Witam serdecznie , pochodzę ze Złocieńca ( miasteczko około 15 tys. w zach pom ) . Jestem posiadaczem MB 123 .
Mam problem z automatyczną ( 3 biegi ) skrzynią , chodzi o ich zmianę.
Trzeba przejechac dobre 400 m zanim wrzuci na 2 bieg , nie wiem co jest grane i żadne mechanik w okolicy nie jest w stanie mi pomóc.
Jedynie jeden stwierdził że przy silniku jest taka "kostka " która niby reguluje silnik ze skrzynią ? czy to jest prawda ?
Czy ktoś jest w stanie mi pomóc ? :cry:
0
4 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 13 lipca 2010 - 09:30
#2 Gość__
Napisano 19 lipca 2010 - 10:44
Napisz Kolego więcej -czy skrzynia ma objawy poślizgu(tzn. silnik wyje, bieg nie wchodzi), czy po prostu jedziesz, a wrażenie jest jakby po prostu bieg się skończył, auto przymula i biegu nie wrzuca przez jakiś czas. Może jest jest jeszcze inaczej? Czy to jest ciągłe zjawisko, czy też dzieje się tak wyłącznie po dłuższym postoju. Gdy bieg II już wchodzi -czy robi to z szarpnięciem, poślizgiem, czy tez gładko? Czy zimą było lepiej/gorzej? Sprawdzaliście w sposób prawidłowy poziom oleju w ASB? Kiedy wymieniany był tenże olej wraz z filtrem? Czy ktoś grzebał przy cięgłach od ASB? Czy trzeba manipulować pedałem gazu/obrotami, by bieg II wskoczył, czy IIIka nie robi problemów. Czy prędkości maksymalne na biegach odpowiadają założeniom firmy dla tego auta. Okazyjnie zerknij na "sprzęgiełko" w okolicy kolektora wydechowego -umieszczone na cięgłach od ASB powinno poruszać się sprężyście(bo ma sprężynkę wewnątrz), a bywa, że jest zatarte poprzez korozję/bród.
Ogólnie napisz wszystko co może się wiązać z taką, a nie inną pracą ASB, oraz czy ta zmiana postępowała płynnie, czy też "pewnego dania rano z zaskoczeniem stwierdziłem....".
Ogólnie napisz wszystko co może się wiązać z taką, a nie inną pracą ASB, oraz czy ta zmiana postępowała płynnie, czy też "pewnego dania rano z zaskoczeniem stwierdziłem....".
#3
Napisano 05 sierpnia 2010 - 18:04
Witam , przepraszam ale nie było mnie w Polsce i nie miałem jak odp. Jak na złość dziś też wyjeżdżam za granicę ( ale tam bede mial dostep do sieci ) Mam pytanie czy mógłby Pan ( kloss72 ) zostawic nr tel .
Moj ojciec by do Pana zadzwonil , zreszta on sie bardziej na tych sprawach zna.
Pozdrawiam
Moj ojciec by do Pana zadzwonil , zreszta on sie bardziej na tych sprawach zna.
Pozdrawiam
#4
Napisano 05 sierpnia 2010 - 20:19
Ocenia to mój ojciec który tym samochodem jeździł .
W pozycji manetki postoju silnik pracuje prawidłowo , po wrzuceniu biegu silnik przymula. Nie da się rozpędzić do żądanej prędkości , a w przypadku podjeżdżania pod niewielkie wzniesienie zanikają obroty do tego stopnia że gaśnie. Jak wspomniałem wcześniej miejscowy mechanik wskazał na urządznie które jest zamontowane przy pompie wtryskowej - nazwał to czytnikiem obrotów skrzyni biegów , stwierdził że nie czyta obrotów. Czy na tej diagnozie się opierać, bo nie mam pewności czy przy zmianie skrzyni biegów chłopaki podłączyli wszystko prawidłowo. I czy poplątanie linek regulujących może mieć takie objawy. Po równej drodze łyknie dwójkę ale nie potrafi się rozpędzić nawet do powyżej 40 kmh . To jest najbardziej dokładny objaw. Dodam że bieg z pierwszego na drugi wchodzi gładko.
W pozycji manetki postoju silnik pracuje prawidłowo , po wrzuceniu biegu silnik przymula. Nie da się rozpędzić do żądanej prędkości , a w przypadku podjeżdżania pod niewielkie wzniesienie zanikają obroty do tego stopnia że gaśnie. Jak wspomniałem wcześniej miejscowy mechanik wskazał na urządznie które jest zamontowane przy pompie wtryskowej - nazwał to czytnikiem obrotów skrzyni biegów , stwierdził że nie czyta obrotów. Czy na tej diagnozie się opierać, bo nie mam pewności czy przy zmianie skrzyni biegów chłopaki podłączyli wszystko prawidłowo. I czy poplątanie linek regulujących może mieć takie objawy. Po równej drodze łyknie dwójkę ale nie potrafi się rozpędzić nawet do powyżej 40 kmh . To jest najbardziej dokładny objaw. Dodam że bieg z pierwszego na drugi wchodzi gładko.
#5 Gość__
Napisano 06 sierpnia 2010 - 07:39
A jak z toczeniem? Auto toczy się lekko, swobodnie -czy ktoś to sprawdzał? Wystarczy popchać nieco auto po równym, z dźwignią wybieraka na "N", ewentualnie podnieść tylną oś i spróbować("N"), czy się dość lekko obraca. Przednie koła....raczej nie podejrzewam.
Do czego dążę -spotkałem taką awarię: w123 z ASB(bodajże 240 D) ledwo się rozpędzało, III bieg nawet nie chciał wskakiwać. Ogólne wrażenie -jakby ktoś za zderzak trzymał, albo jakby auto wjeżdżało na Mount Everest z przyczepą. No i trzymał -hamulec ręczny, choć oczywiście pedał odbijał. Chłopak próbował używać go do...nawracania . Na szybko musieliśmy zdemontować ręczny, bo doraźna naprawa nie miała racji bytu, a była 1.00 w nocy, więc....
Niekoniecznie to akurat ręczny, lecz wygląda u Was na drastycznie zwiększone opory ruchu. Może zacisk hamulcowy trzyma(tłoczek.tłoczki się nie cofnęły)? Warto sprawdzić, czy auto ma zapewnioną swobodę ruchu.
Nie pamiętam w w123 "urządzeń na pompie wtryskowej czytających obroty ASB", pamiętam, że sterowanie skrzynią odbywało się za pomocą metalowych popychaczy powiązanych pośrednio z pedałem gazu.
Regulację momentów przełączania ASB robiłem poprzez zmianę długości(wkrę- i wykręcanie) wspomnianego uprzednio elementu ze sprężynką po przeciwnej stronie silnika niż pompa wtryskowa.
Do czego dążę -spotkałem taką awarię: w123 z ASB(bodajże 240 D) ledwo się rozpędzało, III bieg nawet nie chciał wskakiwać. Ogólne wrażenie -jakby ktoś za zderzak trzymał, albo jakby auto wjeżdżało na Mount Everest z przyczepą. No i trzymał -hamulec ręczny, choć oczywiście pedał odbijał. Chłopak próbował używać go do...nawracania . Na szybko musieliśmy zdemontować ręczny, bo doraźna naprawa nie miała racji bytu, a była 1.00 w nocy, więc....
Niekoniecznie to akurat ręczny, lecz wygląda u Was na drastycznie zwiększone opory ruchu. Może zacisk hamulcowy trzyma(tłoczek.tłoczki się nie cofnęły)? Warto sprawdzić, czy auto ma zapewnioną swobodę ruchu.
Nie pamiętam w w123 "urządzeń na pompie wtryskowej czytających obroty ASB", pamiętam, że sterowanie skrzynią odbywało się za pomocą metalowych popychaczy powiązanych pośrednio z pedałem gazu.
Regulację momentów przełączania ASB robiłem poprzez zmianę długości(wkrę- i wykręcanie) wspomnianego uprzednio elementu ze sprężynką po przeciwnej stronie silnika niż pompa wtryskowa.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W201] Nieprawidłowy olej w skrzyni biegów (717.412) |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
|
|
W201 AUTOMAT stuki i szarpanie lewarkiem skrzyni biegów |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gigachadman90 |
|
||
Podpięty [W201/W124] Automatyczna Skrzynia Biegów- awarie i usterki |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | liroy-1 |
|
||
[w201] Skrzynia 4-ro biegowa Kick Down problem!! |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | BonzoRulez |
|
||
[W201] zwiększone obroty na biegu jałowym - silnik M102 - 2,3 litra |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | masap |
|