Skocz do zawartości




- - - - -

[w124/w201] Nawiew nie chodzi na 1,2 i 4 biegu.


46 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   Sly108


  • Postów: 1 147
  • Na forum od: 16 gru 2008
  • Miejscowość: Trzebinia
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 września 2011 - 19:17

Melfio1 dzięki wielkie :D . To znaczy, że dmuchawa którą nabyłem jest :ok: ;) . Ale z drugiej strony to dziwne, że rezystor rozgrzewa się do tak wysokiej temperatury i nic tam się nie spali ani nie stopią plastikowe elementy które tam są w jego pobliżu :roll: :E . Wydawać by się mogło, że nie powinien się aż tak mocno rozgrzewać :hmm: :? .



#42 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 września 2011 - 20:45

Sly108, taka jego rola - odkłada się na nim część napięcia, a że gdzies ta energia musi sie wydostać więc zamienia się w ciepło ;)

#43 Offline   golas_


  • Postów: 18
  • Na forum od: 27 lut 2012
  • Miejscowość: Pruszcz Gdański
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 lipca 2012 - 13:48

Troche odświeżę temat, u mnie czwarty bieg był taki sam jak trzeci, ale lekko docisnąłem pokrętło i nagle się pojawił 4 bieg. może być że po latach już coś nie styka tak jak powinno?

#44 Offline   Gerri


  • Postów: 2 646
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 14 lipca 2012 - 20:29

Na pierwszej stronie tematu jest odpowiedź - styki przełącznika do wyczyszczenia.

#45 Offline   asz


  • Postów: 384
  • Na forum od: 13 cze 2009
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 stycznia 2013 - 20:11

U mnie przestał działać wentylator na 1 i 2 biegu - przełącznik wyczyszczony ale działa dziwnie :
gdy włączony jest 1 bieg napięcie pojawia się na 2 pierwszych pinach włącznika ( tak jak by załączony był 2 bieg ) podejrzewam uszkodzenie opornicy (jeszcze nie ruszałem) ale czy jest szansa rozbierać, czyścić, lutować opornicę czy od razu rozejrzeć się za nową-uzywaną ?
Na pierwszy rzut oka wymontowanie opornicy nie powinno stanowić problemu ale może ma ktoś jakieś wskazówki na co uważać bądź za co pociągnąć żeby nie urwać itp.
Na koniec dodam że jeździłem z uszkodzonym wentylatorem (piszczącym i wydającym dziwne odgłosy jakiś czas) i wtedy zniknęły 1 i 2 bieg, teraz po wymianie wentylatora dalej brak 1 i 2 biegu

Użytkownik asz edytował ten post 27 stycznia 2013 - 20:16


#46 Offline   sebalolek


  • Postów: 49
  • Na forum od: 27 lip 2016
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mercedes-Benz B 180CDI 09'

Napisano 03 kwietnia 2017 - 16:16

Wyświetl postUżytkownik Gerri dnia 08 lipca 2010 - 22:03 napisał

To niekoniecznie musi być uszkodzenie silniczka dmuchawy. Równie dobrze może to być uszkodzenie kostki stykowej stacyjki. Kostka ma osobny styk właśnie dla dmuchawy i czasem wystarczy po uruchomieniu silnika lekko cofnąć kluczyk żeby dmuchawa odzyskała wigor :ok:

Gerri - ostatnio miałem właśnie taki problem - pociągnięcie kluczyka czasem pomaga, czasem nie :( Jak sądzisz - kostka stykowa stacyjki do wymiany??

#47 Offline   habana50


  • Postów: 118
  • Na forum od: 12 sie 2015
  • Miejscowość: Wleń
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:CITROEN C4 GRAND PICASSO

Napisano 04 kwietnia 2017 - 21:07

Koledzy ja mam inny problem z nawiewem,na czwartym biegu pali mi bezpiecznik. Jaka może być przyczyna jarania się bez?








Podobne tematy Zwiń