Skocz do zawartości




* - - - - 1 głosy

[W124] M111 2.2 - Nierówna praca


175 odpowiedzi w tym temacie

#81 Offline   elspasoo


  • Postów: 211
  • Na forum od: 20 lip 2017
  • Miejscowość: Lubuskie
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLS 55 AMG

Napisano 10 stycznia 2019 - 23:14

Powiem szczerze ,że nie wiem o jakiej adaptacji ECU piszecie. W SD pod HHT dla modułu HFM jest tylko opcja "Reset HFM" o ile dobrze pamiętam. U moim przypadku upewniałem sie czy konieczna jest wymiana przepływki (była kupiona Nowa Bosch'a),ktora okazała się wadliwa. W tym silniku nie ma krokowego więc jak zgaduje, wszelkie niewłaściwe parametry przepustnicy/przepływki/lambdy/paliwa/ temp. wpływają na falujace wolne obroty. Jak resetowalem mój hfm ,to ewidentnie zmieniły się wskazania kąta przepustnicy na wolnych obrotach , a silnik zaczął lepiej pracować nawet mimo uszkodzonego przepływomierza. Dlatego wydaje mi się, że taka czynność jesf konieczna szczególnie po wymianie i/lub czyszczeniu przepustnicy. Co do podciśnień, najprostsza metoda, to zassać powietrze i zatkać przewód językiem. Jak nie trzymie podciśnienia to cała linia do sprawdzenia.

Użytkownik elspasoo edytował ten post 10 stycznia 2019 - 23:19




#82 Offline   Vinnie


  • Postów: 134
  • Na forum od: 06 maj 2017
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 stycznia 2019 - 23:22

Wyświetl postUżytkownik elspasoo dnia 10 stycznia 2019 - 23:14 napisał

Powiem szczerze ,że nie wiem o jakiej adaptacji ECU piszecie. W SD pod HHT dla modułu HFM jest tylko opcja "Reset HFM" o ile dobrze pamiętam.
Tak, o to mi chodziło :) W HFMScan jest to w menu HFM->Reset adaptation. Być może nieprecyzyjnie się wyraziłem, bo manualu jest to określone jako "Resetting and Reactivating Engine Control Module Memory”. W każdym razie chodzi o to samo :)

Użytkownik Vinnie edytował ten post 10 stycznia 2019 - 23:22


#83 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 12 stycznia 2019 - 00:39

Wyświetl postUżytkownik Vinnie dnia 10 stycznia 2019 - 23:22 napisał

Tak, o to mi chodziło :) W HFMScan jest to w menu HFM->Reset adaptation. Być może nieprecyzyjnie się wyraziłem, bo manualu jest to określone jako "Resetting and Reactivating Engine Control Module Memory”. W każdym razie chodzi o to samo :)

No tak można to zrobić. Tak "głęboko" nie ingerowałem, bo zawsze zaczynam dokładnie analizować i usuwać po kolei a szczególnie dokładnie sprawdza to co było poprawiane a dopiero grzebać głębiej. Przepływka Boscha "oryginalna" z tej samej taśmy produkcyjnej co np, SKV a cena 3x wyższa a efekt.... nie ma "oryginalnych" są markowane i za to się płaci a jakość pozostaje ...no właśnie, dobre zamienniki są lepsze bo cena jest normalna i jakość niczym nie ustępuje tym markowanym "oryginalnym"jak kto woli.A Bosch dla konsumenta sklepowego skończył się z czasem końca produkcji naszych samochodów lata '90

#84 Offline   Siepator


  • Postów: 13
  • Na forum od: 21 paź 2018
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Corolla E12 kombi

Napisano 16 stycznia 2019 - 23:16

Cześć wszystkim, pozwólcie że włączę się do tematu - od jakiegoś czasu borykam się z nierówną pracą silnika i w związku z tym zrobione zostało: wiązka silnika i przepływomierza, świece, przewody wysokiego napięcia, wyczyszczona przepustnica a dziś zamontowany nowy przepływomierz Boscha o identycznych oznaczeniach jak oryginał. No i niestety wielkie rozczarowanie, bo po chwili lepszej pracy i przejechaniu ok 120 km falowanie i telepawka wróciły.
Już jakiś czas temu pisałem do użytkownika Elspasoo, który podrzucił mi na priv kilka pomysłów (raz jeszcze dzięki!), teraz na spokojnie przeczytałem ten wątek od deski do deski i reasumując:
- z falowania silnik wyleczyła zmiana regulator ciśnienia paliwa +reset przepustnicy (Mr Simon)
- wymiana sterownika silnika (Czarownica)
- nieszczelność dolotu (Vinnie)
Tymi tropami będę teraz podążał, na razie przeraziłem się wizją konieczności zakupu przepustnicy (cena...), w następnym tygodniu powinienem mieć użyczoną do sprawdzenia sprawną przepustnicę, żeby wyeliminować ją z listy podejrzanych - lub znaleźć w końcu winnego.
Przyszedł mi do głowy pomysł dotyczący wspomnianego regulatora ciśnienia paliwa: przy tankowaniu zawsze odkręcenie korka powoduje odczuwalne zassanie powietrza do baku, taki jednorazowy haust tam wpada. Nie zauważyłem podobnego zjawiska w innych autach, które miałem - czy to może wskazywać właśnie na ten regulator?
I kolejna kwestia - kilka razy wspomniany został słynny "srebrny przekaźnik" - można go jakoś łatwo zdiagnozować?
I już na koniec postu - nie mam zestawu diagnostycznego, polecany przez Was program HFM Scan wymaga użycia lapka (może byćWin7?), polecanego kabla z wtykami (http://www.obd2-shop...products_id=301) i przejściówki (http://www.obd2-shop...products_id=235) - to załatwia sprawę? Nic więcej nie potrzebuję?
Przepraszam z góry za chaotyczność wypowiedzi, ale dzisiejszy dzień miał być triumfem nad Mercedesem, a tu nic z tego mimo zainwestowania ponad 2k :(

#85 Offline   elspasoo


  • Postów: 211
  • Na forum od: 20 lip 2017
  • Miejscowość: Lubuskie
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLS 55 AMG

Napisano 17 stycznia 2019 - 00:02

Nie chce powielać wcześniejszych tematów z tym związanych. W tym silniku jedną rzecz jest istotna, (o ile nie została wykonana przez poprzednika). Wymiana instalacji:
-silnika(wiązka przepływomierza jest jej elementem)
-cewek
-przepustnicy + jej czyszczenie.
Kolejne to już wspomniane szczelności podciśnienia i dolot, to podstawy.
Wszystko inne to diagnostyka, koniecznie z danymi z HFM - błędy + live data, inaczej będziesz tak wymieniał i może kiedyś trafisz. Nie ma jednej metody dojscia do prawdy zza klawiatury, to musisz zrobić w realu, najlepiej gdzieś gdzie znają te silniki.
Oczywiście może być kilka nakładajacych się problemów, trzeba wszystko metodycznie sprawdzić, układ filtra par może być jednym z problemów. Zdejmij korek paliwa, zobacz czy ma to wpływ na pracę silnika.
Co do srebrnego przekaźnika, to nic innego jak poprostu zespół przekaźników,o ile dobrze pamiętam, zasila m.in. właśnie przepływkę i tylko w tym sensie ma to znaczenie, ale takie problemy powinny być widoczne jako błędy w HFM.

Użytkownik elspasoo edytował ten post 17 stycznia 2019 - 00:24


#86 Offline   Siepator


  • Postów: 13
  • Na forum od: 21 paź 2018
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Corolla E12 kombi

Napisano 17 stycznia 2019 - 08:59

W tym rzecz, że odebrałem auto od fachowca polecanego z forum, który wymienił wspomniane przez Ciebie elementy instalacji, samochód podpięty do Star Diagnosis nie wykazywał błędów.
Jutro napiszę co z testem dolotu itp., może to jakieś detale, ale trafienie co było winne może komuś innemu pomoże w przyszłości :)

#87 Offline   Adaml4


  • Postów: 65
  • Na forum od: 14 lip 2015
  • Miejscowość: Wro
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 stycznia 2019 - 11:29

Mam jeszcze pytanie do kogoś kto już to robił a mianowicie , ściągłem z auta zawór MOT ,wyczyscilem go i złożyłem , i moje pytanie brzmi czy wyczyszczony i zdjęty z auta powinien przepuszczać powietrze jak dmucham w te rurki( obojętnie z której strony dmucham) ?? Czy zawór jest zepsuty czy tak ma być ?

#88 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 21 stycznia 2019 - 00:24

Wyświetl postUżytkownik Adaml4 dnia 20 stycznia 2019 - 11:29 napisał

Mam jeszcze pytanie do kogoś kto już to robił a mianowicie , ściągłem z auta zawór MOT ,wyczyscilem go i złożyłem , i moje pytanie brzmi czy wyczyszczony i zdjęty z auta powinien przepuszczać powietrze jak dmucham w te rurki( obojętnie z której strony dmucham) ?? Czy zawór jest zepsuty czy tak ma być ?

Zawór - elektrozawór EVAP - zdjęty. Czy dmuchając w niego z którejkolwiek strony, kiedy jest odpięty od instalacji podciśnienia i elektrycznej, czyli masz go w rękach i dmuchasz albo zasysasz przez niego powietrze to nie powinien przepuszczać. Ma być szczelny, zamknięty, Elektrozawór jak sama nazwa mówi - otwiera się po zadanym impulsie elektrycznym. Czyli w stanie "spoczynku" jest zamknięty - nie przepuszcza powietrza. Jeśli jest inaczej, jeszcze poczyścić - przepłukać wystarczy dobrze. Właśnie w takowy sposób mój działa jak ta lala po takim płukaniu intensywnym benzyna ekstrakcyjna. W czasie pracy silnika powinien charakterystycznie "pukać" jak dotknie się go palcami, można wyczuć, a jak będzie się opierał o karoserię da się słyszeć z miejsca kierowcy w czasie pracy silnika na postoju charakterystyczne głucha pukanie, przenoszące się w czasie jego pracy. Nie pracuje cały czas. Chyba nie zakręciłem odpowiedzi zawile. Jak coś to pytać :):)

#89 Offline   Siepator


  • Postów: 13
  • Na forum od: 21 paź 2018
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Corolla E12 kombi

Napisano 27 stycznia 2019 - 08:43

W moim przypadku winowajcą był ponownie przepływomierz - NOWY, Boscha, o tych samych numerach co siedzący w samochodzie, okazał się uszkodzony. Po włożeniu sprawnej używki obroty się stabilizują i gra muzyka :)

#90 Offline   elspasoo


  • Postów: 211
  • Na forum od: 20 lip 2017
  • Miejscowość: Lubuskie
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLS 55 AMG

Napisano 27 stycznia 2019 - 16:30

Już kiedyś wspominałem, mnie się nie udało kupić w PL sprawny, nowy przepływomierz. Na opakowaniu Boscha jest plomba, jak jest ruszona to nie ma nawet sensu montować.








Podobne tematy Zwiń