Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] Kontrolka hamulca recznego - nie pali sie


17 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   majku


  • Postów: 8
  • Na forum od: 06 mar 2019
  • Miejscowość: PWR
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 maja 2019 - 11:57

Wyświetl postUżytkownik Fah dnia 27 kwietnia 2019 - 08:43 napisał

Wniosek - nie ma przejścia na drugim kablu. Musisz znaleźć, gdzie gubi prąd

A masz wiedzę kolego gdzie idzie ten kabel ?



#12 Offline   Fah


  • Postów: 336
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 maja 2019 - 16:22

Wiedzę - nie. Logika podpowiada, że idzie prosto w licznik.

#13 Offline   majku


  • Postów: 8
  • Na forum od: 06 mar 2019
  • Miejscowość: PWR
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 maja 2019 - 08:36

Wyświetl postUżytkownik Fah dnia 01 maja 2019 - 16:22 napisał

Wiedzę - nie. Logika podpowiada, że idzie prosto w licznik.

Pierwszy idzie do licznika, kolor kabla przy w lewarku ręcznego i w liczniku jest taki sam i przejście jest ! jednak koloru drugiego kabla w liczniku nie ma oraz przejścia w żaden inny kabel...

#14 Offline   Gerri


  • Postów: 2 644
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 02 maja 2019 - 19:53

Wyświetl postUżytkownik Fah dnia 27 kwietnia 2019 - 08:43 napisał

Wniosek - nie ma przejścia na drugim kablu. Musisz znaleźć, gdzie gubi prąd
Słaby wniosek. A jeżeli licznik jest spsuty? Brak znajomości tak beznadziejnie prostego układu sygnalizacji jak kontrolka hamulca ręcznego. Prąd idzie z plusa, przechodzi prze kontrolkę i na dojściu do masy jest wyłącznik na dźwigni ręcznego. Kolorowy kabel na dźwigni ręcznego idzie do kontrolki, drugi ma kolor brązowy i jest połączony z masą. Czyli na pierwszy krok (żeby wyeliminować wadliwe połączenie lub usterkę brązowego kabla) wystarczy połączyć ten kolorowy kawałkiem kabla z dobrą masą nadwozia. Kontrolka powinna zaświecić po włączeniu zapłonu.

Wyświetl postUżytkownik majku dnia 02 maja 2019 - 08:36 napisał

jednak koloru drugiego kabla w liczniku nie ma oraz przejścia w żaden inny kabel...
Oczywiście że taki kolor jest - na pinie 1 okrągłej wtyczki licznika. Tylko że jest to połączenie z masą. I wyłącznik pod dźwignią ręcznego też ma taki kolor kabelka (patrz powyżej) i też jest to połączenie z masą.
W drugim kroku diagnostycznym łączymy z masą kolorowy kabelek bezpośrednio przy liczniku (okrągła wtyczka, pin 11) Jeżeli teraz nie zaświeci, to masz uszkodzenie w liczniku - pewnie żarówka lub jej kontakt z oprawką.
Jeżeli tego nie wiesz, to ta kontrolka ma jeszcze jedną funkcję: sygnalizuje spadek poziomu płynu hamulcowego. Wystarczy w celu kontrolnym nacisnąć "cycek" na górze zbiorniczka żeby zamknąć obwód/ lub wypiąć wtyczkę i zewrzeć styki drucikiem. Kontrolka powinna zaświecić.

Wyświetl postUżytkownik majku dnia 28 kwietnia 2019 - 15:54 napisał

rozebrałem jednak tak skonstruowany ze nie widać ścieżek...
Brak ci kolego dociekliwości. Wystarczy odkręcić małe nakrętki z tyłu panela licznika i cały moduł (tarcza plus wskazówki paliwa, oleju i temperatury) możemy wysunąć. Teraz wszystkie ścieżki doskonale widać.
Na mój rozum to ja dalej stawiam na czeski błąd z żaróweczką. W tym obwodzie nie ma możliwości coś przepalić - obojętnie czy połączysz kolorowy kabel z masą czy z plusem. Innej możliwości nie ma.

#15 Offline   majku


  • Postów: 8
  • Na forum od: 06 mar 2019
  • Miejscowość: PWR
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 maja 2019 - 06:29

Wyświetl postUżytkownik Gerri dnia 02 maja 2019 - 19:53 napisał

Słaby wniosek. A jeżeli licznik jest spsuty? Brak znajomości tak beznadziejnie prostego układu sygnalizacji jak kontrolka hamulca ręcznego. Prąd idzie z plusa, przechodzi prze kontrolkę i na dojściu do masy jest wyłącznik na dźwigni ręcznego. Kolorowy kabel na dźwigni ręcznego idzie do kontrolki, drugi ma kolor brązowy i jest połączony z masą. Czyli na pierwszy krok (żeby wyeliminować wadliwe połączenie lub usterkę brązowego kabla) wystarczy połączyć ten kolorowy kawałkiem kabla z dobrą masą nadwozia. Kontrolka powinna zaświecić po włączeniu zapłonu.

Oczywiście że taki kolor jest - na pinie 1 okrągłej wtyczki licznika. Tylko że jest to połączenie z masą. I wyłącznik pod dźwignią ręcznego też ma taki kolor kabelka (patrz powyżej) i też jest to połączenie z masą.
W drugim kroku diagnostycznym łączymy z masą kolorowy kabelek bezpośrednio przy liczniku (okrągła wtyczka, pin 11) Jeżeli teraz nie zaświeci, to masz uszkodzenie w liczniku - pewnie żarówka lub jej kontakt z oprawką.
Jeżeli tego nie wiesz, to ta kontrolka ma jeszcze jedną funkcję: sygnalizuje spadek poziomu płynu hamulcowego. Wystarczy w celu kontrolnym nacisnąć "cycek" na górze zbiorniczka żeby zamknąć obwód/ lub wypiąć wtyczkę i zewrzeć styki drucikiem. Kontrolka powinna zaświecić.

Brak ci kolego dociekliwości. Wystarczy odkręcić małe nakrętki z tyłu panela licznika i cały moduł (tarcza plus wskazówki paliwa, oleju i temperatury) możemy wysunąć. Teraz wszystkie ścieżki doskonale widać.
Na mój rozum to ja dalej stawiam na czeski błąd z żaróweczką. W tym obwodzie nie ma możliwości coś przepalić - obojętnie czy połączysz kolorowy kabel z masą czy z plusem. Innej możliwości nie ma.

Brak mi trochę czasu i wiedzy... jak każdemu tutaj w końcu po to jest to forum... fakt kontrolka poziomu płynu nawet 126p tak było
sprawdziłem działa po zmostkowaniu żarówka świeci. Wg. schematu "masa pin1 idzie na punkt masowy za licznikiem" i u mnie tez tak jest ! dodatkowo jest przejście do skrzynki bezpieczników od dołu z pin1. (nie widać żeby było coś nie oryginalnego w instalacji lub jakieś ingerencji w nią) i teraz pytanie gdzie idzie brązowy kabel z czujnika ręcznego w moim w201 leci sobie wiązką w kierunku nagrzewnicy i wraca w wiązce z radiem ! wychodzi 5 kabli
-Czerwony (+plus) stały
-Żółto-czarny (+plus) po stacyjce
-brązowy (1) (-minus)
-brązowy (2) (-minus) od ręcznego
-zielono szary (-minus) po stacyjce (podświetlenie radia najprawdopodobniej)
(nie widać żeby było coś nie oryginalnego w instalacji lub jakieś ingerencji w nią) wychodzi na to żeby działa kontrolka ręcznego muszą byś dwa brązowe połączone.
tak to u mnie wygląda może komuś się przyda

#16 Offline   Gerri


  • Postów: 2 644
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 08 maja 2019 - 07:25

Wyświetl postUżytkownik majku dnia 08 maja 2019 - 06:29 napisał

Brak mi trochę czasu i wiedzy... jak każdemu tutaj w końcu po to jest to forum.
Wydawało mi się, że znajomość tak podstawowych układów jak kontrolka ręcznego nie powinna być tajemnicą - przynajmniej dla doświadczonych użytkowników forum.
Jak widać znalazłeś jednak na tyle czasu, że prace posuwają się do przodu ;)

Wyświetl postUżytkownik majku dnia 08 maja 2019 - 06:29 napisał

i teraz pytanie gdzie idzie brązowy kabel z czujnika ręcznego
Wg oryginalnego schematu który posiadam kabel masowy z hamulca pomocniczego "idzie" do śrubki masy za licznikiem (W1). Dodatkowo jest cenna uwaga, że "idzie" tam razem z kablem z zapalniczki i radia (co już zauważyłeś)

Wyświetl postUżytkownik majku dnia 08 maja 2019 - 06:29 napisał

wychodzi na to żeby działa kontrolka ręcznego muszą byś dwa brązowe połączone.
Czy połączyłeś na próbę te brązowe kable z masą? Czy kontrolka ręcznego zaczęła w tym momencie działać prawidłowo?
Nie wiem, czy wystarczająco jasno to napisałem: w twoim aucie (i wszystkich innych Mercedesach z tych lat) kable koloru brązowego to kable masowe i ZAWSZE SĄ POŁĄCZONE w którymś miejscu DO ŚRUBKI NA NADWOZIU! Tak więc jeżeli kabel z kontrolki ręcznego nie jest połączony z masą za licznikiem to musisz go z masą połączyć! Jeżeli jest problem z połączeniem ze śrubką za licznikiem, to znajdź inne miejsce - połączenie z masą MUSI BYĆ!
Ta zasada obowiązywała aż do momentu wprowadzenia CAN-u w autach i jedynym wyjątkiem były kable głośnikowe w radiach, które pomimo koloru brązowego nie są z nadwoziem połączone. W większości nowoczesnych odbiorników radiowych połączenie któregokolwiek kabla głośnikowego z masą doprowadzić może do zniszczenia wzmacniacza głośnikowego. Ale to jedyny wyjątek.
Nie bardzo kojarzę z twojego opisu co próbujesz nam przekazać, ale podejrzewam, że kabina była dość mocno rozebrana - łącznie z wyjęciem deski rozdzielczej. Pytanie dlaczego?
Uwaga na koniec: nie cytujcie koledzy całej wypowiedzi poprzednika - niepotrzebnie zajmuje to miejsce na serwerze, i niepotrzebnie gmatwa cały wątek. Jeżeli odnosisz się do któregoś z fragmentów wypowiedzi - to zacytuj ten fragment (a nie całość). Jeżeli będę chciał przeczytać wypowiedź poprzednika w całości - mogę to zrobić czytając oryginał wypowiedzi.

Użytkownik Gerri edytował ten post 08 maja 2019 - 07:31


#17 Offline   majku


  • Postów: 8
  • Na forum od: 06 mar 2019
  • Miejscowość: PWR
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 maja 2019 - 08:22

odp. 1 połączyłem te 2 kable z sobą odp. 2 tak zaczęła działać jak powinna.
Próbuje powiedzieć ze pin1 (brązowy) okrąglej wtyczki licznika to nie kabel brązowy od ręcznego (brak przejścia) jak to ktoś napisał powyżej. masa pin1 idzie na punkt masowy za licznikiem.
Piszę co zrobiłem u siebie żeby kontrolka zaczęła działać tak jak to powinno być (połączyłem 2 brązowe kable z wiązki do radia)
i właśnie chodzi o to ze deska wygląda na nigdy nie wyciągną a wszystkie wiązki na oryginalne, mocowania kabli i izolacja ich też.
A moim zdaniem jeśli był by to tak proste jak piszecie któryś w Was napisał by... złącz kolego 2 kable brązowe przy wiązce radia i ręczny zacznie działać.

#18 Offline   Gerri


  • Postów: 2 644
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 09 maja 2019 - 19:58

Wyświetl postUżytkownik majku dnia 08 maja 2019 - 08:22 napisał

chodzi o to ze deska wygląda na nigdy nie wyciągną a wszystkie wiązki na oryginalne
Mogę ci kolego dziesięć razy deskę wyciągnąć i zamontować spowrotem, a ty powiesz, że nic nie było ruszane. Takie wtedy auta robili.

Wyświetl postUżytkownik majku dnia 08 maja 2019 - 08:22 napisał

moim zdaniem jeśli był by to tak proste jak piszecie któryś w Was napisał by... złącz kolego 2 kable brązowe przy wiązce radia i ręczny zacznie działać
Bo to jest proste. Powtarzam jeszcze raz (ostatni): kable brązowe MUSZĄ MIEĆ POŁĄCZENIE Z NADWOZIEM! W tej chwili (po połaczeniu kabli ze sobą) kontrolka działa, ale najprawdopodobniej prąd dla kontrolki znalazł sobie "bajpass". Jeżeli radio jest zamontowane (i działa) to obwód masy jest w tym przypadku zamknięty poprzez uziemienie anteny - ale to nie jest "zdrowa" sytuacja, bo również całe obciążenie ze wzmacniacza mocy idzie przez kabel antenowy.
Zresztą rób co chcesz. Ja swoje napisałem.








Podobne tematy Zwiń