Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] 2.0D - do czego ten element? foto


7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   codec


  • Postów: 493
  • Na forum od: 08 wrz 2007
  • Miejscowość: Darłowo
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 23 września 2007 - 12:26

zerkałem u znajomego M. z takim samym motorem i tego nie miał. do czego sluży ten element?

Dołączona grafika

poprawiono tytul



#2 Offline   Borat


  • Postów: 2 907
  • Na forum od: 06 sty 2007
  • Miejscowość: Berlin/Zgierz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 23 września 2007 - 12:27

codec, to jest zawór EGR - czyli część spalin leci z powrotem do kolektora dolotowego

#3 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 23 września 2007 - 14:00

Borat napisał:

codec, to jest zawór EGR

Możesz go zaślepić aby syf ze spalin nie odkładał się w kanałach ssących. Trzeba jednak się liczyć z faktem, że wtedy temp w komorze będzie wyższa...

#4 Offline   codec


  • Postów: 493
  • Na forum od: 08 wrz 2007
  • Miejscowość: Darłowo
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 23 września 2007 - 14:29

dziekoowka

chyba zaślepiał nie będę skoro konstruktorzy takie cudo przewidzieli http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/icon_biggrin.gif

#5 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 23 września 2007 - 14:34

codec napisał:

dziekoowka

chyba zaślepiał nie będę skoro konstruktorzy takie cudo przewidzieli http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/icon_biggrin.gif

Zostali zmuszeni przez ekologów. To taki badziew który pomaga spełnić normę czystości spalin

#6 Offline   Borat


  • Postów: 2 907
  • Na forum od: 06 sty 2007
  • Miejscowość: Berlin/Zgierz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 23 września 2007 - 15:14

EGR w dieslach to zło :old: jak to odepniesz to powroci MOC http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/oki.gif

#7 Offline   codec


  • Postów: 493
  • Na forum od: 08 wrz 2007
  • Miejscowość: Darłowo
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 23 września 2007 - 15:39

naprawdę wpływa to na moc?

#8 Offline   luki79


  • Postów: 566
  • Na forum od: 17 sty 2007
  • Miejscowość: Wieliczka
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 23 września 2007 - 16:52

codec napisał:

naprawdę wpływa to na moc?
EGR czyli recyrkulacja spalin w silnikach z zapłonem samoczynnym powoduje zastąpienie części powietrza nieuczestniczącymi w procesie spalania spalinami, zmniejszając w ten sposób ilość tlenu w ładunku (a zwiększając ilość dwutlenku węgla i pary wodnej) oraz zwiększając pojemność cieplną. Jeśli ilość tlenu będzie mniejsza, to i zmniejszy sie ilość tlenków azotu.
Jeśli EGR będzie się nieprawidłowo załączał (np przy biegu jałowym, lub maksymalnym obciążeniu silnika, to rzeczywiście moc silnika spadnie.








Podobne tematy Zwiń