Skocz do zawartości




- - - - -

[w124/w201] Nawiew nie chodzi na 1,2 i 4 biegu.


46 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Wajcha_220


  • Postów: 101
  • Na forum od: 07 kwi 2010
  • Miejscowość: Żary
  • Drugi Mercedes:Mercedes W201 200D-sprzedany
  • Inne auto:Vw sharan

Napisano 07 lipca 2010 - 23:22

W mojej :) mam problem z nawiewem, w sumie jest on odkąd go nabyliśmy. a więc gdy włączę dmuchawę to nie działa ona mi na 2 pierwszych biegach, na trzecim chodzi normalnie a na 4 chodzi tak jak na 3 biegu. co może być problemem i gdzie szukać rozwiązanie. Z góry dziękuję za odpowiedź.



#2 Offline   Johny


  • Postów: 1 685
  • Na forum od: 19 lis 2009
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 lipca 2010 - 23:36

Kolego popraw tytuł i uzupełnij profil...

#3 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 08 lipca 2010 - 07:47

Jeżeli to jest 124 to styki przełącznika do wyczyszczenia. Robota łatwa i przyjemna. Ale tylko się domyślam że to 124 - uzupełnij profil o dane auta!!

#4 Offline   Balbin


  • Postów: 866
  • Na forum od: 13 maj 2008
  • Miejscowość: Jarosław
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 3.2 91r. - M104

Napisano 08 lipca 2010 - 10:04

koledzy podlaczam sie pod temat u mnie jest podobny problem tylko ze u mnie chodza wszystkie biegi ale jak jezdze na dolkach to raz sie dmuchawa wlacza a raz wylacza co to moze byc? jutro bede mial chwile czasu i bede to rozbieral ale chce sie najpierw dowiedziec dokladniej zeby wiedziec od czego zaczac czy wystarczy panel sciagnac i podciagnac jakas wtyke czy odrazu zaczac od podszybia. POZDRAWIAM

#5 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 08 lipca 2010 - 22:03

To niekoniecznie musi być uszkodzenie silniczka dmuchawy. Równie dobrze może to być uszkodzenie kostki stykowej stacyjki. Kostka ma osobny styk właśnie dla dmuchawy i czasem wystarczy po uruchomieniu silnika lekko cofnąć kluczyk żeby dmuchawa odzyskała wigor ;)

#6 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 09 lipca 2010 - 06:44

Gerri napisał:

czasem wystarczy po uruchomieniu silnika lekko cofnąć kluczyk żeby dmuchawa odzyskała wigor ;)

dokładnie. wystarczy ze kluczyk lekko zostaje w pozycji "rozruch" i dmuchawa moze przestać działać gdyż kontrukcja kostki stacyjki odcina dopływ prądu do niej (i bodajże radia) gdy odpalamy silnik (aby jak najwiecej prądu z aku było dostępne dla rozrusznika)

#7 Offline   wielki3333


  • Postów: 279
  • Na forum od: 29 maj 2007
  • Miejscowość: Łeba
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 lipca 2010 - 09:18

podłączę się do tematu ,czy ten problem ze stacyjką jest do naprawienia czy trzeba stacyjkę wymienić?

#8 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 11 lipca 2010 - 10:07

To nie jest problem ze stacyjką jako całością tylko z kostką stykową znajdującą się na jej końcu. Kostkę można bez problemu rozebrać. Styk dmuchawy oznaczony jest 15X i trzeba mu się przyjrzeć. Można naprawy dokonać poprzez miejscowe zebranie materiału z krzywki podnoszącej styk, można również próbować podgiąć styk. Jeżeli styk jest mocno przegrzany (ma fioletowy kolor) to raczej utracił sprężystość i może się w krótkim czasie usterka pojawić ponownie. W takim przypadku należy zastanowić się nad wymianą kostki.

#9 Offline   Praetorian


  • Postów: 146
  • Na forum od: 29 maj 2010
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 lipca 2010 - 15:01

U mnie Panowie kompletnie nie działa dmuchawa. Czyli nie muszę ściągać od razu deski, tylko wystarczy najpierw przejrzeć kostkę, a potem pewnie jeszcze przełącznik od dmuchawy? Nie chodzi na żadnym biegu. Radio działa.

#10 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 14 grudnia 2010 - 11:42

A u mnie ostatnio jak zacząłem używać dmuchawy na biegach 2-3-4, to zauważyłem, że 2 i 3 są takie same - można jakoś nieinwazyjnie przedmuchać ten styk? Może jakieś WD-40 :oops: czy inne coś w sprayu, co spenetruje trochę ten przesuwak? Chodzi o w201.








Podobne tematy Zwiń