Przy tego typu wspólnych błędach 4 i 13 (przepływomierz i uboga bądź bogata mieszanka) szukałbym problemy w instalacji gazowej. Wydaje mi się nie masz instalacji sekwencyjnej. Tutaj przydałaby się LIVE DATA, aby sprawdzić wartości przepływu powietrza kg\h przez przepływomierz oraz wartość korekty mieszanki. Aczkolwiek na dwoje babka wróżyła.
Jakie w ogóle masz objawy? Nie ma mocy, odczuwalne falowanie obrotów?
Przeprowadź taki test. Na zimnym silniku odłącz wtyczkę od przepływomierza i odpal silnik, jeżeli odpali i będzie pracował tak jak z podłączą wtyczką to znaczy, że przepływomierz do wymiany, jeżeli nie odpali lub odpali, ale po chili zgaśnie to znaczy, że przepływomierz jest w porządku i trzeba szukać przyczyny gdzie indziej.
Co do przepływomierza, nie ma co inwestować w Megneti Marelli, bo takie samo badziewie jak te chińskie. Prawidłowo działa jedynie BOSCH.
5
[W124] M111 2.2 - Nierówna praca
Rozpoczęty przez mr_simon, maj 24 2010 12:01
175 odpowiedzi w tym temacie
#21
Napisano 17 października 2011 - 18:18
#22
Napisano 17 października 2011 - 19:08
Mam LPG Diego Ls sekwencje 1 roczną, (to chyba 4gen) nie wiem dokładnie, ale tego tematu na razie nie poruszam. Chcę go odpalić na benzynie, żeby tu wszystko grało.
Objawy są takie:
-Najlepiej silnik pracuje w przedziale temperatur 50-70C, nie falują obroty, nie szarpie, nie trzęsie, wszystko jest ok.
-Jak zimny to po odpaleniu potrafi zgasnąć. Ale za to ma dużego odczuwalnego kopa.
-Jak nagrzany to faluje szarpie, trzęsie samochodem, czasem jest ok. ale obroty tak falują że mało co silnik nie wyskoczy. przy dojeżdżaniu do świateł, wrzucam na luz, to obroty są lekko podniesione ale trzymają równo. A jak tylko się całkiem zatrzymam spadają na 850 i zaczyna się falowanie i to bardzo mocne.
-Jak na zimnym odłączę wtyczkę od przepływki to silnik normalnie odpala, jak odepnę podczas pracy na biegu jałowym to też się nic nie zmienia. Błąd 13 pojawia się dopiero po jakimś czasie jazdy. błąd 4 wybija od razu.
Nie mam od kogo pożyczyć przepływki żeby sprawdzić czy będzie działał. Chyba będę musiał zainwestować.
Objawy są takie:
-Najlepiej silnik pracuje w przedziale temperatur 50-70C, nie falują obroty, nie szarpie, nie trzęsie, wszystko jest ok.
-Jak zimny to po odpaleniu potrafi zgasnąć. Ale za to ma dużego odczuwalnego kopa.
-Jak nagrzany to faluje szarpie, trzęsie samochodem, czasem jest ok. ale obroty tak falują że mało co silnik nie wyskoczy. przy dojeżdżaniu do świateł, wrzucam na luz, to obroty są lekko podniesione ale trzymają równo. A jak tylko się całkiem zatrzymam spadają na 850 i zaczyna się falowanie i to bardzo mocne.
-Jak na zimnym odłączę wtyczkę od przepływki to silnik normalnie odpala, jak odepnę podczas pracy na biegu jałowym to też się nic nie zmienia. Błąd 13 pojawia się dopiero po jakimś czasie jazdy. błąd 4 wybija od razu.
Nie mam od kogo pożyczyć przepływki żeby sprawdzić czy będzie działał. Chyba będę musiał zainwestować.
#23
Napisano 17 października 2011 - 20:04
Na bank przepływomierz, objawy, które opisałeś w 100% na to wskazują.
Odczytałeś PW?
Odczytałeś PW?
#24
Napisano 17 października 2011 - 20:20
Tak odczytałem. narazie muszę się wstrzymać.
Poruszyłem moje wszystkie znajomości w hurtowniach z częściami. Szukam Bosha, za kilka dni będę wiedział coś więcej. Jak będą mieli za drogo to mi zostaje używka. Coś będę myślał. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Poruszyłem moje wszystkie znajomości w hurtowniach z częściami. Szukam Bosha, za kilka dni będę wiedział coś więcej. Jak będą mieli za drogo to mi zostaje używka. Coś będę myślał. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
#25
Napisano 18 października 2011 - 17:43
Witajcie. Pozwolę się podpiąć również pod temat.
Swoją 220 mam od 2007r. Trochę zdążyłem w międzyczasie z nią zrobić (nowe cewki, kable wys. napięcia, odbudowana wiązka instalacji silnika-własnoręcznie więc wiem że jest zrobiona dobrze.)Gdzieś na początku 2008r. padła mi przepustnica, udało mi się kupić na amerykańskim e-bay'u za ok.800zł nową.
Wszystko cacy zwłaszcza po zrobieniu wiązki, pali na dotyk, nie przerywa, wchodzi na obroty itp itd.
Natomiast dwie rzeczy trochę mnie irytują: z racji że auto ma ASB, na D, jak trzymam na hamulcu ma trochę za niskie obroty(wg obrotomierza około 650) i źle mi się to odbija na wydechu :? ( już dwa razy spawałem uchwyt 2-rurki do skrzyni b.) a druga rzecz spalanie pali ok 14l po mieście, co prawda nie żałuje mu, ale wkurza mnie to bo W211 E320 które mam pali podobnie. Nadmienię że wg diagnostyki ponoć wszystko OK. W przepustnicy w środku jest śruba regulacyjna (położenia przepustnicy-do obrotów?) pod tym czarnym dekielkiem. Jakieś pomysły?
Swoją 220 mam od 2007r. Trochę zdążyłem w międzyczasie z nią zrobić (nowe cewki, kable wys. napięcia, odbudowana wiązka instalacji silnika-własnoręcznie więc wiem że jest zrobiona dobrze.)Gdzieś na początku 2008r. padła mi przepustnica, udało mi się kupić na amerykańskim e-bay'u za ok.800zł nową.
Wszystko cacy zwłaszcza po zrobieniu wiązki, pali na dotyk, nie przerywa, wchodzi na obroty itp itd.
Natomiast dwie rzeczy trochę mnie irytują: z racji że auto ma ASB, na D, jak trzymam na hamulcu ma trochę za niskie obroty(wg obrotomierza około 650) i źle mi się to odbija na wydechu :? ( już dwa razy spawałem uchwyt 2-rurki do skrzyni b.) a druga rzecz spalanie pali ok 14l po mieście, co prawda nie żałuje mu, ale wkurza mnie to bo W211 E320 które mam pali podobnie. Nadmienię że wg diagnostyki ponoć wszystko OK. W przepustnicy w środku jest śruba regulacyjna (położenia przepustnicy-do obrotów?) pod tym czarnym dekielkiem. Jakieś pomysły?
#26
Napisano 18 października 2011 - 18:31
Panowie mam jeszcze takie pytanie, jak miałem wiązkę przepływomierza w całkowitej rozsypce to czy nie poszło jakieś zwarcie na sterownik? bo przepływka jest do wymiany. Jak mogę to sprawdzić?
#27
Napisano 18 października 2011 - 18:52
Marcinzzz zadzwoń do mnie juto na nr 791415780 i podaj mi nr kat. przepływki (MB i Boscha)to ci załatwić Boscha w okolicach 500-600zł (nowego oczywiście).
#28
Napisano 19 października 2011 - 06:49
macmw, śruby w przepustnicy nie ruszaj, jest ona fabrycznie ustawiona i jak przestawisz będzie jeszcze gorzej.
Lepiej zrób sam i miej 100% pewność. Jeżeli nie ma błędów, to w takich przypadkach pomocna będzie LIVE DATA i podgląd pracy silnika "na żywo".
W Twoim przypadku zacząłbym od przeczyszczenia przepustnicy, jeżeli od czasu wymiany nie zaglądałeś do niej.
np. silnik będzie pracował na dwóch cylindrach.
macmw napisał:
Nadmienię że wg diagnostyki ponoć wszystko OK
Lepiej zrób sam i miej 100% pewność. Jeżeli nie ma błędów, to w takich przypadkach pomocna będzie LIVE DATA i podgląd pracy silnika "na żywo".
W Twoim przypadku zacząłbym od przeczyszczenia przepustnicy, jeżeli od czasu wymiany nie zaglądałeś do niej.
Marcinzzz napisał:
Jak mogę to sprawdzić?
np. silnik będzie pracował na dwóch cylindrach.
#29
Napisano 19 października 2011 - 18:49
Przepustnica wyczyszczona i jest czysta, natomiast nie mam możliwości wykonania diagnostyki (brak sprzętu).
#30
Napisano 19 października 2011 - 19:15
macmw, wystarczy dioda, jak w temacie: diagnostyka-wtrysku-hfm-silnik-m104-vt18169.htm
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
W124 M111 problem z podciśnieniem |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | pawelza |
|
||
(w201) m102.980 2.3 --> m111.983 2.3 kompressor |
Modyfikacje,Tuning | Maku |
|
||
[w124] e220, m111.960. problem z odpaleniem |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | hadrianus |
|
||
[W124] M111 2.2 - Nagle zamilkł |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Marcin78Lubuskie |
|
||
M111 2.2 +LPG zgasł podczas jazdy i nie odpala |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kamilu98 |
|
|