Skocz do zawartości




* - - - - 1 głosy

[W124] M111 2.2 - Nierówna praca


175 odpowiedzi w tym temacie

#61 Offline   Czarownica


  • Postów: 167
  • Na forum od: 02 wrz 2018
  • Miejscowość: Łowicz
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Służbowe Yaris

Napisano 07 stycznia 2019 - 19:12

Sid, widzę, że masz wiedzę na temat LPG nie jeździłam na LPG bo auto niz z gruchy ni z pietruchy gasło na niskich obrotach. Bez telepania budy, automat tak po prostu hamuje przed światłami i trach. Zwalniam w zakręcie to samo. Masz pomysł czemu? Przy czym spalanie gazu nie wskazuje na wyzylowana regulacje (13/100)w cyklu mieszanym, przy dokładnie tej samej jeździe benzyny 11/100.



#62 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 07 stycznia 2019 - 21:59

Wyświetl postUżytkownik Czarownica dnia 07 stycznia 2019 - 19:12 napisał

Sid, widzę, że masz wiedzę na temat LPG nie jeździłam na LPG bo auto niz z gruchy ni z pietruchy gasło na niskich obrotach. Bez telepania budy, automat tak po prostu hamuje przed światłami i trach. Zwalniam w zakręcie to samo. Masz pomysł czemu? Przy czym spalanie gazu nie wskazuje na wyzylowana regulacje (13/100)w cyklu mieszanym, przy dokładnie tej samej jeździe benzyny 11/100.

Na pewno do sprawdzenia "po całośći" to znaczy podstawa - wymiana filtrów - chyba że masz wiedze i wiesz kiedy były wymienione, ale to i tak koszt zakupu to rząd 30-100 zł w zależności co =jakie filtry zastosuje się. Droższe=dokładniejsze :):). No i dalej, diagnostyka instalacji = podpięcie sie pod sterownik i sprawdzenie parametrów. To na sam początek, żeby ruszyć z czymkolwiek.

#63 Offline   Czarownica


  • Postów: 167
  • Na forum od: 02 wrz 2018
  • Miejscowość: Łowicz
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Służbowe Yaris

Napisano 08 stycznia 2019 - 07:59

Wyświetl postUżytkownik Sid dnia 07 stycznia 2019 - 21:59 napisał



Na pewno do sprawdzenia "po całośći" to znaczy podstawa - wymiana filtrów - chyba że masz wiedze i wiesz kiedy były wymienione, ale to i tak koszt zakupu to rząd 30-100 zł w zależności co =jakie filtry zastosuje się. Droższe=dokładniejsze :):). No i dalej, diagnostyka instalacji = podpięcie sie pod sterownik i sprawdzenie parametrów. To na sam początek, żeby ruszyć z czymkolwiek.
Na pewno do wymiany jest filtr fazy lotnej na razie nic z tym nie robiłam i nie zrobię dopuki nie ogarnę tych skoków obrotów, a instalacja jest dość młoda 2014 rok i raczej lepszej firmy stag 4.

#64 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 08 stycznia 2019 - 17:55

Wyświetl postUżytkownik Czarownica dnia 08 stycznia 2019 - 07:59 napisał

Na pewno do wymiany jest filtr fazy lotnej na razie nic z tym nie robiłam i nie zrobię dopuki nie ogarnę tych skoków obrotów, a instalacja jest dość młoda 2014 rok i raczej lepszej firmy stag 4.

No to jak i u mnie, ty masz młodszą :):), ale ja zdoktoryzowałem się w LPG i nie mam zamiaru oddawać do żadnego magika co to niby coś "naprawi". Z kolegą zresztą zaczęliśmy się doktoryzować mocno no i są efekty - mniej ubytku z kieszeni :):) więcej na przyjemności ewentualnie inna potrzebę do samochodu. Na pewno masz do zmiany filtr lotny i ciekły - jak nie znasz historii poprzednika ale to żaden koszt tych filtrów, a pewnie masz typowy reduktor, tak więc filtr lotny to jakieś 5-15 złociszy. Ale warto doprowadzić do używalności bo organ nieużywany obumiera :):). Ale najpierw PB musi chodzić poprawnie, wtedy dopiero diagnostyka i autokalibracja LPG. To akurat sam w pełnym zakresie sobie na STAGA instalce działam ale i inne też się ogarnia.

Użytkownik Sid edytował ten post 08 stycznia 2019 - 17:57


#65 Offline   Czarownica


  • Postów: 167
  • Na forum od: 02 wrz 2018
  • Miejscowość: Łowicz
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Służbowe Yaris

Napisano 09 stycznia 2019 - 12:27

No właśnie dobija mnie powoli to, że nie wiem dlaczego mi te auto tak cuduje, z drugiej strony cieszę się bo wszystkie do tej pory sprawdzone podzespoły pracują prawidłowo takie to moeszane uczucia :-)

#66 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 09 stycznia 2019 - 19:09

Wyświetl postUżytkownik Czarownica dnia 09 stycznia 2019 - 12:27 napisał

No właśnie dobija mnie powoli to, że nie wiem dlaczego mi te auto tak cuduje, z drugiej strony cieszę się bo wszystkie do tej pory sprawdzone podzespoły pracują prawidłowo takie to moeszane uczucia :-)

No zdoktoryzowałem się i lżej w kieszeni, jaka satysfakcja z pozytywnych wyników :):) a wiem wtedy na pewno co mam włożone i hak zrobione :metal: :metal: :poland:

A co do twoich przypadłości, to po kolei co teraz jest na rzeczy - trochę sie zgubiłem, więc po kolei co było sprawdzone=wykluczone z usterki a co jest teraz, co twoją Mercedes boli :|

#67 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 09 stycznia 2019 - 19:50

Co wiem to dopowiem i zaradzim cosik zapewne, najdziemy bakcyla :):):)

#68 Offline   Czarownica


  • Postów: 167
  • Na forum od: 02 wrz 2018
  • Miejscowość: Łowicz
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Służbowe Yaris

Napisano 10 stycznia 2019 - 07:38

No to teraz tak. Wiązka wymieniona na nową z przeplywomierzem i kablem przepustnicy. Sprawdzona przepustnica i rozbierana czyszczona moja i podmieniana na drugą. Przelutowany srebrny przekaznik sprawdzona sonda lambda i szczelność w układzie dolotowym i podciśnieniach. Czujniki wszystkie (temperatury, położenia wału,, biegu jałowego) Zrobiony sterownik silnika (był spalony). Po tych wszystkich operacjach pacjent nadal ma za wysokie obroty na P i N 1100-1200 rpm i skacze 600-1500. Co do tego jak zaczyna skakać gubi się wspomaganie i przygasają światła (ładowanie jest jak najbardziej ok). Obroty na D i R są ok. W czasie jazdy jest wszystko super nie brakuje mu mocy (na benzynie, bo na gazie ledwo się odpycha normalnie jak 2.0D),nie przerywa, nie dusi się, nie krztusi, nie strzela w rure, a jechałam nim 160 i robiłam jakieś tam zrywy ze świateł i cuda wianki i wszystko super. Tylko ten postój. Tutaj jeszcze zimny chodzi świetnie. Cuduje dopiero jak się zagrzeje. Słuchając tego co się dzieje pod maską jak faluje jest tak obroty spadają do normalnej wartości 800-900 słychać klik z przepustnicy i idzie do 1500 spada do 500-600 na chwilę wraca 800-900 i znów klik i 1500. Im cieplejszy tym gorzej. Jak jest temp około 40 st to tylko dekikatnie co jakiś czas się podnosi. Zaczęłam się zastanawiać, czy to ma pewno ma związek z temperaturą, a nie na przykład z czasem pracy. Może regulator napięcia niedomaga? (przygasające światła) no kończą mi się pomysły :-(
Ach no i zapomniałam to nie jest tak, że zawsze i za każdym razem jak jest ciepły to skacze. To jest bardziej randomowe, raz skacze raz nie skacze. Próbowałam znaleźć jakiś wspólny mianownik typu deszczowa pogoda, duży mróz brak mrozu, krótka trasa, dłuższa wycieczka i nie ma znaczenia.

Użytkownik Czarownica edytował ten post 10 stycznia 2019 - 07:46


#69 Offline   elspasoo


  • Postów: 211
  • Na forum od: 20 lip 2017
  • Miejscowość: Lubuskie
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLS 55 AMG

Napisano 10 stycznia 2019 - 08:00

Jakie są błędy w HFM i parametry "live data" najlepiej na zimnym i ciepłym ?

Użytkownik elspasoo edytował ten post 10 stycznia 2019 - 08:05


#70 Offline   Czarownica


  • Postów: 167
  • Na forum od: 02 wrz 2018
  • Miejscowość: Łowicz
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Służbowe Yaris

Napisano 10 stycznia 2019 - 08:13

elspasoo, błędów nie ma żadnych i to mnie w tym wszystkim ciekawi najbardziej. Jak sprawdzić te parametry?
Był podłączany pod komputer i blyskany diodą i nie ma nic.

Użytkownik Czarownica edytował ten post 10 stycznia 2019 - 08:15









Podobne tematy Zwiń