem i idace od bloku na dwa króćce pod kolektorem. Z gory ich nawet nie widac, ale podejrzewam, ze w wiekszosci aut nie byly wymieniane od nowosci. Glowe dam, ze weze te sa juz zdrewniale, a w tym wypadku nie ma mowy o szczelnosci. Skoro mowa o stabilnych wolnych obrotach, to nalezy w tym przypadku wykluczyc lewe powietrze, ktore silnik moze w tym momencie zasysac juz poza przeplywomierzem. A wtedz mozna wymieniac co sie chce, a przyczyna lezy w nieszczelnosci.
Ogolnie M111 2,2 by poprawnie pracowac potrzebuje sprawna przeplywke, odnowiona wiazke silnika (i to doglebnie, wraz z kablami w kostkach) i dobra przepustnice (potencjometr i wiazka przepustnicy). O swiecach, kablach i szczelnosci ukladu dolotowego nie wspominam, bo to oczywiste.

Pozdrawiam

#123 Offline   Patryko124


  • Postów: 73
  • Na forum od: 06 cze 2014
  • Miejscowość: Hrubieszów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W 124 E200D

Napisano 05 sierpnia 2019 - 20:21

Ja u siebie w 2.2 mam zrobioną wiązkę. Błąd mam 4 i 14 przepływkę podmieniłem na drugą (sprawną) i jest bez zmian. Na wolnych lekko faluje. Gdy przerzucę na D lub R to obroty zaczynają skakać, czasem potrafi zgasnąć. Wczensiej miałem też błąd przepustnicy bo przewody były w bardzo złym stanie. Wszystko przelutowalem aż po samą wtyczkę i błąd już się nie pojawia, ale problem pozostał. Adaptacja nie pomaga. Myślę, żeby podmienić przepustnice na inną.

#124 Offline   Vinnie


  • Postów: 134
  • Na forum od: 06 maj 2017
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 października 2019 - 17:52

To i na mnie przyszła pora. Auto M111.960 (2,2 L) z ASB.

1. Jakie powinny być obroty jałowe po zatrzymaniu auta, lewarek w pozycji D? U mnie jest 600 RPM (z małymi odchyłami), gdzieś czytałem, że powinno być 650, niestety "gdzieś" i nie mogę znaleźć na to sensownego źródła.

2. Po włączeniu trochę więcej odbiorników energii poza standardowymi światłami (dodatkowo dmuchawa i radio), czasem sobie lekko zafaluje - od 600 do 625, albo of 575 do 625. Na obrotomierzu widać to być może trochę bardziej ze względu na bezwładność wskazówki, ale na wykresie z HFM, są to tylko małe igły. Pytanie: czy szukam dziury w całym, czy może tak może zostać i nie jest to problem?

Dla zobrazowania powyższych pytań nagrałem film z life data z HfmScan:

https://www.youtube....h?v=S0AdwOoFuTw

Scenariusz wyglądał następująco:
1. Nagrzać silnik do temperatury roboczej (87 C).
2. Podłączyć laptop do złącza diagnostycznego, uruchomić silnik, pojeździć trochę, żeby osiągnąć temperaturę roboczą (87 C).
3. Wyłączyć silnik.
4. Podłączyć HfmScan do modułu diagnostycznego i uruchomić silnik. Włączyć światła, pozostałe odbiorniki prądu wyłączone (radio, dmuchawa). Przełączyć ASB z P na D.
5. Pojeździć chwilę.
6. Zatrzymać się. ASB zostaje w pozycji D. Postój ok. 30 sekund. To jest pierwszy test na obroty jałowe. Na filmie zaczyna się od 1:45.
7. Pojeździć chwilę, włączyć radio i dmuchawę na pozycję 3.
8. Zatrzymać się. ASB zostaje w pozycji D. Postój ok. 50 sekund. To jest drugi test na obroty jałowe. Na filmie zaczyna się od 3:00.
9. Pojeździć chwilę, włączyć klimatyzację.
10. Zatrzymać się. ASB zostaje w pozycji D. Postój ok. 50 sekund. To jest trzeci test na obroty jałowe. Na filmie zaczyna się od 4:40.

Film można traktować jako odnośnik, bardzie przydatny jest program HfmChart (od tego samego autora, co HfmScan, do ściągnięcia z http://www.hfmscan.c...alyse_logs.html) i poniżej wklejam wykresy z HfmChart dla powyższego testu:

Dołączona grafika
Zapis całego testu

Dołączona grafika
Pierwszy test na obroty jałowe

Dołączona grafika
Drugi test na obroty jałowe

Dołączona grafika
Trzeci test na obroty jałowe

Trochę podejrzewam elektrykę, bo moduł HFM rejestruje mi napięcie od 12.7 V do 13.0 V. W tym samym czasie woltomierz podpięty pod zaciski akumulatora pokazywał 0.5 V więcej, wykres napięcia:

Dołączona grafika

Wiązka silnika, cewek i przepustnicy zregenerowana, cewki nowe, świece nowe, srebrny przekaźnik nowy.

Gdyby ktoś dał radę odpowiedzieć na pierwsze dwa pytania przy powyższych danych byłbym wdzięczny. Więcej danych jest w pliku ze wszystkimi parametrami jazdy, do otwarcia w HfmChart (link powyżej), link do pliku http://adastar.pl/files/B45001.txt

#125 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 05 października 2019 - 09:53

Podstawą do dobrej, konstruktywnej i rzetelnej diagnostyki silnika jest "czysty silnik od wewnątrz". Tak, wiem co mówię, więc szukanie i szukanie i domniemanie a zacząć może trzeba by od podstaw. Niestety paliwo mamy zasyfiałe (ooo już widze-słyszę te głosy, no jak to, ja tankuję na Shell-u, BP itp). Tak zasyfiałe przez to całe Eko i co mamy w paliwie, a no biokomponenty które to robią całą swoja robotę we współudziale z użytkownikiem, który to jet oporny na dobre info, wiedzę.
Co mogę powiedzieć, też miałem różne dziwne przypadłości, i sa jakieś tam czasem jeszcze. Ale nierówna praca- to co tu też zacząłem - i wszystkie inne ustały. Ale ostatnie co zrobiłem i radykalnie sie zmieniło, poprawiło to dobre czyszczenie dobrymi środkami. I nie chcę tu ani nic reklamować, ani nikogo namawiać a tylko przekazuje "dla potomnych" to co sam na własnym autowozie przerobiłem i wiem (godziny doktoryzowania sie w dziedzinach paliw i olejów), małe szkolenia, szukania, własne doświadczenia organoleptyczne przy serwisowaniu samochodów (ostanie - ciemna "substancja" z filtrów paliwa w benzyniakach ) pytania i składanie wszystkiego w jedną konstruktywną całość. Tak więc naprawde, zacząłbym od pomocy silnikowi w wyczyszczeniu go od wewnątrz poprzez układ smarowania i zasilania (paliwo, układ paliwowy) i wtedy już można coś więcej robić ewentualnie. Ale już od tej strony ma się pewność (poza uszkodzeniami mechanicznymi, co też wtedy łatwiej wykryć), że jest silnikowo GOOD. Dobre oleje( = takie jak powinny być dla silnika i to co powinne zawierać same w sobie, jest kilka u nas na rynku, niszowe oleje - Millers, Fuchs - to on robi oleje te co stoją w takich ładnych srebrnych beczkach, bańkach z logo Mercedes Benz i wytłoczonymi gwiazdami :):) ) do silnika, chemia (DOBRA serwisowa - nie półkowa sklepowa- jest takowa) do wyczyszczenia go jest wtedy mu lżej, równiej i łatwiej pracować. To chyba tyle na ten czas....

Użytkownik Sid edytował ten post 05 października 2019 - 09:55


#126 Offline   Vinnie


  • Postów: 134
  • Na forum od: 06 maj 2017
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 października 2019 - 17:10

Wyświetl postUżytkownik Sid dnia 05 października 2019 - 09:53 napisał

Podstawą do dobrej, konstruktywnej i rzetelnej diagnostyki silnika jest "czysty silnik od wewnątrz".

Dzięki za odpowiedź. Silnika aż tak zawalonego chyba nie mam. Ostatnio była zrobiona uszczelka pod głowicą, a przy okazji wyczyszczone na "górze" co się dało, uszczelniacze zaworowe, uszczelka pokrywy zaworów. Wyeliminowałem też ile się dało się "lewe" powietrze, m. in. nowy zawór EVAP oraz filtr węglowy na nadkolu. Silnik zalany Tectylem MaxLife, w korkach raczej nie stoję. Jeżeli coś nierównego się pojawia, to raczej pod większym obciążeniem elektrycznym.

Ale główne pytanie pozostaje - czy obroty z testu 2 i 3 to już są nierówne obroty, czy próbuję z 25-letniego silnika zrobić fabrykę.

Wyświetl postUżytkownik Sid dnia 05 października 2019 - 09:53 napisał

Tak więc naprawde, zacząłbym od pomocy silnikowi w wyczyszczeniu go od wewnątrz poprzez układ smarowania i zasilania (paliwo, układ paliwowy) i wtedy już można coś więcej robić ewentualnie.

OK, mógłbyś powiedzieć konkretnie? Czyli np. "zalać taki, a taki środek [*], potem zrobić to i to" itd.

[*] Chodzi mi o konkretną nazwę, jeżeli możesz podać. Stwierdzenie "dobra chemia" jest względne, czasem trudno wyszukiwalne, bo każdy producent twierdzi, że to najwyższa jakość.

#127 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 06 października 2019 - 09:46

Wyświetl postUżytkownik Vinnie dnia 05 października 2019 - 17:10 napisał

Dzięki za odpowiedź. Silnika aż tak zawalonego chyba nie mam. Ostatnio była zrobiona uszczelka pod głowicą, a przy okazji wyczyszczone na "górze" co się dało, uszczelniacze zaworowe, uszczelka pokrywy zaworów. Wyeliminowałem też ile się dało się "lewe" powietrze, m. in. nowy zawór EVAP oraz filtr węglowy na nadkolu. Silnik zalany Tectylem MaxLife, w korkach raczej nie stoję. Jeżeli coś nierównego się pojawia, to raczej pod większym obciążeniem elektrycznym.

No to zainwestowałeś nieźle - filtr węglowy i....no OKi , góra wyczyszczona a pierścienie ?? dół silnika pozostał taki jaki był. Tak więc...

Ale główne pytanie pozostaje - czy obroty z testu 2 i 3 to już są nierówne obroty, czy próbuję z 25-letniego silnika zrobić fabrykę.



OK, mógłbyś powiedzieć konkretnie? Czyli np. "zalać taki, a taki środek [*], potem zrobić to i to" itd.

[*] Chodzi mi o konkretną nazwę, jeżeli możesz podać. Stwierdzenie "dobra chemia" jest względne, czasem trudno wyszukiwalne, bo każdy producent twierdzi, że to najwyższa jakość.

Konkretnie, masz rację, każdy twierdzi, że jest naj. Ale zauważ, że marki "oryginalne" się skończyły a teraz to przede wszystkim"oryginał" polegający na logo na produkcie jakości jakiejś i tego już nie wie nikt składnie a na pewno doświadczy użytkownik nie poszukujący i nie słuchający albo nie chcący słuchać (choć w tej dobie zalewu informacji jest trudno nawet nam, jak dobieramy części i akcesoria to już nie wiadomo czasem co brać bo się rozsypuje prawie w rękach). Tak więc wejdź sobie na https://www.forte-nwe.pl/ i zapoznaj się, obejrzyj. Wiem, jest prawie jak wszystkie tym podobne ale to nie jest taki wszechpółkowy produkt jeszcze, jeszcze jest niszowy i dlatego, że nikt go nie kupił, żadne korpo jest jak oleje Millers'a czy Fuchs'a i jeszcze kilka tym podobnych - trzymają jakość taka jak jest na etykietach. Zapoznaj się i w twoim wypadku na pewno do poczyszczenia-odblokowania pierścienie na tłokach, i cały układ smarowania - czyli dół silnika ale i dodatki-uszlachetniacze do paliwa. No bo ponieważ, paliwo jest jakie jest, przesycone biododatkami.Jak będziesz chciał kupić produkty to na ich stronie stworzyli już sklep dla detalisty, jak coś daj znać, mogę ci troszkę zrabatować gdybyś chciał kupić tutaj https://www.forte-nw...forte/samochody

#128 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 06 października 2019 - 09:48

I jeszcze polecam zapoznać się, dlaczego występują różne anomalia i potem szukanie, gdybanie https://www.forte-nw...espolow-silnika

#129 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 07 października 2019 - 16:04

Silnik zalany Tectylem MaxLife

A dokładnie jakim olejem ?? To tylko marka a coś więcej?? Tak, to też ma znaczenie duże. Co prawda te silniki to jeszcze małe "woły robocze" aczkolwiek, w obecnych panujących realiach wystawione na mega dociążenia - jak wcześniej wspominałem, od paliwa począwszy (na chwilę obecna LPG / CNG najczystsze) przez oleje do silnika - chłodzenie, czyszczenie i smarowanie go, a tu niestety tez nie jest różowo.

#130 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 07 października 2019 - 16:15

Zreszta jaki Tectyl ?? To jest/sa produkty do ochrony antykorozyjnej, wiec jakim dokładnie olejem ??!! :hooray:








Podobne tematy Zwiń