Skocz do zawartości




- - - - -

[W201/W124] Płyn chłodniczy - jaki wybrać?



42 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   antaba


  • Postów: 58
  • Na forum od: 04 maj 2008
  • Miejscowość: Otwock
  • Inne auto:scania irizar new century

Napisano 15 kwietnia 2011 - 22:32

Kania napisał:

bo ten który zakupiłem jest bezbarwny, lub lekko żółtawy,
Jak najbardziej prawidłowo, tak ma być ;)



#22 Offline   nomad75


  • Postów: 126
  • Na forum od: 23 lip 2009
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.3E - M102 LPG

Napisano 16 kwietnia 2011 - 08:03

Widzę że co niektórzy chcą być bardziej święci od papierza.Nie ma znaczenia jaki to będzie kolor płynu to tylko "chłyt martetingowy" nic poza tym.
Może to co teraz zacytuję rozwieje wszelkie wątpliwości odnośnie płynów chłodzących wszelkiej maści i producentów.


A więc cytuję: "Większość płynów bazuje na glikolach etylenowych lub propylenowych. Pierwsze z wymienionych są tańsze w produkcji. Drugie – droższe, ale mniej szkodliwe, bardziej ekologiczne, lepiej znoszą ekstremalnie niskie temperatury. Większość płynów chłodniczych dzięki zawartości zestawu dodatków przeciwkorozyjnych, antyutleniaczy, stabilizatorów i środków antypieniących, skutecznie chroni metale układu chłodzenia przed korozją, a elementom gumowym zapewnia należytą trwałość. Najwyższej klasy produkty są odporne na starzenie i pozwalają na wieloletnią (np. 6 lat) eksploatację. Nie zawierają azotynów, amin, fosforanów, boranów ani krzemianów. W ekstremalnie niskich temperaturach nie zamarzają lecz przybierają postać żelu, dzięki czemu są całkowicie bezpieczne dla bloku silnika. Wybierając płyn warto zatem poradzić się sprzedawcy lub – jeszcze lepiej – mechanika. W ostateczności pozostaje instrukcja obsługi samochodu w której zazwyczaj nie znajdziemy wskazania na konkretna markę ale kryteria parametrów jakie płyn musi spełniać.
Wlewając nowy płyn należy przestrzegać instrukcji na jego opakowaniu. Kluczem do sukcesu są właściwe proporcje koncentratu i wody. Zbyt duże stężenie płynu jest tak samo niedobre jak zbyt małe i podnosi temperaturę krzepnięcia.
Uwaga – nie wszystkie płyny są ze sobą mieszalne. Ich kolor nie ma przy tym zwykle żadnego znaczenia. Jeśli nie mamy pewności co znajduje się w układzie, lepiej po prostu wymienić płyn. Zawsze należy trzymać się instrukcji i stosować proporcje koncentrat – woda takie, jakie podane są na opakowaniu."


Jeżeli ktokolwiek będzie miał jakieś wątpliwości dotyczące płynu chłodzącego polecam ciekawy artykuł z którego myśle że dowie się wszystkiego na ten temat.

http://www.motofocus...chlodzenia.html

#23 Offline   sarbel


  • Postów: 950
  • Na forum od: 04 sie 2010
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 kwietnia 2011 - 09:24

Prestone,ma w swojej ofercie ,moim zdaniem,bardzo dobre produkty.A biorąc pod uwagę cenę produktów jest to całkiem sympatyczny producent.Płyn chłodzący Prestone,jest mieszalny ze wszystkimi innymi.Jeżeli będziesz wymieniał płyn to albo zrób to sam,albo patrz wymieniającemu na ręce.Mechanikom nie chce się spuszczać płynu z bloku,i płacisz 40-60 zł. za to co średnio przeszkolona małpa jest w stanie wykonać za banana.
Osobiście nie poszedłbym do mechanika ani do sklepu z pytaniem co poleca.Ilu mechaników by nie pytać,usłyszysz co innego,a w sklepie wcisną to co nie schodzi,byle z górnej półki.Przerabiałem.

#24 Offline   Kania


  • Postów: 367
  • Na forum od: 14 lip 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 kwietnia 2011 - 18:03

sarbel napisał:

i płacisz 40-60 zł. za to co średnio przeszkolona małpa jest w stanie wykonać za banana.
:hmm:

#25 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 kwietnia 2011 - 19:07

nomad75 napisał:

Jeżeli ktokolwiek będzie miał jakieś wątpliwości dotyczące płynu chłodzącego polecam ciekawy artykuł z którego myśle że dowie się wszystkiego na ten temat.
http://www.motofocus.pl/artykuly-uzytko ... zenia.html
Łee, artykuł sponsorowany ;P .
Nie no, teoria pewnie ok. Tylko dajcie mi jakikolwiek płyn na którym jest wyraźne ostrzeżenie że nie można go z czymś tam mieszać. Choć nie miałem każdego, to jestem przekonany, że na każdym, niezależnie czy z Tesco czy Prestone, jest że mieszalny ze wszystkimi. Więc jak się to ma do IAT, OAT i HOAT? - Kolory? Ale w artykule jest, że kolor też może być dowolny...

#26 Offline   nomad75


  • Postów: 126
  • Na forum od: 23 lip 2009
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.3E - M102 LPG

Napisano 17 kwietnia 2011 - 08:18

XM, nie zwróciłem na to uwagi że to artykuł sponsorowany. Ale zauważ jedno jeżeli są to dwa różne podstawowe składniki główne płynu to raczej nie powinno się tego mieszać.Poza tym spotkałem się już że na jakimś opakowaniu było napisane że płyn nie jest mieszalny z wszystkimi płynami chłodniczymi.Mogą tutaj zachodzić nie pożądane reakcje chemiczne w skutek czego płyn może tracić swoje właściwości np. smarne , antykorozyjne, czyszczące, czy też temperaturę krzepliwości. Takie są przynajmniej moje dywagacje na ten temat...Artykuł zresztą jasno podpowiada jeżeli nie wiemy co jest wlane zmieniamy płyn w całości.

#27 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 kwietnia 2011 - 09:23

Racja Nomad75. No i nie ma tego złego... producent zarobi to jedno, a przestraszony użytkownik w końcu, po 10 latach zrobi kompletną wymianę płynu czym tylko przysłuży się silnikowi. Sporo różnych spraw porusza artykuł, ale żeby wiedzieć co siedzi w danym płynie, to raczej nie wystarczy przeczytać napisów z opakowania (bo tam jest zawsze, że mieszalny i zdatny do każdej chłodnicy), tylko trzeba szukać w sieci kart typu "Material Safety Data Sheet" i "Product Data Sheet", co wcale nie jest takie łatwe (szczególnie w przypadku mojego ulubionego płynu z Tesco).
Lekkim przegięciem są ostatnie dwa akapity artykułu, mówiące w skrócie, że klejenie chłodnic (nawet przez fachowców), to samo zło i należy pójść kupić nową najlepiej w konkretnej firmie :) .

#28 Offline   nomad75


  • Postów: 126
  • Na forum od: 23 lip 2009
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.3E - M102 LPG

Napisano 17 kwietnia 2011 - 10:08

Taaaa....Najlepiej Nissens lub Behr. Miałem kiedyś przypadek że z pod kół auta jadącego przede mną wyleciał patyk i trafił miedzy kratki atrapy wbijając się w chłodnicę.Skleiłem poxipolem na drodze i tak auto jeździło bez kupowania nowej chłodnicy. Druga sprawa że jeżeli nasza chłodnica jest wiekowa...czyli przeżyła już trochę km i po czyszczeniu (płukaniu środkami) nagle zrobi się z niej sito zawsze można kupić używkę ( wolę używkę niż tani nowy chiński zamiennik) nie koniecznie nówkę z serwisu.
Wiesz...każdy kupuje tam gdzie mu odpowiada. Jeden w serwisie drugi w Tesco czy Biedronce bo ma taki kaprys i jest taniej. Nie twierdzę wcale że płyny które tam kupisz są złe. Mogą jedynie jak się już zdążyłem przekonać być kiepskiej jakości (chodzi o płyn zimowy do spryskiwaczy) w którymś z marketów płyn mający oznaczenie -22 stopnie zamarzł przy 12 stopniach na minusie.Zresztą czytałem w auto moto testy tych najtańszych płynów które pokazały jednoznacznie które są dobre i gdzie je kupić.

#29 Offline   Duke


  • Postów: 122
  • Na forum od: 26 lip 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 stycznia 2016 - 21:46

Czy w C124 M103 jest aluminiowa chłodnica? Nie wiem którego płynu chłodniczego dolać do ALU chłodnic czy nie.

#30 Offline   inutile


  • Postów: 1 449
  • Na forum od: 18 kwi 2015
  • Miejscowość: lorem ipsum
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 stycznia 2016 - 00:57

Orlenowskie Petrygo nadaje się do aluminiowych.








Podobne tematy Zwiń