Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Łancuch rozrządu - należy wymienić?


37 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   bolo


  • Postów: 2
  • Na forum od: 21 sie 2009
  • Miejscowość: Rzeszów

Napisano 22 lipca 2010 - 12:17

Witam,

Przy okazji wymiany uszczelki pod głowicą (płyn leciał do oleju) mierzyłem wyciągnięcie łancucha rozrządu. Trzpień na wałku ssącym wchodzi przy 22 stopniach (regulator faz w pozycji spoczynkowej), trzpień na wałku wydechowym wchodzi przy 27 stopniach. Oba trzpienie powinny pasować w otworach przy 20 stopniach. Nie wiem który pomiar powinienem uwzględnić - czy te 2 stopnie rozciągnięcia (łańcuch zostaje) czy 7 stopni (łańcuch do wymiany). Założony jest łancuch firmy Renold, przebieg 167 kkm. Może ktoś z forumowiczów wie czy łancuch należy wymienić?

Pozdrawiam,
bolo
_________________
Mercedes 124 220E



#2 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:w201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 22 lipca 2010 - 15:41

Patrząc na przebieg... powiem że starsze silniki miewają problemy z łańcuchem przy ok. 400-500kkm, także zasadniczo poniżej 200kkm nic się nie powinno dziać, a później nawet jeżeli to jest jeszcze kwestia napinacza, bo to niekoniecznie musi oznaczać wymianę łańcucha

#3 Offline   akwroclaw


  • Postów: 11
  • Na forum od: 26 sie 2010
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 września 2010 - 12:05

Witam!

Zastanawiam się czy przyczyną kłopotów w moim 190E siln. 102 może być wyciągnięty łańcuch? Przbieg 200 tkm.

Silnik był mooocno przegrzany, ledwo jeździł, kołysał, bardzo mało mocy miał cały czas.
Zrobiono honowanie, planowanie głowicy, regenerację rozdzielacza paliwa, remont.

Teraz odpala wspaniale, bieg jałowy wzorowy, sprężanie we wszystkich cylindrach 90% i ponad [mierzone statycznie]. Czyli miód.

Gdy jest zimny to ładnie przyśpiesza, natomiast gdy gdy dojdzie do temperatury to jakbym jechał autem z silnikiem 1.2 lub nawet gorzej. Dopiero na wysokich obrotach trochę więcej mocy jest, ale niewiele. Zgadzałoby się to ze słowami gdzieś na forum, że wtedy nieco łapie lepsze kąty.
Płynność pracy nadal jest, ale np. pod górkę to zdycha. 2 litry tak nie powinny działać.

Podejrzewam dwie rzeczy:

1. Myślałem, że to niewłaściwy skład mieszanki [gdy jest zimny dostaje dodatkowe opary z odmy więc nieco wzbogaca]
Śrubą składu dodałem paliwa, niestety oprócz szarpania i nierównego chodu nic nie osiągnąłem. Czyli to nie to?

2. Wydaje mi się, że przegrzanie mogło trafić łańcuch rozrządu. Czytałem gdzieś na forum, że łańcuch zimny ma mniejsze wyciągnięcie od ciepłego i to sporo. To by mogło tłumaczyć, że na zimno trzyma kąty na zaworach i jest większa moc, a gdy się nagrzeje to już fazy otwarcia i zamknięcia są niewłaściwe i traci moc.

Czy dobrze rozumuję?

jeśli tak, to:

Gdzie szukać łańcucha rozrządu? Na Allegro pojedynczego do 190-ki nie widziałem, są tylko podwójne do innych modeli.
Ile taki łańcuch może kosztować nowy, w miarę dobrej firmy [jakiejś konkretnie szukać?]?
Nie chciałbym wydawać majątku a kupić nowy.

#4 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 30 września 2010 - 14:18

akwroclaw napisał:

wyciągnięty łańcuch

akwroclaw napisał:

Przbieg 200 tkm

akwroclaw napisał:

Rocznik: 1984

Znajdź niepasujący element. :mrgreen:

Łańcuchy są stosunkowo tanie. Nie więcej niż 200 paczki. Nawet w ASO zapytaj.

#5 Offline   klata1981


  • Postów: 4 088
  • Na forum od: 23 lip 2008
  • Miejscowość: Police
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W108 280 S "S-Clatte"

Napisano 30 września 2010 - 16:44

ja znalazłem :drive:

Przbieg 200 tkm

Jeśli trafiłem to co wygrałem? :czerwona:

#6 Offline   akwroclaw


  • Postów: 11
  • Na forum od: 26 sie 2010
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 września 2010 - 19:55

dziadku drogi, wygrałeś bilet do Japonii, wylot dwa lata temu po południu :)

Pytanie, czy 200tkm jest istotnie TĄ przyczyną, widziałem wiele postów w których osoby zgłaszały swoje gwiazdki z większym przebiegiem jako takie, które nie wymagają zmiany łańcucha. Niektórzy mówią, że w ogóle nie warto o tym mówić, bo jest trwalszy od wszystkiego.
Ale, chciałbym się z tobą jednak zgodzić, zwłaszcza że motor był mocno trafiony przegrzaniem.

kras:
"Znajdź niepasujący element."
bądź proszę łaskawy znaleźć za mnie, pliz. Ja naprawdę chcę porady, a może masz istotnie coś ważnego do powiedzenia?

#7 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 września 2010 - 20:09

Moim zdaniem przegrzanie nie ma znaczenia dla łańcucha-musiałaby być taka temperatura że aluminiowe elementy by spłyneły z silnika. Ja szukałbym tego mulenia w innym miejscu.

#8 Offline   Czaro


  • Postów: 729
  • Na forum od: 25 kwi 2008
  • Miejscowość: Starogard Gdański
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 30 września 2010 - 20:19

akwroclaw, a jakie masz rozciągnięcia łańcucha? sprawdzałeś? skoro twierdzisz, że łańcuch sie rozciąga sprawdź także na gorącym.

Czemu naprawiałeś przegrzany silnik? Taki to powinno sie wymienić... Noo czasem wyjdzie naprawa... lecz przeważnie nawet po wymianie tulei cylindrowych i wszystkiego wewnatrz silnik nie odzyskuje swojego pierwotnego wigoru. Po prostu przegrzany blok sie do niczego nie nadaje.
Napisz jeszcze, czy nie pali dużo za dużo.

#9 Offline   luip


  • Postów: 128
  • Na forum od: 17 wrz 2010
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 września 2010 - 20:38

a moze kolega ma głowice trafiona??
jakies pekniecie i po rozgrzaniu poszcza miedzy cylindrami
moze zaworki nie trzymaja
sprawdzałes szczelnosc przy wymianie uszczelki??
ewentualnie przyspieszenie zapłonu cos szwankuje

#10 Offline   akwroclaw


  • Postów: 11
  • Na forum od: 26 sie 2010
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 września 2010 - 22:24

Ja wiem, takie pytanie to trochę zachęta do strzelania w mgłę.

> sprawdzałes szczelnosc przy wymianie uszczelki??

to nie ja remontowałem silnik, a przy sprawdzaniu szczelności w innym warsztacie statycznie wyszły wysokie wyniki, jak pisałem >=90%
podciśnienie super trzyma [wskazanie ECONOMY], natomiast gdy się depnie, to wiadomo - spada, ale mocy nie widać ani nie słychać. Najlepiej chyba jechał na autostradzie przy 130km/h stałej prędkości. Jak już silnik się rozkręcił na obroty to i przyśpieszanie na IV dawało dobre efekty.

> ewentualnie przyspieszenie zapłonu cos szwankuje

próbowałem przestawiać zapłon. Na moje oko, coś nie halo. Może nie mam dużego doświadczenia [tylko Opel Kadett - tam bardzo mocno silnik reagował na zmiany kąty wyprzedzenia zapłonu], tutaj silnik bardzo mało reaguje na zmianę kątu wyprzedzenia. Jakby palił "pomimo" tego jak ustawiona jest kopułka. Może trochę przesadzam, ale 5stopni plus czy minus, nadal niemal podobnie działa.
Może to jest jakaś ważniejsza informacja diagnostyczna?

> jakie masz rozciągnięcia łańcucha? sprawdzałeś? skoro twierdzisz, że łańcuch sie rozciąga sprawdź także na gorącym.

ja cytuję, nie twierdzę.
a rozciągnięcie będę mierzyć.

> Napisz jeszcze, czy nie pali dużo za dużo.
W trasie 7, miasto 10. czyli w normie
Ale przy jak słabej dynamice.. jakbym pocisnął, to by pewnie było 9 i 11

> Moim zdaniem przegrzanie nie ma znaczenia dla łańcucha
właśnie, podobne miałem podejrzenie, ale trzeba sprawdzić rozciągnięcie i koniec.








Podobne tematy Zwiń